BMW X5 xDrive45e: Mníchovský plug-in hybrid predĺžil dojazd

Tretia generácia plug-in hybridného BMW X5 prekonáva svojich predchodcov po všetkých stránkach. Je výkonnejšia, úspornejšia a v čisto elektrickom režime zvládne trojnásobnú vzdialenosť.

13.09.2018 12:00
debata
Plug-in hybridná verzia X5 sa príliš nelíši od... Foto: BMW
BMWX5 xDrive45e iPerformance - 2018 Plug-in hybridná verzia X5 sa príliš nelíši od svojich civilných súrodencov. Spoznáte ju iba vďaka krytu veka konektora pre nabíjanie na ľavom nárazníku a pár modrých akcentov.

BMW predstavilo celkom novú generáciu X5 len začiatkom leta, a to so štyrmi motormi. Teraz pridáva novú ekologickú verziu xDrive45e iPerformance. Samozrejme, ide o plug-in hybrid, ktorý sa v ponuke X5 objavil po prvýkrát v roku 2013. Takže novinka v sebe obsahuje už druhú generáciu plug-in hybridnej technológie z Mníchova. V porovnaní s predchádzajúcim X5 xDrive40e ide o dramatické zlepšenie. Poháňa ho radový 6-valec 3,0 TwinPower Turbo s výkonom 210 kW (+ 30 kW) a elektromotor s výkonom 82 kW, integrovaný v 8-stupňovej automatickej prevodovke Steptronic.

V sériovej výbave X5 xDrive45e iPerformance je... Foto: BMW
BMWX5 xDrive45e iPerformance - 2018 V sériovej výbave X5 xDrive45e iPerformance je pneumatické odpruženie, ktoré si lepšie poradí s vyššou hmotnosťou tejto verzie.

Spoločný systémový výkon sústavy vzrástol dokonca až o 60 kW na konečných 290. To sa prejavilo na dynamike. Kým 4-valcový plug-in hybridný predchodca zrýchľoval na stovku za 6,8 sekundy, teraz sa akcelerácia skrátila na 5,6 sekundy. Čisto elektrický pohon vie pritom BMW X5 xDrive45e iPerformance využívať až do rýchlosti 140 km/h, čo je 20 km/h viac ako v minulosti. Zásadnú zmenu priniesla aj nová generácia akumulátorov. Ich kapacitu BMW síce stále neprezradilo, ale tvrdí, že elektrický dojazd sa predĺžil až na 80 km, čo je takmer trojnásobok pôvodnej verzie, ktorá disponovala 9,0 kWh batériami a normovaným dojazdom 31 km.

Infotainmet plug-in hybridu je upravený pre... Foto: BMW
BMWX5 xDrive45e iPerformance - 2018 Infotainmet plug-in hybridu je upravený pre potreby špecifických elektrických funkcií dobíjateľnej X5.

Aj preto môže hybridné X5 vykazovať priaznivejšiu spotrebu paliva, a to už podľa novej prísnejšej normy WLTP. BMW udáva priemer 2,1 litra benzínu na 100 km, čo je pokles o 1,3 litra. Realita bude asi niekde inde, ale na prvých sto kilometrov jazdy nemusí byť odchýlka dramatická. Majitelia pritom nemusia robiť extra veľké kompromisy v oblasti úžitkových vlastností. Plug-in hybridné X5 ponúka stále slušných 500 litrov úložného priestoru, čo znamená, že vplyvom batérií klesol objem kufra len o akceptovateľných 150 litrov. Po sklopení sedadiel bude k dispozícii konečných 1 716 litrov.

BMW X5 xDrive45e iPerformance pritom počíta s veľmi bohatým sériovým vybavením. Štandardom je pneumatické odpruženie, ktoré si lepšie poradí s vysokou hmotnosťou akumulátorov. Priplatiť si môžete za aktívne riadenie a všetky bežne dostupné asistenčné systémy, ktoré sú v tomto prípade zamerané na elektromobilitu. Bližšie informácie ani cenu BMW zatiaľ nezverejnilo. Dozvedieť by sme sa ich mohli už o pár týždňov na autosalóne v Paríži.
BMWX5 xDrive45e iPerformance - 2018
BMWX5 xDrive45e iPerformance - 2018
+10BMWX5 xDrive45e iPerformance - 2018

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #plug-in hybrid #BMW X5 #autosalón Paríž 2018 #BMW X5 xDrive45e iPerformance
Články podľa značiek