Keď prišlo v roku 2005 na svet Bugatti Veyron s cenou jedného milióna eur, zdalo sa to ako čosi nepredstaviteľné. Na takú sumu si netrúflo Ferrari, Lamborghini, Aston Martin ani McLaren. O klientov však Veyron nakoniec núdzu nemal a razom zlomil všetky cenové psychologické bariéry. Nový Chiron si už trúfol na 2,4 milióna eur a verzia Sport, predstavená len tento rok, dokonca na 2,65 milióna. Teraz ale automobilka z Molsheimu ukazuje, že cena môže byť aj vyššia. Oveľa vyššia. Pre vybraných klientov pripravila Bugatti Divo, ktoré má síce základy v Chirone, vrátane šialeného 16-valca s výkonom 1 500 koní (1 103 kW), ale navonok sa tvári autonómne.
Kým Chiron charakterizuje automobilka ako kombináciu elegancie s beštiou, Divo je viac beštia. A dáva to jasne najavo. Za jeho vznikom stojí nový šéf Bugatti Stephan Winkelmann, ktorý prišiel do Molsheimu len v januári a to priamo z Lamborghini. V Sant Agate stvoril také extrémy ako Reventón na báze Murciélaga, Sesto Elemento odvodené z Gallarda či Veneno na báze Aventadoru a z neho odvodený monopost Lamborghini Egoista. Zákazníci na tieto aktivity reagovali priam s nadšením, a tak sa filozofiu špeciálnych projektov rozhodol uplatniť aj v Bugatti. A urobil to pekelne rýchlo. Na vývoj Diva mu stačilo len osem mesiacov.
Tím Bugatti mal za úlohu stvoriť auto, ktoré sa bude na prvý pohľad líšiť od Chironu a majiteľom zároveň ponúkne odlišný pocit z jazdy. Winkelmann tak chcel nadviazať na tradíciu z dvadsiatych a tridsiatych rokov, keď dávalo Bugatti „obliekať“ svoje šasi prestížnym karosárňam. Teraz to však bolo omnoho komplikovanejšie, keďže karbónová karoséria Chironu je zároveň nosnou štruktúrou celého auta a na vyspelej aerodynamike a technike už prakticky nebolo čo zlepšiť. Winkelmann tak stavil na osvedčenú receptúru zo Sant Agaty – menej kilogramov a viac prítlaku.
Výsledkom je skutočne extrémne Divo, ktoré síce Chiron neporazí v maximálnej rýchlosti no v zákrutách áno. Napokon, dokázalo to už na slávnom juhotalianskom okruhu v Nardó, kde je Divo o osem sekúnd rýchlejšie ako Chiron. Stojí za tým najmä prepracovaná aerodynamika zameraná na zväčšenie prítlaku. Ten vzrástol na celkových 456 kg, čo je o 96 viac v porovnaní s Chironom. Postarali sa o to väčší predný spojler, nová kapota, prepracovaný difúzor a priam gigantické zadné krídlo so šírkou až 1,83 metra, čo je o 23 % viac. Pochopiteľne, krídlo je aktívne a svoj uhol nastavuje podľa zvoleného jazdného režimu a tiež podľa okamžitej rýchlosti.
Zároveň funguje ako aerodynamická brzda. Optimalizácia viedla aj k z lepšeniu chladenia bŕzd a gigantického osemlitrového 16-valca preplňovaného štvoricou obrích turbodúchadiel. Takže forma nasledovala funkciu. Napriek tomu sa dizajnérom podarilo vštepiť novinke svojrázny charakter. Záväzná pre nich bola vraj len predná podkova, bočný profil s veľkým oblúkom a neodmysliteľná plutva evokujúca legendárne Bugatti Type 57S Atalante. Prakticky všetky časti karosérie sú ale nové. Prepracovaná čelná partia dostala vertikálne svetlá vybavené diódovou technikou s výškou len 35 mm.
Rovnako fascinujúce sú zadné svetlá tvorené štruktúrou štyridsiatich diód, ktoré smerom k centrálnej osi vozidla zmenšujú svoju hustotu. Zasadené sú v odvetrávacej mriežke vytvorenej 3D tlačou. Evidentný je tiež užší bočný oblúk aj zvýšený prah. Celé je to zabalené v titánovom laku Titanium Liquid Silver so strieborným odleskom, ktorému robí spoločnosť kontrastný tyrkysový odtieň Petroleum Blue použitý v oblasti prahov a spojlerov. Divo tiež podstúpilo redukčnú diétu. Nasadením ľahších kolies, karbónového krytu motora, ľahšej audiosústavy či odstránením tlmiacich hmôt a odkladacích priestorov na stredovej konzole, ale aj vo dverách, ušetrili konštruktéri 35 kilogramov.
Odlišný charakter jazdy zabezpečí prepracované riadenie, tuhší podvozok, špeciálne pneumatiky a intenzívnejší akustický prejav motora v kabíne. Puristickému zameraniu zodpovedajú nové sedadlá so zväčšenou bočnou oporou. Veď Divo zvláda priečne zrýchlenie s hodnotou 1,6 g, čo Chiron nedokáže. V priamom smere však uháňa „len“ 380 km/h. Chiron je v tejto disciplíne s hodnotou 420 km/h podstatne rýchlejší. Zato je Divo schopné vyvinúť maximálku kedykoľvek, kým Chiron len pri aktivovanom špeciálnom režime Top Speed. V akcelerácii na stovku za 2,4 sekundy sú si oba modely rovné. No v cene určite nie.
Za Divo, pomenované po slávnom francúzskom jazdcovi Albertovi Divovi, ktorý za volantom Bugatti Type 35 ovládol preteky Targa Florio v sezónach 1928 a 1929, si budú v Molsheime účtovať astronomických päť miliónov eur – viac ako dvojnásobok za „bežný“ Chiron. Je to problém? Vôbec nie. Bugatti ukázalo Divo v priebehu roka 65 vybraným klientom od New Yorku cez Los Angeles a Dubaj až po Hong Kong. Štyridsať plánovaných exemplárov predalo prakticky okamžite. Väčšina z nich si Divo objednala do desiatich minút od momentu, keď ho prvýkrát uvidela. Tak kde skončí táto cenová horúčka? Bude stáť o desať rokov Bugatti 10 miliónov eur?