O čínskej značke Lynk & Co sme už počuli a počuť ešte určite budeme. Je to totiž prvá automobilka z ríše stredu, ktorá má na rozdiel od projektu Qoros skutočné šance uspieť v Európe. Patrí totiž pod koncern Geely, podobne ako švédske Volvo. A tak sa nemožno čudovať, že využíva tú istú techniku. A čo viac. V belgickom Gente už finišujú prípravy na výrobu nového crossoveru Lynk & Co 01. Presne tam, kde schádza z výrobných liniek úradujúce európske auto roka -Volvo XC40. Nasledovať má menší crossover 02.
Teraz je však hlavnou hviezdou nový sedan 03, ktorý sme mali možnosť vidieť v podobe rovnomenného konceptu vlani na autosalóne v Šanghaji. Automobilka totiž odhalila jeho sériovú podobu. Pikantné je, že testy prebiehali aj v Európe. Zamaskované predprodukčné exempláre brázdili cesty napríklad v susednej Českej republike. Podobne ako predtým crossover 01. Dobrou správou je, že dizajnu ostali všetky charakteristické prvky, najmä horizontálne delené predné svetlá, vďaka ktorým si novinku s konkurenciou iste nespletiete.
Rovnako ako Lynk & Co 01 a 02 bude aj trojka využívať platformu CMA (Compact Modular Architecture), ktorú vyvinulo najmä Volvo a je určená kompaktnej triede. Dnes na nej už stojí Volvo XC40 a v blízkej budúcnosti celý nový štyridsiatkový rad. Vrátane sedanu S40. To je pre imidž Lynk & Co neoceniteľné. Rovnaké budú aj motory. Bližšie informácie síce chýbajú, ale je takmer isté, že pod prednou kapotou nájdeme preplňovaný 3-valec s objemom 1,5 litra (110 kW) alebo dvojlitrový 4-valec (140 kW). Diesel nemá šancu, plug-in hybrid áno.
Čínska značka sa chce orientovať na mladšiu klientelu, akú má Geely a Volvo. Preto si jej modely zakladajú nielen na sviežom dizajne, ale najmä na konektivite. Aby sprístupnila vychytávky všetkým, v predaji bude figurovať len jedna jediná úroveň výbavy, a to rovno tá najvyššia. Tým by mali zároveň klesnúť výrobné náklady, a teda aj výsledná cena. Lynk & Co 03 odštartuje kariéru najprv v Číne. Prítomnosť na starom kontinente nie je zatiaľ potvrdená. Nič tomu však nebráni, fabrika v Gente začne chrliť autá pre Európanov už na budúci rok.
O úspechu crossoveru 01 pritom niet pochýb. V Číne sa dokonca už postaral o svetový rekord. Za prvých sedemnásť sekúnd od spustenia predaja na internete mala značka na stole 6 000 záväzných objednávok! V Európe, priam posadnutej crosssovermi, by to nemalo byť inak, najmä ak Lynk & Co ťaží z partnerstva s renovovaným Volvom. Model 03 bude mať len jednu nevýhodu. Ide o sedan. Tento typ karosérie je totiž v Európe už roky na ústupe. Pre úplnosť doplňme, že čínska značka plánuje už v roku 2021 vyrábať pol milióna áut ročne, čo je takmer toľko ako samotné Volvo.