Piata generácia roadsteru BMW Z4 vydržala na linkách neuveriteľných deväť rokov. Na svet totiž prišla ešte koncom minulého desaťročia. A hoci vyzerá stále „cool“, bol najvyšší čas na zmenu. Veľký prerod naznačil už vlaňajší rovnomenný koncept, ktorý niesol známky plne funkčného prototypu. Na sériový model sme si však museli počkať celý rok. Dôvod? BMW zmenilo stratégiu a do vývoja roadsteru sa pustilo spolu s Toyotou. Tá zas privedie na svet novú Supru, pričom oba modely budú schádzať z výrobných liniek v rakúskom Grazi. Ale nebojte sa. BMW urobilo maximum pre zachovanie modro-bielej DNA.
Vidieť to už z prvých snímok. Šiesta generácia pôsobí sebavedomejšie ako kedykoľvek predtým. Má síce klasické proporcie s dlhou prednou kapotou, dozadu posunutou kabínou, krátkymi prevismi a extrémne nízkou stavbou, ale aj ostrejšie línie amohutný bočný prelis. Zvlášť efektne vyniká vo verzii First Edition, ktorú prezentuje BMW v predpremiére. Aj preto sú predné ľadvinky, sacie otvory v nárazníku, výduchy v blatníkoch, difúzor, 19-palcové disky kolies či spätné zrkadlá lakované v klavírnej černi, ktorá kontrastuje s „mrazivým“ lakom Frozen Orange. Čierny rám čelného okna dobre ladí s antracitovou plátennou strechou so strieborným odleskom.
BMW nás pustilo aj do interiéru, ktorý zabezpečuje vzorovo nízky posed a perfektnú ergonómiu. Palubná doska opäť stavila na geometrické línie a najmä moderný infotainment. Prístrojový panel tvorí virtuálny kokpit s premiérovým head-up displejom, ktorému sekunduje multimediálne rozhranie s veľkým dotykovým displejom. Celé sa to volá BMW Live Cockpit Professional. First Edition navyše pridáva športové, elektricky nastaviteľné sedadlá čalúnené kožou Vernasca a výkonnú aparatúru Harman Kardon. Sebavedomie za volantom podporia moderné matricové LED reflektory.
Pod kapotou „kalifornskej ochutnávky“ sa ukrýva preplňovaný radový 6-valec 3,0 TwinPower Turbo verzie M40i, ktorá bude dočasným vrcholom ponuky. K zadným kolesám posiela rovných 250 kW a to prostredníctvom automatickej prevodovky. Vďaka tomu šprintuje Z4 M40i na stovku za 4,6 sekundy. K tomu pridáva First Edition výkonnejšiu brzdovú sústavu, adaptívne tlmiče a najmä elektronicky riadený diferenciál M Sport. Jazdné vlastnosti však stavajú najmä na nízkom ťažisku a dokonalom rozložení hmotnosti medzi nápravy v spravodlivom pomere 50 : 50.
To je však všetko, čo bavorská automobilka o svojej novinke zatiaľ prezradila. Ostrá premiéra „civilných“ verzií sa totiž chystá až 19. septembra, tesne pred jesenným autosalónom v Paríži. Pod Eiffelovkou by sa mali predstaviť aj ďalšie tohtoročné novinky z Mníchova. A nie je ich naozaj málo. Spomeňme BMW X5, SUV X7 a vrcholový modelový rad 8. Pritom tento rok priviedlo BMW na svet aj novú generáciu kupé-SUV X4, X2 či ostré BMW M5.