Kia Sportage: Vynovené SUV zo Žiliny do detailu. Aj s hybridným dieselom

Po novom Ceede a kombi verzii Sportwagon predstavila Kia modernizované SUV Sportage. A teraz pridáva všetky podrobnosti. Poznáme dynamické parametre aj spotrebu. Vrátane novej mild-hybridnej verzie s dieselovým motorom.

19.07.2018 06:00
debata (2)
Vynovené SUV Sportage dostalo nový predný... Foto: Kia
Kia Sportage - 2018 Vynovené SUV Sportage dostalo nový predný nárazník a nové hmlové svetlá. V ponuke je päť nových lakov karosérie či 16- až 19-palcové disky kolies.

Sportage štvrtej generácie, ktorý schádza z liniek európskeho závodu Kie v Žiline, je na trhu od roku 2015. Len vlani sa z neho predalo viac ako 131 000 kusov, čo predstavuje celú štvrtinu európskych registrácií kórejskej značky. Kondíciu si má udržať vďaka modernizácii, ktorá prekračuje rámec bežného faceliftu. Dizajnové retuše totiž sprevádza takmer kompletná výmena motorov. Asi najzaujímavejšia bude nová mild-hybridná verzia s dvojlitrovým naftovým 4-valcom EcoDynamics+.

Facelift priniesol Sportage nové nárazníky, nové full-LED reflektory, nové hmlové svetlá a nový dizajn 16-, 17– a 18-palcových diskov kolies. Doplnková výbava pridáva chrómové obloženie prahov, nábehové klzné dosky pre lepšiu ochranu podvozka a tiež vynovenú paletu piatich nových lakov karosérie vrátane strieborného, sivého, metalického modrého a medeného. Zmenenú grafiku majú aj zadné svetlá. Verziu GT Line spoznáte vďaka lesklej čiernej maske, zadnému spojleru, diódovým denným svetlám Ice Cube a tiež 19-palcovým zliatinovým kolesám.

Aj vzadu sa zmeny dotkli najmä nárazníka a... Foto: Kia
Kia Sportage - 2018 Aj vzadu sa zmeny dotkli najmä nárazníka a grafiky svetiel. Chýbať nebude ani športová verzia GT-Line

V kabíne mení atmosféru nový volant známy z tretej generácie Ceedu, prepracovaný prístrojový panel a nové čierno-sivé čalúnenie sedadiel. Športové GT môžu byť vybavené čiernym koženým čalúnením s kontrastným červeným prešívaním. Za príplatok je modernejší infotainment s 8-palcovou dotykovou obrazovkou, aparatúra JBL (320 W) a viacero nových asistenčných systémov. Napríklad monitorovanie okolia vozidla, inteligentný tempomat s funkciou zastavenia a rozbehu, udržiavanie v jazdnom prúde, monitorovanie únavy vodiča, výstrahu pred kolíziou a opustením jazdného prúdu či automatické prepínanie diaľkového režimu svetiel.

Interiér dostal volant z nového Ceedu a... Foto: Kia
Kia Sportage - 2018 Interiér dostal volant z nového Ceedu a modernizovaný infotainment s 8-palcovým monitorom. Pribudlo zobrazenie okolia vozidla či inteligentný tempomat.

To najpodstatnejšie sa však udialo pod prednou kapotou. Sportage tu dáva na frak mnohým renomovaným európskym výrobcom. Najmä v čase ústupu naftových motorov. Bude totiž prvým modelom značky s dieselovou mild-hybridnou sústavou. Verzia EcoDynamics+ skombinuje vznetový 4-valec 2,0 CRDi (136 kW) so 48 V elektrickou sústavou, štartér-generátorom MHSG (Mild-Hybrid Starter-Generator) a malou li-ion batériou s kapacitou 0,46 kWh, ktorá je umiestnená pod dnom kufra. To umožňuje vypínať a štartovať motor v oveľa väčšom rozsahu ako doteraz, aj počas jazdy, a navyše rekuperovať brzdnú energiu.

Najväčšou novinkou pod kapotou je mild-hybridný... Foto: Kia
Kia Sportage - 2018 Najväčšou novinkou pod kapotou je mild-hybridný diesel 2,0 CRDi EcoDynamics+ s výkonom 136 kW a krútiacim momentom 400 Nm. Jeho priemerná spotreba je 5,4 litra podľa novej normy WLTP.

