Suzuki Jimny: Nová generácia prichádza po 20 rokoch. DNA nemení

Maličký off-road stavia na overených základoch. Ostáva verný rámovému podvozku, pohonu 4x4 aj redukčnej prevodovke. Bude však komfortnejší a ponúkne viac konektivity či bezpečnosti. Informácie sú však zatiaľ strohé. Nové Jimny sa totiž kompletne predstaví až 5. júla. Zato tu máme prvé oficiálne snímky.

22.06.2018 12:00
debata
Jimny ostáva verné prísne hranatým kontúram.... Foto: Suzuki
Suzuki Jimny - 2018 Jimny ostáva verné prísne hranatým kontúram. Bude však o čosi väčšie. Drsný zjav mu dodáva robustná ochrana podvozka a plastové lemy blatníkov.

Suzuki vyrukovalo s veľkou novinkou. Ide síce o jeho off-roadového „krpca“ Jimny, no ten prichádza v novej generácii po neuveriteľných dvadsiatich rokoch. Tá súčasná s kódovým označením JB je totiž na trhu od roku 1998. Odvtedy sa automobilový priemysel neskutočne zmenil, a tak neprekvapí, že štvrté vydanie trpaslíka medzi pravými terénnymi autami je nové od základu. Facelift by už nestačil. Dobrou správou ale je, že napriek sprísňujúcim sa emisným a bezpečnostným normám sa Jimny odmietlo vzdať klasickej koncepcie.

Vzadu budú opäť krídlové dvere s uchyteným... Foto: Suzuki
Suzuki Jimny - 2018 Vzadu budú opäť krídlové dvere s uchyteným rezervným kolesom.

Takže tu máme opäť rámový podvozok, pohon oboch náprav aj redukčnú prevodovku. A zákazníci iste ocenia aj dizajn s hranatými kontúrami. Recept je teda podobný, aký použil Mercedes-Benz pri vývoji novej generácie „géčka“. Novinka však vyzerá podstatne robustnejšie, čo bude nielen výsledkom mierneho rastu rozmerov, ale aj drsne pôsobiacej ochrany podvozka vrátane plastových lemov blatníkov. Predná maska bude pravdepodobne ukrývať LED reflektory, aspoň tie denné.

Kabína si požičala kompletný infotainment z... Foto: Suzuki
Suzuki Jimny - 2018 Kabína si požičala kompletný infotainment z veľkej Vitary. To znamená plnú konektivitu aj navigáciu.

Vzadu má Jimny opäť dvere uchytené na bočných pántoch a na nich zavesenú rezervu. Jednoduché zadné svetlá sú ukryté v nárazníku. Čierna kontrastná strecha dodáva Jimny na vážnosti. Najviac zmien však prebehlo v kabíne. Tá má ponúknuť viac priestoru a najmä viac konektivity. Jimny môže totiž čerpať z moderného infotainmentu väčšej Vitary či Swiftu. A aj to robí. Prvé snímky odhaľujú veľkú dotykovú obrazovku s navigáciou. Zo Swiftu pochádza aj multifunkčný volant či panel klimatizácie. Očakávať môžeme autonómne brzdy či monitoring jazdných prúdov.

Dobrou správou je zachovanie rámového podvozku,... Foto: Suzuki
Suzuki Jimny - 2018 Dobrou správou je zachovanie rámového podvozku, ktorý urobí z Jimny prakticky nezničiteľné auto. Zostáva aj redukcia a pohon oboch náprav. V Európe by mal Jimny poháňať atmosférický 4-valec 1,2 DualJet alebo preplňovaný 3-valec 1,0 BoosterJet.
O technike napadlo zatiaľ ani slovo. V Japonsku sa šušká o použití atmosférického 4-valca s objemom 1,5 litra a o miniatúrnom 3-valci s objemom 0,66 litra. Do Európy by však Jimny malo doraziť s preplňovaným 3-valcom 1,0 BoosterJet. Vylúčený nie je ani 4-valec 1,2 DualJet. Ľahkému off-roadu by nepochybne stačil. Čo nezvládne výkonom, dobehne prevodovkou, najmä tou redukčnou. Ako vidieť z fotografií, vylúčená nie je ani automatická prevodovka. Viac sa o novom Jimny dozvieme 5. júla, kedy Suzuki plánuje oficiálnu premiéru.
Suzuki Jimny - 2018
Suzuki Jimny - 2018
+11Suzuki Jimny - 2018

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Suzuki #Suzuki Jimny #autosalón Paríž 2018
Články podľa značiek