Aston Martin Rapide E: Elektrický sedan odhaľuje tajomstvá. Dojazdom neohúri

19.09.2018 12:00

Na premiéru prvého sériového elektrického Aston Martinu si počkáme až do konca budúceho roka. Už dnes však vieme viac.

Elektrickú verziu Rapide predstavil Aston...
Elektrickú verziu Rapide predstavil Aston Martin už v roku 2015. Teraz však ide do tuhého. Na budúci rok by sa mal stať realitou. Autor: Aston Martin

Elektrifikácia neminie ani výrobcov superšportov. Na svet príde čoskoro Porsche Taycan a chystá sa aj novinka z Veľkej Británie. Aston Martin totiž stavia konkurenta. Ten sa pustí do súboja aj s Teslou S. Pred kupé dostal preto prednosť 4-dverový model, ktorý osvieži názov Rapide, tentoraz však s prívlastkom E, jasne deklarujúcim jeho ekologické DNA. S čímsi ako s benzínovým 12-valcom nerátajte. Novinka sa síce chystá až na koniec roka 2019, ale Aston Martin uvoľňuje prvé informácie už dnes.

Elektrický Rapide E bude mať zvláštnu...
Elektrický Rapide E bude mať zvláštnu architektúru. Dvojica elektromotorov bude poháňať výlučne zadné kolesá. Batérie zas budú umiestnené pod prednou kapotou. Autor: Aston Martin

Vďaka nim vieme, že Rapide E budú poháňať dva elektromotory umiestnené len pri zadných kolesách so spoločným výkonom 449 kW a s krútiacim momentom 950 Nm. Na stovku má vďaka tomu zrýchľovať pod štyri sekundy a dosiahnuť maximálku 250 km/h. Poznáme aj kapacitu batérií. Tou však Rapide E veru neohúri. Uskladnia totiž len 65 kWh elektrickej energie. Tesla má pritom batérie s kapacitou až 100 kWh a pripravované Porsche Taycan bude v tomto smere pravdepodobne tiež veľkorysejšie.

Akumulátory s kapacitou 65 kWh by mali stačiť...
Akumulátory s kapacitou 65 kWh by mali stačiť na približne 300 km jazdy. Autor: Aston Martin

Zaujímavé je, že akumulátory neumiestni Aston Martin do podlahy, ale pod prednú kapotu. Deklarovaný dojazd je 298 km. To nie je veľa i keď do úvahy vezmeme, že tento údaj už vychádza z prísnejšej procedúry merania spotreby WLTP. Elektrický okruh s napätím 800 V umožní extrémne rýchle nabíjanie. Automobilka nezabudla pripomenúť, že Rapide E bude mať lepšiu aerodynamiku ako bežný Rapide a tiež špeciálne vyladený podvozok. Používať bude pneumatiky s nízkym valivým odporom od Pirelli a vnútornou penou redukujúcou hluk.

Aston Martin je však opatrný. Plánuje totiž vyrobiť len 155-kusovú sériu, vďaka ktorej bude zhromažďovať poznatky pre ďalší vývoj. Ten prebieha v spolupráci so spoločnosťou Williams, ktorá je napríklad dodávateľom akumulátorov do monopostov formuly E. O produkciu sa postará nový závod v St. Athan vo Walese, ktorý sa stane centrom elektrických vozidiel. Kľúče by si mali prví majitelia prevziať vo štvrtom štvrťroku 2019. Uvidíme, či bude novinka dizajnom podobná konceptu RapidE z roku 2015, ktorý vychádzal zo sériového modelu, alebo pôjde vlastnou cestou.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Aston Martin #Aston Martin RapidE
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek