Ferrari 488 Pista Spider: Najsilnejší 8-valec prišiel o strechu

Kde inde ako v mekke kabrioletov, Kalifornii, mohlo Ferrari predstaviť svoj nový otvorený model. Navyše päťdesiaty v jeho histórii. Pista Spider sa ukázala v Monterey.

04.10.2018 12:00
debata
Prekrásne Ferrari 488 Pista Spider debutovalo v... Foto: Ferrari
Ferrari 488 Pista Spider - 2018 Prekrásne Ferrari 488 Pista Spider debutovalo v Kalifornii v bielo-modrej kombinácii a príplatkovými karbónovými kolesami.

Jarná Ženeva bola miestom premiéry nového Ferrari 488 Pista. Nekompromisného superšportu s centrálne umiestneným motorom. Navyše najsilnejším 8-valcom, aký kedy v Maranelle vyrobili. Z objemu 3,9 litra posiela totiž vďaka dvojici turbodúchadiel k zadným kolesám cez 7-stupňovú dvojspojku úžasných 530 kW a 770 Nm krútiaceho momentu. Ten dávkuje agregát podľa zaradeného prevodového stupňa, aby tak trochu tajil svoju preplňovanú koncepciu a viac pripomína harmonický záťah atmosférických motorov.

Zadná časť ukrýva skladaciu strechu z pevných... Foto: Ferrari
Ferrari 488 Pista Spider - 2018 Zadná časť ukrýva skladaciu strechu z pevných materiálov. Aj preto je Pista Spider ťažšia o 91 kg.

A teraz prišiel rad na otvorenú verziu Spider, ktorá si nenechala ujsť prestížny automobilový víkend Concours d'Elegance na Pebble Beach v kalifornskom Monterey. Dielo sa vydarilo. Napriek výstuhám platformy a zložitej skladacej streche z pevných materiálov je novinka ťažšia len o 91 kg. Takže na váhe má slušných 1 377 kg. To aj vďaka odstráneniu kobercov a nahradeniu pevných vnútorných rukovätí dverí koženými remienkami. Ak sa však chcete dostať s hmotnosťou ešte nižšie, Ferrari vám ponúkne karbónové kolesá ľahšie o 20 % v porovnaní so sériovými kovanými.

Interiér je o čosi puristickejší v porovnaní s... Foto: Ferrari
Ferrari 488 Pista Spider - 2018 Interiér je o čosi puristickejší v porovnaní s kupé. Napríklad z dôvodu odstránenia kobercov a nahradenia pevných rukovätí dverí koženými remienkami.

Výkonová hmotnosť 1,9 kg na konskú silu v praxi znamená, že maranellský žrebec šprintuje na stovku za 2,85 sekundy, rovnako ako kupé, a na dvojnásobok za rovných osem sekúnd. V druhej disciplíne stráca Spider na kupé len zanedbateľné tri desatinky. Maximálka je identických 340 km/h. Takže za volantom vodiči o nič neprídu. Navyše Ferrari prispôsobilo miernej zmene polohy ťažiska stabilizačný účinok brzdovej sústavy FDE (Ferrari Dynamic Enhancer), ktorá pomáha s prejazdom zákrut vo vysokých rýchlostiach. Zmeny sa dotkli aj aerodynamiky.

V Kalifornii sa 488 Pista Spider ukázalo v krásnej bielo-modrej kombinácii, odkazujúcej na modely ako Ferrari 16M Scuderia Spider a 458 Speciale Aperta. Modrá farba prenikla aj do interiéru v podobe čalúnenia z Alcantary. Automobilka nezabudla pripomenúť, že 488 Pista Spider je v poradí jej päťdesiatym otvoreným modelom. Cena však zatiaľ oznámená nebola.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 605
Šírka (mm) 1 975
Výška (mm) 1 206
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 380

Technické údaje

Motor 3,9 V8
Zdvihový objem (ccm) 3 902
Počet valcov/ventilov V8/26 bi-turbo
Max. výkon (kW/ot.) 530/8 000
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) 770/3 000
0 – 100 km/h (s) 2,85
0 – 200 km/h (s) 8,0
Max. rýchlosť (km/h) 340
Ferrari 488 Pista Spider - 2018
Ferrari 488 Pista Spider - 2018
+6Ferrari 488 Pista Spider - 2018

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Ferrari #Ferrari 488 Pista #Ferrari 488 Pista Spider
Články podľa značiek