Mazda MX-5: Retuše a viac výkonu. Stále bez turba

18.06.2018 12:00

Po troch rokoch podstúpil kultový japonský roadster modernizáciu. Zatiaľ ale len v Japonsku. Výkonnejšie atmosférické štvorvalce sprevádza nový infotainment a nová plátenná strecha.

Navonok si zmeny nevšimnete. Nový je len dizajn...
Navonok si zmeny nevšimnete. Nový je len dizajn diskov kolies a hnedá plátenná strecha. Autor: Mazda

Mazda MX-5 je na trhu len tri roky. No napriek tomu už japonská automobilka pristupuje k prvým zmenám. Nie sú síce dramatické, ale majiteľom prinesú viac radosti z jazdy. Menilo sa totiž to najpodstatnejšie – výkon motorov. Čo viac si môžete priať pri ľahkom roadsteri so zadným náhonom a plátennou strechou. Pozornosť priťahuje najmä silnejší agregát 2,0 Skyactiv-G, ktorý má za sebou hĺbkovú revíziu.

Modernizácia MX-5 zasiahla najmä priestor pod...
Modernizácia MX-5 zasiahla najmä priestor pod kapotou. Silnejší z dvoch štvorvalcov – dvojliter 2,0 Skyactiv-G dáva teraz až 135 kW, čo je o 17 viac ako v minulosti. Autor: Mazda

Dostal novú hlavu valcov, nové ojnice aj nové piesty. Všetko s cieľom odľahčiť pohyblivé časti motora. To znamená väčšiu chuť po otáčkach. Motor to deklaruje zvýšením maxima zo 6 800 až na 7 500 za minútu. Optimalizáciu prešiel aj sací trakt. Takže snaženie konštruktérov bolo korunované zvýšením výkonu zo 118 až na 135 kW a krútiaceho momentu z 200 na 205 Nm.

Najväčšou zmenou interiéru je pozdĺžne...
Najväčšou zmenou interiéru je pozdĺžne nastaviteľný stĺpik riadenia. Autor: Mazda

Tie isté úpravy podstúpil aj menší motor 1,5 Skyactiv-G, no efekt nie je taký výrazný. Na výkone pribudol jediný kilowatt a na krútiacom momente dva newtonmetre. Výsledkom je 97 kW a 152 Nm. V oboch prípadoch však máme počítať s nižšou spotrebou paliva. Bohužiaľ, dynamické parametre nie sú zatiaľ k dispozícii. Rozhodne by ale zrýchlenie na stovku malo podliezť súčasných 8,3, respektíve 7,3 sekundy.

Zmeny sa týkajú aj verzie RF s výklopnou strechou.
Zmeny sa týkajú aj verzie RF s výklopnou strechou. Autor: Mazda

Okrem toho prináša inovovaná MX-5 nový TFT displej palubného počítača a najmä možnosť pozdĺžneho nastavovania volantu, ktorá doteraz chýbala. Zmeny sa týkajú verzie roadster aj komfortnejšej RF s výklopnou strechou. Tá plátenná bude ale odteraz na výber aj v hnedom vyhotovení. Kedy sa novinka Mazdy dostane do Európy, nie je známe. Zatiaľ sa zo zmien môžu tešiť len japonskí zákazníci.

Premiéra na jeseň v Paríži tiež nehrozí, keďže aj Mazda patrí medzi značky, ktoré pod „Eiffelovku“ nedorazia.

Mazda MX-5 -
		2018
Mazda MX-5 -
		2018
+18Mazda MX-5 -
		2018

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Mazda MX-5 #Mazda #facelift
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
2. 7. 2018zlacnenie1.274 €zdraženie1.414 €
25. 6. 20181.275 €zlacnenie1.396 €
18. 6. 20181.275 €zdraženie1.397 €
11. 6. 2018zlacnenie1.275 €zlacnenie1.396 €
4. 6. 2018zlacnenie1.285 €zlacnenie1.417 €
28. 5. 2018zdraženie1.308 €zdraženie1.438 €
21. 5. 2018zdraženie1.287 €zdraženie1.417 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk