Škoda Octavia G-Tec: Vracia sa s vyšším výkonom a dlhším dojazdom. Benzínu ale ubudlo

25.09.2018 16:00

Octavia G-Tec na zemný plyn (CNG) sa po krátkej pauze v súvislosti s novými emisnými normami vracia do ponuky. Má nový motor aj väčšie nádrže. Objem tej benzínovej však klesol na symbolických 11,5 litra.

Vynovená Octavia G-Tec prepriahla na nový...
Vynovená Octavia G-Tec prepriahla na nový 4-valec 1,5 TSI schopný pracovať v Millerovom cykle. Výkon vzrástol z 81 na 96 kW. Autor: Škoda-Auto

Nová emisná norma Euro 6d znamenala pre Octaviu G-Tec, spaľujúcu zemný plyn, krátku výrobnú prestávku. Škoda však na CNG rozhodne nezanevrela. Práve naopak. Čas využila naplno a plynovú Octaviu vracia do cenníkov. Zmenami prešiel prakticky celý pohon, vrátane „transplantácie“ motora. Pôvodný agregát 1,4 TSI nahrádza novším 1,5 TSI Evo, schopným pracovať v úspornom Millerovom cykle. Aj vďaka nemu klesla produkcia CO2 o celú štvrtinu a výrazne redukované sú aj splodiny oxidov dusíka NOx. Napriek tomu získajú zákazníci o 15 kW vyšší výkon. Ten má aktuálnych 96 kW.

Tri nádrže, z toho dve z kompozitných...
Tri nádrže, z toho dve z kompozitných materiálov, sú schopné poňať až 17,7 kg zemného plynu. Benzínová má len 11,7 litra. Autor: Škoda-Auto

Úplne prepracované boli nádrže na zemný plyn. Dve karbónové pod podlahou batožinového priestoru doplnila tretia oceľová s menším objemom. Toto riešenie je výhodné z hľadiska rozloženia hmotnosti, ale aj objemu paliva. Octavia G-Tec je preto schopná natankovať až 17,7 kg CNG, čo je o 2,7 kg viac v porovnaní so svojou predchodkyňou. Dojazd na plyn sa tým zvýšil o 50 km na konečných 480. Bohužiaľ, v súvislosti s tým Škoda zredukovala objem benzínovej nádrže na symbolických 11,8 litra, čo je až o 33,2 menej. Kombinovaný dojazd je tak nižší ako v minulosti. Asi aj preto tento parameter automobilka zatiaľ neuvádza.

Ventil na tankovanie CNG je umiestnený pod...
Ventil na tankovanie CNG je umiestnený pod spoločným vekom hrdla benzínovej nádrže. Autor: Škoda-Auto

Jednoducho, nová Octavia G-Tec je viac plynová ako benzínová. Zásoba klasického paliva vás však predsa len ochráni pred rizikom vyčerpania CNG na mieste bez čerpacej stanice na zemný plyn. A tých veru nie je veľa. Nová Octavia G-Tec bude spočiatku k dispozícii so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG, no neskôr sa ponuka rozrastie aj o manuál. Vždy však s karosériou kombi. Na výber budú úrovne vybavenia Active, Ambition a Style. Za príplatok si môžete dopriať službu Škoda Connect App, ktorá vám vďaka mobilnej aplikácii zobrazí na smartfóne napríklad stav paliva v nádržiach a dojazd na CNG alebo benzín. Ceny zatiaľ automobilka nezverejnila.

Škoda
		Octavia G-Tec -
		2019
Škoda
		Octavia G-Tec -
		2019
+2Škoda Octavia G-Tec -
		2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Škoda-Auto #Škoda Octavia G-Tec #Škoda Octavia #Škoda
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
26. 11. 2018zlacnenie1.227 €zlacnenie1.267 €
19. 11. 2018zlacnenie1.269 €zlacnenie1.308 €
12. 11. 2018zlacnenie1.294 €zlacnenie1.334 €
5. 11. 2018zlacnenie1.311 €zlacnenie1.355 €
29. 10. 2018zdraženie1.330 €1.391 €
22. 10. 2018zlacnenie1.329 €zlacnenie1.391 €
15. 10. 2018zdraženie1.330 €zlacnenie1.394 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk