Časy slávy má talianske štylistické štúdio Italdesign už dávno za sebou. Vlastní ho koncern Volkswagen, presnejšie Audi, ktoré v roku 2015 prostredníctvom Lamborghini odkúpilo zvyšný 9,9-percentný podiel vo firme od jej zakladateľa Giorgetta Giugiara. Päť rokov po tom, čo získalo v slávnej talianskej karosárni väčšinový balík. Giugiaro z vedenia spoločnosti nakoniec odišiel aj so svojím synom Fabriziom. Veľa priestoru Italdesign pod krídlami nemeckého koncernu totiž nedostal, aj keď bez jeho podpory by spoločnosť už pravdepodobne neexistovala. V súčasnosti sa venuje len okrajovým projektom.
Rok čo rok zvykne štúdio predstaviť koncept. V poslednom čase to boli štúdie GEA, Zerouno a Zerouno Targa. Teraz sa k slovu hlási nový projekt a je veľmi nezvyčajný. Po prvýkrát v histórii spája totiž Italdesign s japonskou automobilkou Nissan. Dôvod? Taliani oslavujú päťdesiat rokov od založenia spoločnosti a Nissan si zas pripomína rovnaké výročie od premiéry prvého Nissanu Skyline GT-R. Výsledkom je tak úchvatné GT-R 50 by Italdesign. Kultový japonský superšport podstúpil pod rukami talianskych dizajnérov hĺbkový tuning. Zapojené boli aj dizajncentrá Nissanu v Londýne a v USA.
Súčasnej generácii s kódovým označením R35 ostala prakticky len silueta. Aj tá sa vznáša o 54 mm nižšie, keďže strecha klesla k asfaltu z 1 370 na 1 316 mm. Ďalšie úpravy viedli k zväčšeniu celkovej dĺžky zo 4 690 na 4 784 a šírky z 1 895 na 1 992. Dramatický postoj umocňuje robustnejší pontón. Spredu púta pozornosť obrovská tlama, zboku odvetrávacia lamela na predných blatníkoch a vzadu znížená kapota ukončená obrovským výsuvným krídlom či neprehliadnuteľné kruhové svetlá s turbínovým dizajnom. Všetky tieto prvky sú lakované zlatou farbou Energetic Sigma Gold, kontrastujúcou so základným lakom Liquid Kinetic Gray.
Zabudnúť nemôžeme ani na obrovské 21-palcové disky kolies obuté pneumatikami s profilom 255/35, respektíve 285/30 na zadnej náprave. Interiér je o čosi menej výstredný. Vládne mu karbón a decentná čierna Alcantara. Vodič či skôr pilot má pred sebou digitálny prístrojový panel. Dotykové rozhranie chýba, napokon v tejto „rakete“ sa neoplatí odpútať pozornosť od riadenia. Veď pod kapotou pracuje technika odvodená z okruhového GT-R triedy GT3 z dielne Nismo. To znamená vidlicový 6-valec s objemom 3,8 litra umiestnený za prednou nápravou. Dostal väčšie turbodúchadlá aj medzichladiče či zosilnený kľukový hriadeľ, ojnice aj piesty a k tomu nové vstrekovanie.
Výsledkom je monumentálny výkon 530 kW a krútiaci moment 780 Nm, ktoré spracúva 6-stupňová dvojspojková prevodovka umiestnená na zadnej náprave (Transaxle), spojená s motorom karbónovým kardanom. Odtiaľ putujú výstupné parametre k obom nápravám cez systém ATTESA E-TS. Dopredu pomocou druhého karbónového kardanu. Dynamiku, bohužiaľ, nepoznáme. No bude iste adrenalínová, keďže o skrotenie „päťdesiatky“ sa musia starať brzdové kotúče s priemerom 390, respektíve 380 mm, vybavené 6– a 4-piestikovými strmeňmi. Výsledné naladenie jazdných vlastností vychádza z nastavenia tlmičov Bilstein DampTronic.
Šelma postavená k dvojitému jubileu by si iste našla svojich zákazníkov. Nič také sa však nechystá. Jednoducho GT-R 50 by Italdesign ostane narodeninovým solitérom.