
Vytvorenie ostrej divízie N bolo správnym rozhodnutím. Jej prvý produkt, Hyundai i30 N, ktorý útočí na ikonický Golf GTI, doslova zmagnetizoval milovníkov rýchlych hothatchov. Len za prvý polrok sa z neho predalo vyše 3 000 exemplárov, čím výrazne prekonal aj tie najoptimistickejšie očakávania. A tak majú v novej divízii vedenej Albertom Biermannom, bývalým šéfom oddelenia BMW M, plné ruky práce s prípravou ďalších výkonných derivátov Hyundaiov. Ten druhý je však už hotový a predstaví sa v Paríži. Ako inak, hatchback i30 N dostane súrodenca v podobe avizovanej verzie i30 Fastback N.

Oba modely spája rovnaký tuning. Takže z prednej časti ich prakticky nerozoznáte. Nechýba lesklá čierna maska, červená linka v nárazníku so zväčšenými sacími otvormi, efektné denné diódy či matné pozadie reflektorov. Zato vzadu je zmien viac. Fastback má jedinečný nárazník s dvojicou výfukov a čierny spojler lemujúci odtrhovú hranu splývavého veka. Všetko to dotvárajú 18– alebo 19-palcové kolesá a rozšírené prahy. V kabíne zaujme kožou čalúnený športový volant s červeným prešívaním, ktoré zdobí aj radiacu páku a anatomické sedadlá. Pritom Fastback ponúka nezmenené úžitkové vlastnosti vrátane veľkorysého kufra s objemom 450 až 1 351 litrov.

Technika sa nemení. Pod prednou kapotou sídli plnokrvný 4-valec 2,0 T-GDI s výkonom 184 kW. Komu to nestačí, môže voliť balík Performance Package, ktorý vyžmýka z motora ďalších 18 kW. V oboch prípadoch je k dispozícii 353 a vďaka funkcii overboost krátkodobo až 378 Nm. Tie spracúva 6-stupňová manuálna prevodovka a posiela ich cez elektronicky riadený diferenciál k predným kolesám. Napriek vyššej hmotnosti fastbacku sa dynamika nemení. Stovku zvládne za 6,4 sekundy a s paketom Performance ešte o tri desatinky rýchlejšie. Maximálka je obmedzená na obligátnych 250 km/h.

Emócie za volantom zvýši nielen elektronický generátor zvuku, ale aj aktívny výfuk, ktorý mení prostredníctvom ventilov intenzitu a sfarbenie zvukového prejavu motora. Vodič pritom vyberá jeden z piatich jazdných režimov – Eco, Normal, Sport, N a N Custom. Cez 8-palcovú obrazovku môže voliť ďalšie funkcie vrátane automatického medziplynu či nastavenia adaptívnych tlmičov. Stabilitu zvyšuje špecifické naladenie podvozka, svetlá výška zredukovaná o štyri, respektíve o osem milimetrov (Performance Package) a tiež špecifické pneumatiky Michelin alebo Pirelli P Zero.
Na prvých snímkach sa i30 N Fastback predvádza so sivým lakom Micron Gray, no na výber bude ďalších päť odtieňov – Clean Slate, Polar White, Performance Blue, Phantom Black a Engine Red. Tak ako všetky modely i30 je aj fastbackové „enko“ vybavené autonómnymi brzdami, monitorovaním únavy vodiča a jazdných prúdov, ale aj čítačkou dopravných značiek a automatickým prepínaním diódových svetiel. Svetovú premiéru absolvuje ešte tento týždeň na autosalóne v Paríži, kde nebude Hyundai na rozdiel od mnohých iných výrobcov chýbať.
Technické údaje
Verzia | i30 Fastback N | i30 Fastback N Performance Package |
---|---|---|
Motor | 2,0 T-GDI | 2,0 T-GDI |
Objem motora (ccm) | 1 998 | 1 998 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 DOHC | 4/16 DOHC |
Max. výkon (kW/ot.) | 184/6 000 | 202/6 000 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 353/1 450 – 4 000 (378 – overboost) | 353/1 450 – 4 700 (378 – overboost) |
Prevodovka | 6M | 6M |
Max. rýchlosť (km/h) | 250 | 250 |
0 – 100 km/h (s) | 6,4 | 6,1 |