Honda s nástupom dieselového motora v Európe dlho váhala, no v roku 2003 prišla so 4-valcom 2,2 i-CDTi. Dostal ho najprv Accord a potom aj CR-V či Civic. O 10 rokov neskôr vyrukovala s menšou verziou 1,6 i-DTEC. Tento ťah sa Honde vrchovato vrátil v obrovskom náraste európskych registrácií. Lenže postupom času zredukovala ponuku áut. Z európskeho trhu stiahla Accord a tiež ohlásila, že nové SUV CR-V už diesel vôbec nedostane. Jednoducho, prepriahne na hybridný pohon.
Diesel s objemom 1,6 litra tak ostal len v Civicu. Ten nový sa dokonca môže pýšiť novou generáciou, ktorá plní emisné normy Euro 6 aj bez vstrekovania prísady AdBlue. Konzervatívnosť Hondy ostala však v tom, že dieselový Civic nikdy nedostal automatickú prevodovkou, teda to, čo bolo pri európskych konkurentoch celkom bežné. K zmene prichádza až teraz, v čase, keď nafta nemá práve na ružiach ustlané. A prekvapí aj to, že prevodovka bude mať až deväť stupňov.
Civic jednoducho využije techniku, ktorá bola doteraz známa z veľkého naftového CR-V. Je to logické aj účinné. Deväťstupňový automat s hydrodynamickým meničom prinesie Civicu technologický náskok a nízku spotrebu paliva. Veľký rozsah prevodových pomerov znamená skvelú akceleráciu pri nižších rýchlostiach a úsporu paliva pri diaľničnom tempe. Civic 1,6 i-DTEC (88 kW, 300 Nm) s ním na 100 km spotrebuje len 4,1 litra nafty. Porovnať tento údaj s verziou s manuálom (3,5 l /100 km) však nie je možné, pretože novinku už testovali v cykle RDE, takže to vyzerá, akoby spotreba stúpla.
V reálnej premávke by to malo byť naopak. Čo však môžeme porovnať, sú dynamické parametre. Tu si však naftový Civic s automatom mierne pohoršil. Stovku zvláda za rovných 11 sekúnd, čo je o 1,2 sekundy dlhšie. Maximálna rýchlosť ostala prakticky na rovnakej úrovni 200 km/h. Zaujímavosťou prevodovky je, že dokáže podraďovať hneď o niekoľko stupňov naraz, napríklad z 9. na 5. stupeň alebo zo 7. na 4. stupeň, tým sa znižujú straty počas preraďovania. Novinka Hondy príde zakrátko do predajní. Objednať si ju možno už teraz.