
Na nový Wrangler sme čakali dlhých desať rokov. Svetový debut absolvoval na vlaňajšom autosalóne v Los Angeles a ten európsky na jar v Ženeve. Stále však bez bližších informácií o motoroch s ktorými bude Wrangler bojovať na starom kontinente. Teraz je vo veci úplne jasno. Wrangler môže počítať s dvoma 4-valcami. Asi najväčší záujem bude o novučičký turbodiesel 2,2 Multijet II, spĺňajúci najnovšiu emisnú normu Euro 6d. Nahradí pôvodný „industriálny“ diesel 2,0 CRDi. Napriek menšiemu objemu výkon neutrpel.
Zachoval si pôvodných 147 kW. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 450 Nm pri 2 000 otáčkach za minútu. Predtým to bolo 410 pre verzie s manuálnou a 460 pre verzie s automatickou prevodovkou. Spojený bude výlučne s 8-stupňovým automatom. Očakávať tak môžeme nižšiu spotrebu a dokonca lepšiu dynamiku, ktorá je aj výsledkom medzigeneračného zníženia hmotnosti o 90 kg a predsa len lepšej aerodynamiky. Diesel má celohliníkovú konštrukciu, 16-ventilovú hlavu s časovaním sacích aj výfukových ventilov (!), priame vstrekovanie pod tlakom 2 000 barov a turbodúchadlo s variabilnou geometriou.

O čistotu výfukových plynov sa stará systém selektívnej katalytickej redukcie SCR so vstrekovaním prísady AdBlue, recirkulácia výfukových plynov C-EGR s kvapalinovým chladiacim okruhom a časticový filter. Nechýba ani štart-stop systém. S vibráciami bojuje vznetový motor pomocou vyvažovacích hriadeľov. Bohužiaľ, presné prevádzkové parametre Jeep stále nezverejnil. Týka sa to aj technologicky nemenej zaujímavého benzínového 4-valca 2,0 T-Jet, ktorý je súčasťou novej rodiny agregátov Global Medium Engine. Ponúka výkon 200 kW a krútiaci moment 400 Nm pri 3 000 otáčkach za minútu.

Disponuje nezávislým variabilným časovaním sacích a výfukových ventilov, turbodúchadlom Twin Scroll s medzichladičom a tiež chladením výfukových plynov C-EGR. Kombinovaný bude opäť s 8-stupňovým automatom. Atmosférický 6-valec 3,6 Pentastar (209 kW) ostane výsadou amerického trhu. Terénneho predátora však z Wranglera urobí najmä doteraz najvyspelejší pohon oboch náprav. Verzie Sport a Sahara budú vybavené systémom Command Trac s redukčnou prevodovkou (2,72 : 1) a dvojicou náprav Dana.

Systém pracuje v štyroch módoch – bežným 2H s pohonom len zadných kolies, 4H Auto s automatickým pripájaním predných kolies (do 72 km/h), 4H so stálym pohonom oboch náprav alebo 4L, ktorý zapojí do hry redukčný prevod. Priplatiť si môžete za zadný samosvorný diferenciál Trac-Lok. Wrangler Rubicon dostal do vienka štvorkolku Rock-Trac, ktorá pridáva redukciu s pomerom až 4,0 : 1, odolnejšie nápravy Dana 44 a elektrické uzávery Tru-Loc na prednej aj zadnej náprave. Väčšie kríženie náprav v teréne zabezpečia elektricky odpájateľné stabilizátory.

Dostupný bude opäť krátky a 5-dverový Wrangler Unlimited. Prvý má na dĺžku 4 330 a predĺžený 4,88 metra. Na výber je aj odnímateľná plastová alebo plátenná strecha. Wrangler zvládne brody hlboké 76 cm a tiež príves s hmotnosťou 1,5, respektíve 2,5 tony. V kabíne si však budú majitelia užívať viac komfortu ako doteraz. Interiér je o čosi priestrannejší a tichší. Multimediálne rozhranie Uconnect má uhlopriečku 7,0 alebo 8,4 palca. Zaručená je kompatibilita so smartfónmi aj wi-fi hotspot. V ponuke sa objavuje štartovanie tlačidlom, dvojzónová klimatizácia a nové asistenčné systémy.
Po prvý raz má Wrangler autonómne brzdy, monitorovanie slepého uhla zrkadiel, cúvaciu kameru, sledovanie križujúcich vozidiel či automatické prepínanie diaľkových svetiel. Jeep nezabudol ani na príslušenstvo divízie Mopar, ktorá má pripravených až 180 špeciálnych doplnkov. Na výber je desať farieb exteriéru, z toho tri metalické. Verziu Sahara možno zušľachtiť paketom Overland s 18-palcovými diskami kolies, LED svetlami, lakovanou maskou chladiča a zadného krytu rezervného kolesa vo farbe karosérie či koženým čalúnením. Nový Wrangler sa k prvým zákazníkom dostane v septembri.