Na jar rozšírilo Maserati ponuku Levante o prvú 8-valcovú verziu. A to hneď vo vrcholovom vyhotovení Trofeo. To bolo trochu prekvapením, keďže znalci talianskej značky očakávali názov GTS. O sklamanie však rozhodne nešlo. Trofeo bolo totiž odpoveďou na očakávané Lamborghini Urus. Aj sa mu priblížilo. Dvakrát preplňovaný osemvalec s objemom 3,8 litra posielal totiž cez 8-stupňový automat k všetkým kolesám 434 kW, takže stovku zvládlo toto majestátne talianske SUV za 3,9 sekundy, len o tri desatiny pomalšie v porovnaní s referenčným Urusom.
Trofeo však nebolo pre každého a tak predstavuje modenská kultová značka o čosi „civilnejšie“ GTS. Základ má však stále v Trofeu. Len výkon motora, ktorý vyrába pre Maserati Ferrari, klesol o 30 kW na výsledných 404, a to bez ujmy na krútiacom momente. Ten má identických 730 Nm, dostupných od 2 500 až do 5 000 otáčok za minútu. Potom neprekvapí, že GTS nie je dynamikou príliš vzdialené Trofeu. Stovku zvládne za 4,2 sekundy. Stráca teda zanedbateľné tri desatinky. Veď výkonová hmotnosť je len 3,9 kg/k. Takže maximálka končí až pri údaji 292 km/h.
Ani vizážou sa GTS príliš nevzdialilo od Trofea. Ubralo len na extrémnych 22-palcových diskoch, ktoré vymenilo za stále monumentálne dvadsaťjednotky. Ostali mu zväčšené sacie otvory v prednom nárazníku aj štvorica koncoviek výfukov lemujúcich difúzor. Pochváliť sa môže adaptívnymi svetlami Matrix LED či aktívnym systémom riadenia stability IVC (Integrated Vehicle Control (IVC). Jazdné vlastnosti ťažia aj z rozloženia hmotnosti medzi nápravy v spravodlivom pomere 50 : 50.
Interiér je zušľachtený už v sérii kožou Full Premium a za príplatok červeným čalúnením Pieno Fiore. Investovať môžete do športových hliníkových pedálov alebo výkonnej audiosústavy Harman Kardon so štrnástimi reproduktormi. Novinka z dielne Maserati debutovala na festivale rýchlosti v Goodwoode. To je dobrá správa najmä pre Európanov, pretože kým Trofeo mierilo najmä na americký trh, GTS bude dostupné aj na starom kontinente.