Súčasná generácia Elantry je na trhu od rok 2016. To nie je naozaj dlho, no napriek tomu prichádza kórejská automobilka s rozsiahlou modernizáciou. Tá zasiahla nielen dizajn, ale aj techniku pod kapotou a portfólio bezpečnostných systémov. Zatiaľ sa predstavuje v USA, kde Hyundai od roku 1991 predal už viac ako tri milióny kusov. A celosvetovo má na konte tento kórejský sedan viac ako jedenásť miliónov registrácií. Hyundaiu teda na Elantre záleží, hoci v Európe boduje v nižšej strednej triede skôr s hatchbackom i30 a jeho derivátmi vrátane kombi a fastbacku. Je možné, že po facelifte jeho predajné šance vzrastú.
Nejde rozhodne len o retuše. Elantra prezentuje nový dizajnový jazyk Hyundaia, čo pri povinných modernizáciách nebýva zvykom. Prepracovaná je prakticky celá predná časť. Nový je nárazník s trojuholníkovými hmlovkami, malé trojuholníkové LED reflektory, no najmä ostro rezaná kaskádová maska. Spolu s tým musel Hyundai redizajnovať blatníky a prednú kapotu. Trojuholníkový motív sa objavuje tiež na zadných svetlách. Nový je nárazník, kde sa presťahovala poznávacia značka. Všetky prezentované prvky by sa mali časom objaviť na ďalších modeloch značky. Celé to dotvárajú nové 16– až 17-palcové disky kolies, prípadne ekonomické pätnástky Eco trim.
Interiér pôsobí hodnotnejšie. Hyundai na ňom zmenil prakticky všetky prvky. Nový je prístrojový panel, prieduchy ventilácie s chrómovými dekoráciami, multimediálne rozhranie AVN 5.0 s funkciami Blue Link s 8-palcovým dotykovým displejom, volant či stredový tunel s odkladacím boxom. Infotainment ťaží z modernejšej navigácie, kompatibility s externými zariadeniami cez Android Auto a Apple CarPlay, ale tiež indukčnej nabíjačky Qi. V portfóliu asistenčných systémov pribudol systém pre udržiavanie v jazdnom prúde, detekcia únavy, pomoc pri zmene jazdného prúdu, monitoring chodcov či výstraha pri cúvaní. Parkovací asistent uľahčuje manévre vďaka dynamickým trajektóriám a zobrazeniu okolia z vtáčej perspektívy.