Nissan GT-R 50 by Italdesign: Zvláštne spojenie päťdesiatnikov

16.07.2018 06:00

Tak toto asi nik nečakal. Päťdesiate výročie talianskeho štúdia Italdesign a japonského Nissanu Skyline GT-R sa obe firmy rozhodli osláviť spoločne. Výsledkom je sivo-zlatá „raketa“ Nissan GT-R 50 by Italdesign.

Taliansky tuning priniesol GT-R obrovskú prednú...
Taliansky tuning priniesol GT-R obrovskú prednú tlamu zvýraznenú zlatým lakovaním. Autor: Nissan

Časy slávy má talianske štylistické štúdio Italdesign už dávno za sebou. Vlastní ho koncern Volkswagen, presnejšie Audi, ktoré v roku 2015 prostred­níctvom Lamborghini odkúpilo zvyšný 9,9-percentný podiel vo firme od jej zakladateľa Giorgetta Giugiara. Päť rokov po tom, čo získalo v slávnej talianskej karosárni väčšinový balík. Giugiaro z vedenia spoločnosti nakoniec odišiel aj so svojím synom Fabriziom. Veľa priestoru Italdesign pod krídlami nemeckého koncernu totiž nedostal, aj keď bez jeho podpory by spoločnosť už pravdepodobne neexistovala. V súčasnosti sa venuje len okrajovým projektom.

Širšia a nižšia karoséria umocňuje agresívny...
Širšia a nižšia karoséria umocňuje agresívny postoj použitím 21-palcových diskov kolies. Autor: Nissan

Rok čo rok zvykne štúdio predstaviť koncept. V poslednom čase to boli štúdie GEA, Zerouno a Zerouno Targa. Teraz sa k slovu hlási nový projekt a je veľmi nezvyčajný. Po prvýkrát v histórii spája totiž Italdesign s japonskou automobilkou Nissan. Dôvod? Taliani oslavujú päťdesiat rokov od založenia spoločnosti a Nissan si zas pripomína rovnaké výročie od premiéry prvého Nissanu Skyline GT-R. Výsledkom je tak úchvatné GT-R 50 by Italdesign. Kultový japonský superšport podstúpil pod rukami talianskych dizajnérov hĺbkový tuning. Zapojené boli aj dizajncentrá Nissanu v Londýne a v USA.

Vzadu nájdeme neprehliadnuteľné turbínové...
Vzadu nájdeme neprehliadnuteľné turbínové svetlá a k tomu obrovské nastaviteľné zadné krídlo. Autor: Nissan

Súčasnej generácii s kódovým označením R35 ostala prakticky len silueta. Aj tá sa vznáša o 54 mm nižšie, keďže strecha klesla k asfaltu z 1 370 na 1 316 mm. Ďalšie úpravy viedli k zväčšeniu celkovej dĺžky zo 4 690 na 4 784 a šírky z 1 895 na 1 992. Dramatický postoj umocňuje robustnejší pontón. Spredu púta pozornosť obrovská tlama, zboku odvetrávacia lamela na predných blatníkoch a vzadu znížená kapota ukončená obrovským výsuvným krídlom či neprehliadnuteľné kruhové svetlá s turbínovým dizajnom. Všetky tieto prvky sú lakované zlatou farbou Energetic Sigma Gold, kontrastujúcou so základným lakom Liquid Kinetic Gray.

Interiér je jednoduchý. Má len jeden jediný...
Interiér je jednoduchý. Má len jeden jediný displej. Materiálom vládne karbón a Alcantara. Autor: Nissan

Zabudnúť nemôžeme ani na obrovské 21-palcové disky kolies obuté pneumatikami s profilom 255/35, respektíve 285/30 na zadnej náprave. Interiér je o čosi menej výstredný. Vládne mu karbón a decentná čierna Alcantara. Vodič či skôr pilot má pred sebou digitálny prístrojový panel. Dotykové rozhranie chýba, napokon v tejto „rakete“ sa neoplatí odpútať pozornosť od riadenia. Veď pod kapotou pracuje technika odvodená z okruhového GT-R triedy GT3 z dielne Nismo. To znamená vidlicový 6-valec s objemom 3,8 litra umiestnený za prednou nápravou. Dostal väčšie turbodúchadlá aj medzichladiče či zosilnený kľukový hriadeľ, ojnice aj piesty a k tomu nové vstrekovanie.

Výsledkom je monumentálny výkon 530 kW a krútiaci moment 780 Nm, ktoré spracúva 6-stupňová dvojspojková prevodovka umiestnená na zadnej náprave (Transaxle), spojená s motorom karbónovým kardanom. Odtiaľ putujú výstupné parametre k obom nápravám cez systém ATTESA E-TS. Dopredu pomocou druhého karbónového kardanu. Dynamiku, bohužiaľ, nepoznáme. No bude iste adrenalínová, keďže o skrotenie „päťdesiatky“ sa musia starať brzdové kotúče s priemerom 390, respektíve 380 mm, vybavené 6– a 4-piestikovými strmeňmi. Výsledné naladenie jazdných vlastností vychádza z nastavenia tlmičov Bilstein DampTronic.

Šelma postavená k dvojitému jubileu by si iste našla svojich zákazníkov. Nič také sa však nechystá. Jednoducho GT-R 50 by Italdesign ostane narodeninovým solitérom.

Nissan
		GT-R50 by Italdesign Concept -
		2018
Nissan
		GT-R50 by Italdesign Concept -
		2018
+23Nissan GT-R50 by
		Italdesign Concept -
		2018

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Nissan GT-R 50 by Italdesign #Nissan GT-R #Nissan #koncept #Italdesign #Concept
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
26. 11. 2018zlacnenie1.227 €zlacnenie1.267 €
19. 11. 2018zlacnenie1.269 €zlacnenie1.308 €
12. 11. 2018zlacnenie1.294 €zlacnenie1.334 €
5. 11. 2018zlacnenie1.311 €zlacnenie1.355 €
29. 10. 2018zdraženie1.330 €1.391 €
22. 10. 2018zlacnenie1.329 €zlacnenie1.391 €
15. 10. 2018zdraženie1.330 €zlacnenie1.394 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk