
Časy downsizingu sú dávno preč. Ostali nám po nich maloobjemové trojvalce, ale ostatné motory postupne objem zväčšujú. Vyhovujú tak lepšie novej procedúre merania spotreby WLTP a RDE, ako aj novej emisnej norme Euro 6d. Výnimkou nie je ani Renault, ktorý len prednedávnom predstavil nový benzínový 4-valec 1,3 TCe, ktorý nahrádza menší motor 1,2 TCe. A teraz prichádza podobná zmena v dieselovej ponuke.
Renault posiela do výroby naftový 4-valec 1,7 Blue dCi 150, ktorý zastúpi pôvodnú menšiu jednotku 1,6 dCi Energy. Doplní tak portfólio dieselov po nedávno modernizovanom agregáte 1,5 Blue dCi. Aj v tomto prípade bolo cieľom znížiť škodlivé emisie CO2 a NOx a splniť normu Euro 6d. Takže neprekvapí, že novinka je vybavená systémom selektívnej katalytickej redukcie SCR, teda vstrekovaním prísady AdBlue do výfukového potrubia.
Prínosom však bude aj vyšší výkon. Ten narástol z 96 až na 110 kW a krútiaci moment z 320 na 340 Nm. Takže zákazníci môžu počítať s lepšou dynamikou. Svetový debut si nový diesel odkrúti už o pár dní v Paríži počas premiéry inovovaného SUV Kadjar. V ňom bude kombinovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných alebo všetkých kolies. Postupne však zamieri do ďalších koncernových modelov nevynímajúc Mégane či Scénic.