Medzi výrobcami luxusných športových vozidiel je Aston Martin etablovanou značkou. V rámci aristokratickej reputácie však automobily z Gaydonu viac inklinujú k luxusu. Naproti tomu Ferrari je jednoznačne spájané s temperamentom a neprekonateľným športovým prejavom. Aston Martin DBS Superleggera je však modelom, ktorý nepochybne otrasie pozíciou Ferrari 812 Superfast.
Vzhľadovo je DBS Superleggera jednoznačne verná dizajnovému jazyku značky. Predná maska je jednoduchá a elegantná. Tvorí ju obrovský výplet so vzorom včelích plástov a decentné predné svetlomety. Pri pohľade zboku zaujme dvojfarebné lakovanie karosérie a úžasne tvarovaná silueta, ktorá autu dodáva agresivitu, no zároveň aj zlepšuje aerodynamiku. Vzadu upútajú dve dvojice koncoviek výfukového potrubia a prepojené zadné svetlá.
Nový výtvor Aston Martinu poháňa dvakrát preplňovaný vidlicový dvanásťvalec s objemom 5,2 litra. Ten dosahuje maximálny výkon 533 kW (725 k) pri 6 500 ot./min a maximálny krútiaci moment 900 Nm v rozmedzí 1 800 až 5 000 ot./min. Osemstupňová automatická prevodovka ZF prenáša výkon na zadnú nápravu. Pohonná jednotka je umiestnená čo najnižšie a čo najviac za prednou nápravou, aby sa podarilo dosiahnuť čo najlepšie rozloženie hmotnosti.
Vďaka tejto porcii výkonu a krútiaceho momentu sa DBS Superleggera rozbehne na stovku za 3,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 340 km/h. Vodič má na výber tri jazdné režimy, a to GT, Sport a Sport Plus. Tie upravujú správanie motora, prevodovky, riadenia a podvozka. K silnému agregátu patria aj silné brzdy. Najnovší Aston Martin sa spolieha na šesťpiestikové karbón-keramické brzdy s priemerom 410 mm vpredu a štvorpiestikové s priemerom 360 mm vzadu.
Štandardom sú dvadsaťjedenpalcové disky kolies z ľahkých zliatin obuté do pneumatík Michelin P-Zero. Konštruktéri sa zamerali aj na zvuk výfuku, ktorý je o desať decibelov hlasnejší ako v prípade modelu DB11. Jazdné vlastnosti zlepšuje prítomnosť mechanického samosvorného diferenciálu a vektorovanie krútiaceho momentu.
V interiéri čaká na posádku maximálne pohodlie, ako je pre Aston Martiny typické. Vďaka športovým sedadlám s výrazným efektným prešívaním sa však k luxusu pridáva aj športový duch. V rámci asistenčných systémov nechýbajú parkovací asistent a 360-stupňové zobrazenie okolia vozidla. Voľne stojaci LCD displej sa ovláda ovládačom na stredovej konzole.
Cena je rovnako omračujúca ako parametre vozidla. V Spojenom kráľovstve sa bude predávať za 225 000 libier, v Nemecku je základná cena stanovená na 274 995 eur. Prvé kusy sa k zákazníkom dostanú v priebehu tretieho kvartálu tohto roka.