Polestar je pre Volvo tým, čím je AMG pre Mercedes-Benz, divízia M pre BMW a Quattro GmbH pre Audi. Jednoducho, stavia najvýkonnejšie verzie sériových modelov. Zároveň má však pod palcom hybridné a elektrické technológie Volva a plán vyrábať vysokovýkonné modely pod vlastnou značkou. Napokon prvý už poznáme, je ním úžasné plug-in hybridné kupé Polestar 1. Teraz však prichádza s ponukou pre majiteľov švédskych Volv. Vyvinul totiž úpravu softvéru pre modely s pohonom oboch náprav AWD.
Týka sa nehybridných verzií postavených na platforme SPA (XC90, V90/S90) a platforme CMA (XC40), teda tých, ktoré majú klasický mechanický rozvod 4×4 s viaclamelovou elektronicky riadenou spojkou, nahrádzajúcou medzinápravový diferenciál. Cieľom je, aby sa kolesá zadnej nápravy zapájali do procesu častejšie, než ako to je pri nastavení z výroby. To má systém svojimi vlastnosťami priblížiť viac k permanentnému pohonu, čo znamená zlepšenie trakcie a ovládateľnosti.
V súčasnosti totiž putuje k zadnej náprave za bežných okolností len päť percent hnacieho momentu motora. Tento pomer sa zvyšuje až v situácii, keď predné kolesá strácajú priľnavosť. Napríkled na nekvalitných povrchoch alebo pri prudkej akcelerácii. Po úprave Polestarom sa budú lamely centrálnej spojky zvierať častejšie a na dlhší čas. Tak či tak ostane hlavná časť práce na predných kolesách, takže čosi ako „driftovací“ režim neočakávajte. Polestar začne úpravu ponúkať už koncom augusta. Cena zatiaľ známa nie je.