Maserati Levante GTS: Osemvalec pre ‘chudobných‘

Po hriešne drahej verzii Levante Trofeo prichádza Maserati s predsa len dostupnejším 8-valcovým modelom GTS. Veľa síl však nestratilo. Na stovku šprintuje talianske SUV s trojzubcom za 4,2 sekundy.

18.07.2018 12:00
debata
Nové 8-valcové GTS je inšpirované extrémne... Foto: Maserati
Maserati Levante GTS - 2018 Nové 8-valcové GTS je inšpirované extrémne výkonným Trofeom. Vidieť to najmä na agresívnych tvaroch nárazníkov či rozšírených prahoch.

Na jar rozšírilo Maserati ponuku Levante o prvú 8-valcovú verziu. A to hneď vo vrcholovom vyhotovení Trofeo. To bolo trochu prekvapením, keďže znalci talianskej značky očakávali názov GTS. O sklamanie však rozhodne nešlo. Trofeo bolo totiž odpoveďou na očakávané Lamborghini Urus. Aj sa mu priblížilo. Dvakrát preplňovaný osemvalec s objemom 3,8 litra posielal totiž cez 8-stupňový automat k všetkým kolesám 434 kW, takže stovku zvládlo toto majestátne talianske SUV za 3,9 sekundy, len o tri desatiny pomalšie v porovnaní s referenčným Urusom.

Interiér je zušľachtený už v sérii kožou Full... Foto: Maserati
Maserati Levante GTS - 2018 Interiér je zušľachtený už v sérii kožou Full Premium. Dopriať si však môžete aj kožené čalúnenie Pieno Fiore.

Trofeo však nebolo pre každého a tak predstavuje modenská kultová značka o čosi „civilnejšie“ GTS. Základ má však stále v Trofeu. Len výkon motora, ktorý vyrába pre Maserati Ferrari, klesol o 30 kW na výsledných 404, a to bez ujmy na krútiacom momente. Ten má identických 730 Nm, dostupných od 2 500 až do 5 000 otáčok za minútu. Potom neprekvapí, že GTS nie je dynamikou príliš vzdialené Trofeu. Stovku zvládne za 4,2 sekundy. Stráca teda zanedbateľné tri desatinky. Veď výkonová hmotnosť je len 3,9 kg/k. Takže maximálka končí až pri údaji 292 km/h.

Za prednou maskou pracuje 3,8-litrový... Foto: Maserati
Maserati Levante GTS - 2018 Za prednou maskou pracuje 3,8-litrový osemvalec. Vďaka dvojici turbodúchadiel dáva pri 6 500 otáčkach za minútu 404 kW.

Ani vizážou sa GTS príliš nevzdialilo od Trofea. Ubralo len na extrémnych 22-palcových diskoch, ktoré vymenilo za stále monumentálne dvadsaťjednotky. Ostali mu zväčšené sacie otvory v prednom nárazníku aj štvorica koncoviek výfukov lemujúcich difúzor. Pochváliť sa môže adaptívnymi svetlami Matrix LED či aktívnym systémom riadenia stability IVC (Integrated Vehicle Control (IVC). Jazdné vlastnosti ťažia aj z rozloženia hmotnosti medzi nápravy v spravodlivom pomere 50 : 50.

Interiér je zušľachtený už v sérii kožou Full Premium a za príplatok červeným čalúnením Pieno Fiore. Investovať môžete do športových hliníkových pedálov alebo výkonnej audiosústavy Harman Kardon so štrnástimi reproduktormi. Novinka z dielne Maserati debutovala na festivale rýchlosti v Goodwoode. To je dobrá správa najmä pre Európanov, pretože kým Trofeo mierilo najmä na americký trh, GTS bude dostupné aj na starom kontinente.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Maserati #Maserati Levante #Goodwood
Články podľa značiek