Kombi Volvo V60 predstavili Švédi v marci v Ženeve. Bolo to logické rozhodnutie, keďže táto verzia hrá v Európe jednoznačne prím. Chcete dôkaz? Vlani predalo Volvo na starom kontinente až 44 000 „kombíkov“, kým sedanom sa ušlo len približne 8 000 zákazníkov. Aj preto sa nový sedan S60, ktorý prezentuje švédska automobilka približne štyri mesiace po V60, hlási o slovo v celkom inom regióne planéty. Statická premiéra sa uskutočnila v USA v novučičkom závode Volva v Charlestone.
Volvo sa tak dvadsať rokov po tom, čo zavrelo fabriku v kanadskom Halifaxe, vracia na severoamerický kontinent. A má na to dobrý dôvod. USA je región sedanov a Švédi chcú svoje autá vyrábať tam, kde ich predávajú. Z amerického pôvodu novinky však vyplývajú aj ďalšie odlišnosti v porovnaní s kombi. Tou najzásadnejšou je odlišná skladba motorov. Volvo S60 bude totiž prvým novodobým Volvom bez ponuky dieselového agregátu. Kombi V60 ich pritom má hneď dva.
Švédi to prezentujú ako ďalší krok k splneniu svojho záväzku na ceste k čistejšej mobilite a definitívnemu odstráneniu naftových motorov z portfólia. Dôvody sú však skôr logistické, keďže v USA, ktoré sú hlavným trhom pre S60, nafte práve neholdujú. Zato S60 celkom iste napĺňa víziu elektrifikácie. Už v budúcom roku má byť každý model Volva spojený s elektromotorom. V ponuke tak budú hneď dva plug-in hybridy.
Slabší T6 Twin Engine AWD s výkonom 250 kW a silnejší T8 Twin Engine AWD, ktorý dáva až 294 kW. Základom oboch je 4-valcový dvojliter Drive-E, kooperujúci s elektromotorom a 8-stupňovým automatom. A to je ešte v zálohe paket Polestar Engineered, ktorý zdvihne výkon verzie T8 na 305 W. Na dvojlitrové 4-valce sa spoliehajú aj nehybridné verzie T5 (184 kW) a T6 (228 kW), silnejšia vybavená nielen turbodúchadlom, ale aj kompresorom.
Samozrejme, základom S60 je opäť nová modulárna platforma Scalable Product Architecture (SPA), ktorú už využívajú modely radu 90 aj nové SUV XC60. Dizajn nadväzuje na väčšiu vlajkovú loď S90 a ďalšie nové Volvá. Samotná automobilka označuje S60 ako „sports sedan“ – a nie je ďaleko od pravdy. Dynamicky pôsobiaci model vyššej strednej triedy má športovo pôsobiaci nárazník, svetlá s motívom Thorovho kladiva a takmer splývavú zadnú časť v štýle kupé. Koncové partie pripomínajú limuzínu S90.
Interiér má S60 prakticky identický s SUV XC60 vrátane infotainmentu Sensus s veľkou vertikálne umiestnenou dotykovou obrazovkou. Samozrejmosťou je kompatibilita so smartfónmi cez platformy Apple CarPlay a Android Auto. Imidž bezpečnosti posilňujú nové asistenčné systémy, najmä semiautomatické riadenie Pilot Assist, ktoré sa stará o riadenie, brzdenie a zrýchľovanie na dobre značených cestách až do rýchlosti 130 km/h. Výrazne suverénnejší má byť tento „autopilot“ v zákrutách.
Autonómne brzdy City Safety monitorujú nielen autá, ale aj chodcov, cyklistov a zvieratá, čo je svetová premiéra. Pripočítať musíme systém ochrany pred zrážkou s protiidúcim vozidlom vo vedľajšom prúde, výstrahu pred križujúcimi vozidlami spojenú s automatickým brzdením, ale aj systém ochrany pred zídením z cesty. To znamená technológie z veľkých modelov Volva, ktoré robia z S60 jedno z najbezpečnejších sériových áut. Výbavy ponesú názvy Momentum, Inscription a R-Design.
Predaj novinky odštartuje Volvo koncom roka. A ponúkne aj formu prenájmu prostredníctvom programu Volvo by Care, čosi ako operatívny lízing. Zatiaľ však funguje len vo Švédsku, v Nemecku, Taliansku, Nórsku, Poľsku, Španielsku, USA a vo Veľkej Británii. Do nového amerického závodu v Charlestone investovala značka, patriaca pod čínsku spoločnosť Geely, 1,1 miliardy dolárov. Tým má Volvo pokryté výrobnými kapacitami tri najdôležitejšie regióny vrátane Číny. Od roku 2021 tu začne z liniek schádzať aj SUV XC90 pre severoamerický trh.