
Nová emisná norma Euro 6d znamenala pre Octaviu G-Tec, spaľujúcu zemný plyn, krátku výrobnú prestávku. Škoda však na CNG rozhodne nezanevrela. Práve naopak. Čas využila naplno a plynovú Octaviu vracia do cenníkov. Zmenami prešiel prakticky celý pohon, vrátane „transplantácie“ motora. Pôvodný agregát 1,4 TSI nahrádza novším 1,5 TSI Evo, schopným pracovať v úspornom Millerovom cykle. Aj vďaka nemu klesla produkcia CO2 o celú štvrtinu a výrazne redukované sú aj splodiny oxidov dusíka NOx. Napriek tomu získajú zákazníci o 15 kW vyšší výkon. Ten má aktuálnych 96 kW.

Úplne prepracované boli nádrže na zemný plyn. Dve karbónové pod podlahou batožinového priestoru doplnila tretia oceľová s menším objemom. Toto riešenie je výhodné z hľadiska rozloženia hmotnosti, ale aj objemu paliva. Octavia G-Tec je preto schopná natankovať až 17,7 kg CNG, čo je o 2,7 kg viac v porovnaní so svojou predchodkyňou. Dojazd na plyn sa tým zvýšil o 50 km na konečných 480. Bohužiaľ, v súvislosti s tým Škoda zredukovala objem benzínovej nádrže na symbolických 11,8 litra, čo je až o 33,2 menej. Kombinovaný dojazd je tak nižší ako v minulosti. Asi aj preto tento parameter automobilka zatiaľ neuvádza.

Jednoducho, nová Octavia G-Tec je viac plynová ako benzínová. Zásoba klasického paliva vás však predsa len ochráni pred rizikom vyčerpania CNG na mieste bez čerpacej stanice na zemný plyn. A tých veru nie je veľa. Nová Octavia G-Tec bude spočiatku k dispozícii so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG, no neskôr sa ponuka rozrastie aj o manuál. Vždy však s karosériou kombi. Na výber budú úrovne vybavenia Active, Ambition a Style. Za príplatok si môžete dopriať službu Škoda Connect App, ktorá vám vďaka mobilnej aplikácii zobrazí na smartfóne napríklad stav paliva v nádržiach a dojazd na CNG alebo benzín. Ceny zatiaľ automobilka nezverejnila.