VW Cross Touran L: Z MPV je crossover. Škoda, že len pre Čínu

Móda veľkopriestorových áut je minulosťou. Zopár ich však na trhu ostalo. A snažia sa zviezť na vlne boomu crossoverov. Najnovšie to skúša Volkswagen so svojím Touranom.

08.08.2018 06:00
debata
Až po štyroch rokoch od uvedenia druhej... Foto: Volkswagen
VW Cross Touran L - 2018 Až po štyroch rokoch od uvedenia druhej generácie Touranu prichádza v outdoorovej verzii Cross. Zvýšený podvozok a plastová ochrana karosérie mu naozaj svedčia.

Volkswagen Touran druhej generácie prišiel na trh v roku 2015. Tá prvá to dokázala ťahať neuveriteľných dvanásť rokov s 1,9 miliónmi predaných kusov. Takže súčasný Touran je oproti nej stále novinkou. Najväčšou zmenou bol fakt, že vznikol na platforme MQB, čím sa odpútal od úžitkovej verzie Caddy. Stále mu však niečo chýbalo. Pamätáte si na outdoorovú verziu Touran Cross? Tá figurovala v ponuke od roku 2006. Nový Touran však podobnú verziu nedostal. A to je v časoch boomu crossoverov prekvapivé.

Interiér stavia na veľmi bohatom vybavení.  V... Foto: Volkswagen
VW Cross Touran L - 2018 Interiér stavia na veľmi bohatom vybavení. V sérii je 8-palcová obrazovka, audio systém Dynaudio s deviatimi reproduktormi, panoramatická strecha aj adaptívny tempomat.

Prichádza až teraz. Možno aj preto, že automobilka uprednostnila príchod SUV od Tiguanu cez T-Roc až po novučičký Touareg. Jednoducho nechcela, aby im Touran Cross liezol do kapusty. A vlastne to nechce ani ten nový, aspoň v Európe. Novinka s názvom Cross Touran L je totiž určená výhradne pre čínsky trh. Prečo je v názve písmeno L, netušíme, pretože rozmery sa menili len nepatrne. Najviac milimetrov pribudlo pochopiteľne na výške, keďže Touran Cross podrástol vďaka zvýšenému podvozku o 23 mm na konečných 1 682. Čiastočne sa na tom podieľajú 18-palcové disky kolies a strešné nosiče.

Na pohon 4x4 musia prípadní záujemcovia... Foto: Volkswagen
VW Cross Touran L - 2018 Na pohon 4x4 musia prípadní záujemcovia zabudnúť. „Terénny“ Touran nechce v Číne kradnúť zákazníkov Tiguanu.

Robustnejšia ochrana spodných partií karosérie, vrátane nových nárazníkov s nábehovými doskami, rozšírenými prahmi a plastových lemov blatníkov sa zas podpísala na plusových milimetroch v dĺžke 4 537 a šírke 1 834 mm. V prvom prípade o desať a v druhom o päť. Celok dotvára atraktívny oranžový lak. Dojem luxusu umocňuje bohaté vybavenie. V sérii je multimediálne rozhranie s 8-palcovou dotykovou obrazovkou, audio systém Dynaudio s deviatimi reproduktormi, panoramatická strecha a dokonca adaptívny tempomat. Špecifické je aj čalúnenie.

Ponuka motorov vychádza z čínskych požiadaviek. Diesel by ste tu preto hľadali márne. Základ tvorí 4-valec 1,4 TSI (110 kW) a výkonnejšiu alternatívu v Európe už neexistujúci motor 1,8 TSI (132 kW). Obe verzie využívajú výlučne dvojspojkovú prevodovku DSG. A aby Cross Touran CL príliš nelákal potenciálnych čínskych zákazníkov poškuľujúcich po Tiguane alebo Touaregu, nedostane pre istotu pohon oboch náprav. Vystačiť si musí s predokolkou. Jeho osud v Európe je zatiaľ nejasný. Príchod na starý kontinent však nemusí byť celkom vylúčený.
VW Cross Touran L - 2018
VW Cross Touran L - 2018
+3VW Cross Touran L - 2018

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW Touran #VW Cross Touran #VW Touran Cross
Články podľa značiek