
Volkswagen Touran druhej generácie prišiel na trh v roku 2015. Tá prvá to dokázala ťahať neuveriteľných dvanásť rokov s 1,9 miliónmi predaných kusov. Takže súčasný Touran je oproti nej stále novinkou. Najväčšou zmenou bol fakt, že vznikol na platforme MQB, čím sa odpútal od úžitkovej verzie Caddy. Stále mu však niečo chýbalo. Pamätáte si na outdoorovú verziu Touran Cross? Tá figurovala v ponuke od roku 2006. Nový Touran však podobnú verziu nedostal. A to je v časoch boomu crossoverov prekvapivé.

Prichádza až teraz. Možno aj preto, že automobilka uprednostnila príchod SUV od Tiguanu cez T-Roc až po novučičký Touareg. Jednoducho nechcela, aby im Touran Cross liezol do kapusty. A vlastne to nechce ani ten nový, aspoň v Európe. Novinka s názvom Cross Touran L je totiž určená výhradne pre čínsky trh. Prečo je v názve písmeno L, netušíme, pretože rozmery sa menili len nepatrne. Najviac milimetrov pribudlo pochopiteľne na výške, keďže Touran Cross podrástol vďaka zvýšenému podvozku o 23 mm na konečných 1 682. Čiastočne sa na tom podieľajú 18-palcové disky kolies a strešné nosiče.

Robustnejšia ochrana spodných partií karosérie, vrátane nových nárazníkov s nábehovými doskami, rozšírenými prahmi a plastových lemov blatníkov sa zas podpísala na plusových milimetroch v dĺžke 4 537 a šírke 1 834 mm. V prvom prípade o desať a v druhom o päť. Celok dotvára atraktívny oranžový lak. Dojem luxusu umocňuje bohaté vybavenie. V sérii je multimediálne rozhranie s 8-palcovou dotykovou obrazovkou, audio systém Dynaudio s deviatimi reproduktormi, panoramatická strecha a dokonca adaptívny tempomat. Špecifické je aj čalúnenie.
Ponuka motorov vychádza z čínskych požiadaviek. Diesel by ste tu preto hľadali márne. Základ tvorí 4-valec 1,4 TSI (110 kW) a výkonnejšiu alternatívu v Európe už neexistujúci motor 1,8 TSI (132 kW). Obe verzie využívajú výlučne dvojspojkovú prevodovku DSG. A aby Cross Touran CL príliš nelákal potenciálnych čínskych zákazníkov poškuľujúcich po Tiguane alebo Touaregu, nedostane pre istotu pohon oboch náprav. Vystačiť si musí s predokolkou. Jeho osud v Európe je zatiaľ nejasný. Príchod na starý kontinent však nemusí byť celkom vylúčený.