Hyundai šliape na plné obrátky. V Ženeve ukázal novú generáciu Santa Fe a v New Yorku prišiel na rad vynovený Tucson. Tretej generácii, ktorá prišla na trh ani nie pred troma rokmi, sa naozaj darí. Nielen v USA, ale aj v Európe. Kým v roku 2015 predal Hyundai 36 094 kusov, o rok neskôr to už bolo 147 072 a vlani až 152 103 exemplárov. Napriek tomu sa kórejská automobilka rozhodla pre hĺbkovú revíziu. Facelift zasiahol celú prednú časť, ktorá sa snaží kaskádovou maskou priblížiť viac k Santa Fe či Hyundaiu Kona. Lemujú ju LED svetlá s automatickým prepínaním diaľkového režimu. V súvislosti s tým bol prepracovaný aj predný nárazník s dennými svetlami v tvare písmena L.
Profil oživuje chrómová lišta lemujúca spodný okraj okien či nový dizajn 17– až 19-palcových diskov kolies. Zmenám sa nevyhla ani zadná časť. Celkom nové sú svetlá s jednoduchším tvarom, nárazník aj odrazky premiestnené do vyššej polohy. Klasickú anténu nahradila „žraločia plutva“. Ešte radikálnejšie sú úpravy interiéru. Nová je celá horná časť palubnej dosky, od výbavy Style potiahnutá kožou, so 7-palcovým voľne stojacim displejom rozhrania BlueLink. Predtým bola obrazovka integrovaná v tele „palubovky“. To znamená aj premiestnenie prieduchov ventilácie. Celkový dojem zlepšujú kvalitnejšie mäkčené plasty.
Posádka bude profitovať z kompatibility smartfónov cez platformy Apple CarPlay a Android Auto, ale aj nových USB vstupov pre zadných cestujúcich či novej indukčnej nabíjačky Qi. Vo výbave sa objavuje výkonná aparatúra Krell (á x 45 W). Napriek zisku piatich hviezdičiek od Euro NCAP a tiež z amerických crashtestov IIHS, z ktorých si Tucson odniesol hodnotenie Top Safety Pick, posilňuje svoju bezpečnostnú výbavu. Autonómne brzdy odteraz reagujú na chodcov, pribudla asistencia pre udržiavanie v jazdnom prúde, adaptívny tempomat, monitoring únavy vodiča či 360-stupňové zobrazenie okolia vozidla Surround View.
Pod kapotou sa odohrala doslova revolúcia. Z pôvodných agregátov ostáva v ponuke len atmosférický 4-valec 1,6 GDI (97 kW) a preplňovaný 1,6 T-GDI (130 kW). Silnejší z nich je spárovaný s pohonom oboch náprav 4×4 a za príplatok aj so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Diesely sú celkom nové. Štvorvalec 1,6 CRDi z radu U3 totiž nahrádza starší agregát 1,7 CRDi a s predstihom spĺňa emisnú normu Euro 6d. Dodávať sa bude vo výkonových verziách 85 alebo 100 kW. Kým slabšia je spojená so 6-stupňovým manuálom a predokolkou, pri silnejšej môžete voliť opäť 4×4 aj 7-stupňovú dvojspojku.
Štvorkolka je štandardom v najvýkonnejšej dieselovej modifikácii 2,0 CRDi (137 kW). Navyše môže počítať s úplne novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou s hydrodynamickým meničom a režimom manuálneho radenia. Ale to nie je všetko. Na jeseň totiž dorazí naftová verzia 2,0 CRDi (136 kW) s mild-hybridným systémom. Technológia skombinuje spaľovací motor so štartérom-generátorom MHSG (Mild Hybrid Starter Generator), pripojeným pomocou drážkovaného remeňa a malou li-ion batériou s kapacitou 0,44 kWh.
Pri akcelerácii bude MHSG schopné poskytnúť dodatočných 12 kW výkonu, a pri spomalení rekuperovať brzdnú energiu a ukladať ju do akumulátora. Výsledkom je podľa Hyundaia zníženie spotreby paliva v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou o sedem percent, a to bez straty dynamiky. Dostupný však bude aj 8-stupňový automat s funkciou plachtenia. Prevádzkové parametre tejto verzie sú zatiaľ tajomstvom. Dozvieme sa ich až pri uvedení na trh v priebehu septembra. Ostatné modifikácie prezradili všetko. Dokonca aj slovenské ceny. Vynovený Tucson štartuje na 18 990 eurách (1,6 GDI). Za najlacnejší diesel zaplatíte 21 090 eur (1,6 CRDi).
Rozmery, objemy
Dĺžka (mm) | 4 480 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 850 |
Výška (mm) | 1 655 |
Rázvor náprav (mm) | 2 670 |
Svetlá výška (mm) | 172 |
Veľkosť kufra/nádrže (l) | 513 – 1 503/62 |
Technické údaje dostupných verzií
Motor | 1,6 GDI | 1,6 T-GDi AWD | 1,6 CRDi | 1,6 CRDi AWD | 2,0 CRDi AWD |
---|---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1 591 | 1 591 | 1 598 | 1 598 | 1 995 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 97/6 300 | 130/5 500 | 85/4 000 | 100/4 000 | 136/4 000 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 161/4 850 | 265/1 500 | 280/1 500 | 320/2 000 | 400/1 750 |
Prevodovka | 6M | 6M/7DCT | 6M/7DCT | 6M/7DCT | 6M/8A |
0 – 100 km/h (s) | 11,5 | 9,5/9,1 | 11,8/11,2 | 11,4/12,0 | 9,9/9,5 |
Max. rýchlosť (km/h) | 182 | 202/201 | 175/180 | 180/180 | 201/201 |