BMW M2 je pekelne rýchly stroj. Nehovoriac o jeho verzii Competition s „nadupaným“ 6-valcom 3,0 TwinPower Turbo, ktorý posiela k zadným kolesám 301 kW, čo je až o 29 viac v porovnaní s „bežnou“ em-dvojkou. Takže na stovku šprintuje za 4,4 sekundy a s dvojspojkovým automatom ešte o dve desatiny kratšie. Zákazníci divízie BMW M GmbH sú však nenásytní. A tak pre nich pripravila súpravu doplnkov M Performance Parts. Všetky spolu sa predstavili na štúdii BMW M2 M Performance Parts Concept lakovanej v chladivej čiernej farbe Frozen Black a zdobenej zlatými doplnkami. Ako inak, miestom premiéry sa stal nedávny festival rýchlosti v britskom Goodwoode.
V podstate však nejde o koncept. Jednotlivé komponenty budú nabiehať do sériovej produkcie, takže v priebehu budúceho roka si už môžu majitelia M2 „vytunovať“ svojich miláčikov do podoby, akú ukazuje štúdia. Vyzerá, akoby to mala namierené priamo na okruhy. Základom je totiž neprehliadnuteľný aerodynamický paket a odtučňovacia kúra. Nič na tomto aute nie je len pre efekt. Najlepšie to dokumentuje zníženie hmotnosti o 60 kg, čo je naozaj úctyhodné, ak uvážime, že už sériové BMW M2 si dávalo pozor na každý gram nadváhy. Kľúčom k tomuto úspechu sa stali kompozitné materiály, s ktorými má BMW vďaka divízii „i“ bohaté skúsenosti.
Z karbónu je vyrobené ľadvinky aj predná kapota. Len na nej ušetrili konštruktéri osem kilogramov hmotnosti. Ďalšie tri kilogramy ubudli vďaka karbónovým blatníkom či krídelkám po stranách nárazníka a podbehov. Karbónová strecha je ľahšia o šesť kilogramov. Špecifické 19-palcové disky M Performance Y-spoke 763M v zlatej farbe Frozen Gold šetria na neodpružených hmotách opäť šesť kilogramov. O päť kíl je ľahšia aj zadná karbónová kapota a o pol kilogramu zas uhlíkový difúzor. Kompozitné materiály našli bohaté zastúpenie aj v interiéri plnom Alcantary a zlatých dekorácií. Predné škrupinové sedadlá z karbónu šetria deväť kilogramov a zadné až trinásť.
Posadnutosť kompozitmi však najlepšie dokumentuje karbónová ručná brzda. A ak hľadáte zvyšných 14 ušetrených kilogramov, nájdete ich v kufri, kde BMW M zamenilo klasický olovený akumulátor za ľahučkú a kompaktnú li-ion batériu. Športovú atmosféru dotvára Alcantarou potiahnutá palubná doska, výplne dverí aj volant. Nechýbajú laserom gravírované logá M a kontrastné zlaté prešívanie. Za volantom to bude iste zábava, keďže okrem nižšej hmotnosti ťaží koncept z upraveného podvozka M Performance s adaptívnymi tlmičmi, ktoré umožňujú dvanásť nastavení tuhosti pruženia a šestnásť nastavení odskoku. Okrem toho je svetlá výška zredukovaná o 20 milimetrov.
Všetky spomínané komponenty budú pre záujemcov k dispozícii najneskôr v marci 2019. Objednávať sa pritom dajú individuálne. Niektoré, ako karbónová mriežka chladiča, karbónová kapota, odľahčené disky či kompozitný difúzor, sú už dostupné. Ako posledná dorazí karbónová strecha.