
Suzuki vyrukovalo s veľkou novinkou. Ide síce o jeho off-roadového „krpca“ Jimny, no ten prichádza v novej generácii po neuveriteľných dvadsiatich rokoch. Tá súčasná s kódovým označením JB je totiž na trhu od roku 1998. Odvtedy sa automobilový priemysel neskutočne zmenil, a tak neprekvapí, že štvrté vydanie trpaslíka medzi pravými terénnymi autami je nové od základu. Facelift by už nestačil. Dobrou správou ale je, že napriek sprísňujúcim sa emisným a bezpečnostným normám sa Jimny odmietlo vzdať klasickej koncepcie.

Takže tu máme opäť rámový podvozok, pohon oboch náprav aj redukčnú prevodovku. A zákazníci iste ocenia aj dizajn s hranatými kontúrami. Recept je teda podobný, aký použil Mercedes-Benz pri vývoji novej generácie „géčka“. Novinka však vyzerá podstatne robustnejšie, čo bude nielen výsledkom mierneho rastu rozmerov, ale aj drsne pôsobiacej ochrany podvozka vrátane plastových lemov blatníkov. Predná maska bude pravdepodobne ukrývať LED reflektory, aspoň tie denné.

Vzadu má Jimny opäť dvere uchytené na bočných pántoch a na nich zavesenú rezervu. Jednoduché zadné svetlá sú ukryté v nárazníku. Čierna kontrastná strecha dodáva Jimny na vážnosti. Najviac zmien však prebehlo v kabíne. Tá má ponúknuť viac priestoru a najmä viac konektivity. Jimny môže totiž čerpať z moderného infotainmentu väčšej Vitary či Swiftu. A aj to robí. Prvé snímky odhaľujú veľkú dotykovú obrazovku s navigáciou. Zo Swiftu pochádza aj multifunkčný volant či panel klimatizácie. Očakávať môžeme autonómne brzdy či monitoring jazdných prúdov.
