Mazda MX-5 je na trhu len tri roky. No napriek tomu už japonská automobilka pristupuje k prvým zmenám. Nie sú síce dramatické, ale majiteľom prinesú viac radosti z jazdy. Menilo sa totiž to najpodstatnejšie – výkon motorov. Čo viac si môžete priať pri ľahkom roadsteri so zadným náhonom a plátennou strechou. Pozornosť priťahuje najmä silnejší agregát 2,0 Skyactiv-G, ktorý má za sebou hĺbkovú revíziu.
Dostal novú hlavu valcov, nové ojnice aj nové piesty. Všetko s cieľom odľahčiť pohyblivé časti motora. To znamená väčšiu chuť po otáčkach. Motor to deklaruje zvýšením maxima zo 6 800 až na 7 500 za minútu. Optimalizáciu prešiel aj sací trakt. Takže snaženie konštruktérov bolo korunované zvýšením výkonu zo 118 až na 135 kW a krútiaceho momentu z 200 na 205 Nm.
Tie isté úpravy podstúpil aj menší motor 1,5 Skyactiv-G, no efekt nie je taký výrazný. Na výkone pribudol jediný kilowatt a na krútiacom momente dva newtonmetre. Výsledkom je 97 kW a 152 Nm. V oboch prípadoch však máme počítať s nižšou spotrebou paliva. Bohužiaľ, dynamické parametre nie sú zatiaľ k dispozícii. Rozhodne by ale zrýchlenie na stovku malo podliezť súčasných 8,3, respektíve 7,3 sekundy.
Okrem toho prináša inovovaná MX-5 nový TFT displej palubného počítača a najmä možnosť pozdĺžneho nastavovania volantu, ktorá doteraz chýbala. Zmeny sa týkajú verzie roadster aj komfortnejšej RF s výklopnou strechou. Tá plátenná bude ale odteraz na výber aj v hnedom vyhotovení. Kedy sa novinka Mazdy dostane do Európy, nie je známe. Zatiaľ sa zo zmien môžu tešiť len japonskí zákazníci.
Premiéra na jeseň v Paríži tiež nehrozí, keďže aj Mazda patrí medzi značky, ktoré pod „Eiffelovku“ nedorazia.