Štartér-generátor je napojený na kľukový hriadeľ pomocou remeňa a pri akcelerácii vozidla je schopný ponúknuť dodatočných 12 kW výkonu. Výsledkom je redukcia spotreby paliva o štyri percentá podľa novej normy WLTP a o sedem podľa staršej normy NEDC. Kombinuje sa výlučne s pohonom oboch náprav a ako jediný s 8-stupňovým automatom. Druhá zmena sa týka opäť naftových verzií. Minulosťou sa totiž stáva 4-valec 1,7 CRDi. Nahradí ho úspornejší agregát 1,6 CRDi novej generácie U3, ktorý spĺňa s predstihom emisnú normu Euro 6d. Aj vďaka vstrekovaniu prísady AdBlue. Dodávať sa bude s výkonom 85 alebo 100 kW. Silnejšia verzia počíta so štvorkolkou a 7-stupňovou automatickou prevodovkou.

Upravené boli aj známe benzínové motory – atmosférický 4-valec 1,6 GDI (97 kW) s priamym vstrekovaním paliva a jeho preplňovaná verzia 1,6 T-GDI (130 kW), ktoré dostali filtre pevných častíc a tiež štart-stop systém (ISG) ako súčasť štandardnej výbavy. Silnejší z motorov možno kombinovať s pohonom 4×4 aj so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou 7-DCT. Inak je štandardom 6-stupňový manuál a predný náhon. Podvozok ostáva verný nezávislému zaveseniu všetkých kolies, pričom GT Line využíva o čosi športovejšie naladenie pružín a tlmičov, ako aj variabilný elektrický posilňovač R-MDPS. Ten je dostupný pre väčšinu verzií.

Do predaja sa vynovený Sportage chystá na jeseň. Výrobu pre európsky trh zabezpečí opäť žilinský závod. Vďaka Sportage sa môže Kia pochváliť tým, že ako jedna z mála ponúka naprieč výrobným programom hybrid, plug-in hybrid, čistý elektromobil aj mild-hybrid so 48 V elektrickou sústavou. Do roku 2025 plánuje uviesť na trh až 16 elektrifiko­vaných áut – päť nových hybridov, päť plug-in hybridov, päť batériových elektromobilov a v roku 2020 prvý vodíkový model využívajúci palivové články.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 485
Šírka (mm) 1 855
Výška (mm) 1 635
Rázvor náprav (mm) 2 670
Veľkosť kufra/nádrže (l) 467 – 503 – 1 469/62 (55 mild-hybrid)
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 415 – 1 672

Technické údaje (2WD)

Motor 1,6 GDI 1,6 TGDI 1,6 CRDi Low 1,6 CRDi High
Zdvihový objem (ccm) 1 591 1 591 1 598 1 598
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 97/6 300 130/5 500 85/4 000 100/4 000
Krútiaci moment (Nm/ot.) 161/4 850 265/1 500 280/1 500 320/2 000
Prevodovka 6M 6M 6M 6M/7DCT
0 – 100 km/h (s) 11,5 9,2 11,5 11,5/11,5
Max. rýchlosť (km/h) 182 205 175 180/180
Spotreba na 100 km (l) 7,2 7,6 5,0 5,0/4,9

Technické údaje (4WD)

Motor 1,6 T-GDI 1,6 CRDi High 2,0 CRDi EcoDynamics+
Zdvihový objem (ccm) 1 591 1 598 1 995
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 130/5 500 100/4 000 136/4 000
Krútiaci moment (Nm/ot.) 265/1 500 320/2 000 400/1 750
Prevodovka 6M/7-DCT 6M/7-DCT 6M/8A
0 – 100 km/h (s) 9,5/9,1 11,5/11,5 9,5/9,5
Max. rýchlosť (km/h) 202/201 180/180 201/201
Spotreba na 100 km (l) 7,9/7,6 5,2/5,2 5,4/5,8
Kia Sportage - 2018
Kia Sportage - 2018
+41Kia Sportage - 2018

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Kia #facelift #Kia Sportage
Články podľa značiek