Volvo V60 Cross Country: Švédske kombi do ‘lesa‘ bude ako SUV. Pomôže 75 mm

Po premiére kombi V60 a sedanu S60 novej generácie je na rade outdoorovo ladená verzia Cross Country. V sérii je štvorkolka a podvozok upravený na zlé cesty. Na svetlej výške Volvo naozaj nešetrilo.

28.09.2018 06:00
debata
Nové Volvo V60 Cross Country bude môcť vďaka... Foto: Volvo
Volvo V60 Cross Country - 2018 Nové Volvo V60 Cross Country bude môcť vďaka extrémnej svetlej výške konkurovať aj sesterským modelom SUV. Podvozok je až o 75 mm vyšší ako pri Volve V60.

Volvo bude síce na autosalóne v Paríži absentovať, ale svoju jesennú novinku predsa len má. Je ňou nové Volvo V60 Cross Country, ktoré nasleduje po nedávnej premiére kombi V60 a sedanu S60. Ako inak, ide o outdoorovo ladené kombi, pripravené zvládať nástrahy prašných ciest. V porovnaní so svojím konvenčným súrodencom prichádza preto v sérii s pohonom oboch náprav AWD, hill-holderom a najmä zvýšeným podvozkom. V tomto smere Švédi naozaj nešetrili. Podlaha je od asfaltu až o 75 mm vyššie ako pri bežnom V60. Takže nové „off-roadové“ Volvo je na tom podobne, ako švédske SUV. Napokon, stojí na identickej modulárnej platforme SPA (Scalable Product Architecture).

S nástrahami nekvalitných ciest bude bojovať... Foto: Volvo
Volvo V60 Cross Country - 2018 S nástrahami nekvalitných ciest bude bojovať sériovým pohonom 4x4, hill-holderom aj plastovou ochranou spodných partií karosérie.

Nechýba ani bohatá plastová ochrana blatníkov a prahov a tiež povinná jazda v podobe nábehových chráničov nárazníkov. Z prvých snímok sú zjavné aj špecifické kolesá. Na trh zamieri V60 Cross Country s benzínovým 4-valcom 2,0 T5 Drive-E (187 kW) a tiež naftovým 4-valcom 2,0 D4 Drive-E (140 kW), vždy v spojení s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Až neskôr sa v ponuke objavia hybridné verzie T6 Twin Engine (253 kW) a T8 Twin Engine (290 kW), ktoré skombinujú dvojlitrový benzínový agregát s elektromotorom a opäť 8-stupňovým automatom. Energia bude uskladnená v zásobe li-ion akumulátorov.

Interiér sa od „civilných“ verzií V60 a S60... Foto: Volvo
Volvo V60 Cross Country - 2018 Interiér sa od „civilných“ verzií V60 a S60 nelíši. Na palube je infotainment Sensus Connect a asistenčné systémy vrátane semi-autonómneho riadenia PilotAssist, ktorý podporuje vodiča až do rýchlosti 130 km/h. Podmienkou sú dobre označené cesty.

Interiér sa od civilných verzií líšiť príliš nebude. To znamená kompletný infotainment Sensus Connect, kompatibilný so smartfónmi cez platformy Apple CarPlay a Android Auto, ale aj záplavu asistenčných systémov. Volvo je pyšné najmä na autonómne brzdy Autobrake, ktoré reagujú nielen na autá, chodcov a cyklistov, ale aj na veľké zvieratá. Systém PilotAssist zas predstavuje semi-autonómne riadenie, ktoré podporuje vodiča udržiavaním v jazdnom prúde a rýchlostným asistentom, ktorý upravuje rýchlosť na základe aktuálnej situácie, a to až 130 km/h. Za príplatok ponúkne Volvo aj Cross Traffic Alert, teda výstrahu pred križujúcimi vozidlami.

Kým Volvo V60 predstavila švédska automobilka pred typickou švédskou vilou, teda takmer v domácom prostredí tohto populárneho kombi, debut Cross Country zas zasadila do švédskeho lesa. Na autosalón sa teda novinka Volva nechystá. Švédi využijú na propagáciu sociálne siete a navyše ponúknu zákazníkom aj formu prenájmu s plnou starostlivosťou, teda značkový operatívny lízing.
Volvo V60 Cross Country - 2018
Volvo V60 Cross Country - 2018
+17Volvo V60 Cross Country - 2018

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volvo #Volvo V60 #Volvo V60 Cross Country
Články podľa značiek