Škoda Octavia G-Tec: Vracia sa s vyšším výkonom a dlhším dojazdom. Benzínu ale ubudlo

Octavia G-Tec na zemný plyn (CNG) sa po krátkej pauze v súvislosti s novými emisnými normami vracia do ponuky. Má nový motor aj väčšie nádrže. Objem tej benzínovej však klesol na symbolických 11,5 litra.

25.09.2018 16:00
debata (1)
Vynovená Octavia G-Tec prepriahla na nový... Foto: Škoda-Auto
Škoda Octavia G-Tec - 2019 Vynovená Octavia G-Tec prepriahla na nový 4-valec 1,5 TSI schopný pracovať v Millerovom cykle. Výkon vzrástol z 81 na 96 kW.

Nová emisná norma Euro 6d znamenala pre Octaviu G-Tec, spaľujúcu zemný plyn, krátku výrobnú prestávku. Škoda však na CNG rozhodne nezanevrela. Práve naopak. Čas využila naplno a plynovú Octaviu vracia do cenníkov. Zmenami prešiel prakticky celý pohon, vrátane „transplantácie“ motora. Pôvodný agregát 1,4 TSI nahrádza novším 1,5 TSI Evo, schopným pracovať v úspornom Millerovom cykle. Aj vďaka nemu klesla produkcia CO2 o celú štvrtinu a výrazne redukované sú aj splodiny oxidov dusíka NOx. Napriek tomu získajú zákazníci o 15 kW vyšší výkon. Ten má aktuálnych 96 kW.

Tri nádrže, z toho dve z kompozitných... Foto: Škoda-Auto
Škoda Octavia G-Tec - 2019 Tri nádrže, z toho dve z kompozitných materiálov, sú schopné poňať až 17,7 kg zemného plynu. Benzínová má len 11,7 litra.

Úplne prepracované boli nádrže na zemný plyn. Dve karbónové pod podlahou batožinového priestoru doplnila tretia oceľová s menším objemom. Toto riešenie je výhodné z hľadiska rozloženia hmotnosti, ale aj objemu paliva. Octavia G-Tec je preto schopná natankovať až 17,7 kg CNG, čo je o 2,7 kg viac v porovnaní so svojou predchodkyňou. Dojazd na plyn sa tým zvýšil o 50 km na konečných 480. Bohužiaľ, v súvislosti s tým Škoda zredukovala objem benzínovej nádrže na symbolických 11,8 litra, čo je až o 33,2 menej. Kombinovaný dojazd je tak nižší ako v minulosti. Asi aj preto tento parameter automobilka zatiaľ neuvádza.

Ventil na tankovanie CNG je umiestnený pod... Foto: Škoda-Auto
Škoda Octavia G-Tec - 2019 Ventil na tankovanie CNG je umiestnený pod spoločným vekom hrdla benzínovej nádrže.
Jednoducho, nová Octavia G-Tec je viac plynová ako benzínová. Zásoba klasického paliva vás však predsa len ochráni pred rizikom vyčerpania CNG na mieste bez čerpacej stanice na zemný plyn. A tých veru nie je veľa. Nová Octavia G-Tec bude spočiatku k dispozícii so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG, no neskôr sa ponuka rozrastie aj o manuál. Vždy však s karosériou kombi. Na výber budú úrovne vybavenia Active, Ambition a Style. Za príplatok si môžete dopriať službu Škoda Connect App, ktorá vám vďaka mobilnej aplikácii zobrazí na smartfóne napríklad stav paliva v nádržiach a dojazd na CNG alebo benzín. Ceny zatiaľ automobilka nezverejnila.
Škoda Octavia G-Tec - 2019
Škoda Octavia G-Tec - 2019
+2Škoda Octavia G-Tec - 2019

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda-Auto #Škoda Octavia #Škoda Octavia G-Tec
Články podľa značiek