Audi A1: Agresívny vzhľad, samé displeje a žiadna nafta

Druhá generácia Audi A1 poriadne priostrila. Toto už nie je len štýlový derivát Pola. Najmenšie Audi podrástlo vo všetkých smeroch, na palube ťaží z technológií väčších modelov a jeho výkon siaha až do 147 kW.

21.06.2018 06:00
debata (3)
Nová ájednotka vyzerá doslova agresívne. Stará... Foto: Audi
Audi A1 - 2018 Nová ájednotka vyzerá doslova agresívne. Stará sa o to 6-uholníková maska, ostro rezané svetlá, ale aj tri malé otvory pod prednou časťou kapoty.

Audi A1 je v ponuke ingolstadtskej značky doslova relikviou. Veď na trhu je neuveriteľných osem rokov, pričom dizajn naznačil rovnomenný koncept A1 už v 2008. Za ten čas Audi kompletne obmenilo svoj výrobný program a koncernový Volkswagen či Seat predstavili novú generáciu subkompaktov – Polo a Ibizu. Len na prémiové a hriešne drahé Audi A1 sa ako zabudlo. To je však už minulosť. Najmenší člen rodiny z Ingolstadtu, z ktorého sa doteraz predalo viac ako 830 000 kusov, prichádza v druhom vydaní a s ambíciou poraziť všetkých súperov.

Ako sa dalo čakať, Audi A1 využíva novú modulárnu platformu MQB A0, ktorá mu umožnila mierne podrásť. Novinka je o 57 mm dlhšia, takže prerástla hranicu štyroch metrov. Rázvor náprav sa natiahol zo skromných 2 469 až na 2 564 mm, čo je rozdiel viac ako desať centimetrov. Na šírku má 1 740 a na výšku 1 410 mm. Dizajnom novinka poriadne priostrila. Má podstatne agresívnejší vzhľad. Spredu púta pozornosť obrovská 6-uholníková maska a nad ňou tri úzke otvory. Agresívne svetlá dopĺňa originálna grafika denných diód. Mimochodom, žiarovky tu už vôbec nenájdete.

Ostrý dizajn je zjavný aj vzadu. Výkonnejšie... Foto: Audi
Audi A1 - 2018 Ostrý dizajn je zjavný aj vzadu. Výkonnejšie verzie so 4-valcami dostanú dvojitú koncovku výfukov. Dúfajme, že nie falošnú.

Profil oživuje kontrastná strecha a zadný stĺpik v tvare plutvy. Zadné ostro rezané svetlá opakujú grafikou motív tých predných. Priplatiť si môžete za 18-palcové disky kolies. V interiéri neostal kameň na kameni. Práve tu Audi A1 najlepšie dokumentuje svoju prémiovú povahu. V sérii dostane virtuálny prístrojový panel a multimediálne dotykové rozhranie MTI. To môže mať uhlopriečku od 8,8 až do 10,1 palca. Plnú konektivitu zaručujú platformy Apple CarPlay a Android Auto. Nechýba ani špičkové audio Bang & Olufsen s jedenástimi reproduktormi.

Interiér môže už v základe počítať s virtuálnym... Foto: Audi
Audi A1 - 2018 Interiér môže už v základe počítať s virtuálnym kokpitom. Prekvapí aj ostrým tvarom palubnej dosky s integrovaným multimediálnym rozhraním MTI.

Bezpečnosť podporujú autonómne brzdy s detekciou chodcov aj cyklistov, adaptívny tempomat či asistent pre jazdu v kolónach. V kufri pribudlo až 65 litrov, takže pod zadné veko naložíte až 335 litrov batožín a po sklopení sedadiel celkových 1 090. Veľa sa menilo aj pod prednou kapotu, kde už na rozdiel od Ibizy a Pola malé Audi nepočíta s naftovými motormi. Označenie jednotlivých verzií bude zodpovedať novej nomenklatúre. Ponuka sa začína preplňovanými litrovými 3-valcami 25 TFSI (70 kW) a 30 TFSI (85 kW). Štvorvalec bežne známy ako 1,5 TSI Evo dostane vizitku 35 TFSI. Jeho 110 kW však nebude maximom.

Na vrchol hierarchie sa totiž postaví Audi A1 40 TFSI s poctivým preplňovaným dvojlitrom, ktorý bude posielať k predným kolesám až 147 kW. Pripravené sú 6-stupňové manuálne a 7-stupňové dvojspojkové prevodovky. Výnimku tvorí len A1 40 TFSI, ktoré dostane 6-stupňové DSG S tronic, schopné preniesť vysoký krútiaci moment. Okrem štandardného podvozka budú môcť zákazníci voliť buď športovú alternatívu s tvrdším odpružením a menšou svetlou výškou, alebo komfortný podvozok s adaptívnymi tlmičmi. Balík Performance obohatí A1 napríklad o výkonnejšiu brzdovú sústavu. Svetovú výstavnú premiéru absolvuje Audi A1 na autosalóne v Paríži.
Audi A1 - 2018
Audi A1 - 2018
+9Audi A1 - 2018

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #Audi A1 #autosalón Paríž 2018
Články podľa značiek