Prívlastok Scout už dobre poznáme z Octavie aj Kodiaqu. A od jesene sa bude vynímať táto plaketa aj na menšom SUV Karoq. Predstaví sa na októbrovom autosalóne v Paríži. Recept je nezmenený. Jednoducho, Karoq prešiel „off-roadovým“ tuningom, ktorý mu priniesol výraznejšie čierne lemy blatníkov a prahov, podvozok pre zlé cesty, čo znamená lepšiu ochranu spodných partií karosérie a náprav, a ako bonus 18-palcové antracitové disky Braga.
Robustnejší charakter podporujú sklá s vyšším stupňom tónovania či zelený lak. Na výber bude však viacero odtieňov a za príplatok dokonca 19-palcové disky Crater. Na palube využíva všetky ďalšie off-roadové vymoženosti, napríklad režim Off-road zameraný na čo najlepšiu trakciu pri jazde na nespevnených povrchoch vrátane kontroly zjazdu. Z motorov si Scout vyberá len to lepšie z ponuky. V prvom rade preplňovaný 4-valec 1,5 TSI Evo (110 kW) spárovaný so 7-stupňovou dvojspojkou DSG.
Paletu doplnia dva diesle 2,0 TDI (110 kW, 140 kW). Ten slabší dostane automat za príplatok, silnejší v sérii. Vždy v kombinácii s pohonom 4×4. K technologickým vychytávkam bude patriť virtuálny kokpit, ktorý je inak na zozname príplatkov. Infotainment SmartLink+ umožní prístup k službám Media Command a Škoda Connect. Interiér zvýrazňuje dobrodružný duch Scoutu špecifickým čierno-hnedým čalúnením s nápismi Scout, koženým vencom volantu, pedálmi z antikorovej ocele či ambientným podsvietením.
Pritom ostáva Scout stále praktickým rodinným modelom s množstvom typických prvkov Simply Clever. Napríklad elektricky ovládaným zadným vekom s nožným senzorom, dvojitou podlahou kufra, sieťovými vreckami na vnútorných stranách operadiel a stredovej konzole, či „záplavou“ odkladacích priestorov na nápoje, mince, parkovacie karty či multimediálne zariadenia. K prvým zákazníkom by novinka Škody mala doraziť ešte pred koncom tohto roka.