
Toyota predstavila nový hatchback Auris už na jarnom autosalóne v Ženeve. V informáciách však bola skúpa. Vystavený exemplár mal navyše zatmavené sklá, takže interiér tretej generácie zostal tajomstvom. A tak to bolo doteraz. Viac odhaľuje Toyota až teraz. A robí to prostredníctvom nového kombi. Lenže ten už nebude figurovať v ponuke ako Auris, ale ako Corolla Touring Sports. Navyše sa Japonci rozhodli na poslednú chvíľu zmeniť aj označenie hatchbacku. Bude to tiež Corolla, hoci ešte v Ženeve o označení Auris nebolo najmenších pochybností.

Nová Corolla Touring Sports bude mať síce identickú techniku a platformu TNGA, ako známy hatchback, no naprik tomu nejde o jednoduchý derivát. Prezrádza to rázvorom náprav, ktorý narastie o 61 mm z 2 639 na rovných 2 700 mm. To prinesie posádke na zadných sedadlách podstatne viac priestoru, vraj najviac v triede. K tomu ponúkne kombi aj veľkorysý kufor s objemom 598 litrov. Nebude to rekord v triede, ale jedna z najlepších hodnôt. Pritom sa dizajnérom v novom center vývoja a výskumu v belgickom Zaventeme podarilo vštepiť Corolle na pomery Toyoty veľmi dynamický „strih“.

Predná časť je identická s hatchbackom. Od stredných stĺpikov je však všetko inak. Druhý pár dverí je širší a predĺžená strecha jemne klesá do ostrejšie sklonených stĺpikov. Zadné svetlá si kombi požičalo z hatchbacku. Konečne sa môžeme pozrieť do kabíny. Palubná doska je menej členitá ako v minulosti a podopretá robustnou stredovou konzolou. Prístrojový panel môže využívať displej. V centre sa nachádza voľne stojaca obrazovka infotainmentu. Očakávať môžeme záplavu asistenčných systémov balíka Toyota Safety Sense vrátane adaptívneho tempomatu, autonómnych bŕzd, udržiavania v jazdnom prúde či automaticky prepínateľných diaľkových svetiel.

Aj nové kombi skoncuje s naftovými motormi. Ponuku pôvodne piatich agregátov, ktoré používal Auris od roku 2010, zredukuje novinka na tri. Základom bude známy preplňovaný 4-valec 1,2 T (85 kW), pracujúci v Atkinsonovom cykle a k nemu sa pridajú hneď dve hybridné sústavy. Prvá použije benzínový 4-valec s objemom 1,8 litra, tak ako v Priuse. Výkon 91 kW má postačovať na komfortnú a tichú jazdu so zameraním na veľmi nízku spotrebu paliva. Druhá alternatíva bude však zaujímavejšia.
Základom je totiž úplne nový 4-valec 2,0 Dynamic Force s vysokou účinnosťou. V tomto prípade poskytne Corolla až 134 kW, čo naznačuje športovú dynamiku, stále však pri udržaní nízkej konzumácie paliva. Radosť z jazdy umocní manuálny režim radenia prevodovky CVT s prednastavenými prevodovými pomermi, ale aj nový podvozok s plne nezávislým zavesením kolies. Nová Corolla Touring Sports sa svetu predstaví na jesennom autosalóne v Paríži. Až po nej bude nasledovať celkom nová generácia sedanu. Tá súčasná stojí ešte na starých základoch a neponúka hybridnú verziu.