DS predstavil svoj luxusný crossover DS 7 Crossback už vlani na jar v Ženeve. V prvej vlne však zamieril do Číny a až začiatkom tohto roka sa objavil na vybraných európskych trhoch. Zatiaľ však len s klasickými motormi 1,6 PureTech (135, 162 kW) a dieselmi 1,6 BlueHDi (96 kW) a 2,0 BlueHDi (132 kW). Vždy v spojení so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a predným náhonom. Vrcholová verzia prichádza až teraz. Prívlastok E-Tense 4×4 prezrádza jej najväčšie tajomstvá. Pôjde totiž o plug-in hybrid s pohonom oboch náprav. Ekologická technológia rozhodne nejde na úkor výkonu. Práve naopak. E-Tense ponúkne až 220 kW a 450 Nm krútiaceho momentu.
Hybridný pohon tvorí preplňovaný 4-valec 1,6 THP (147 kW) a dvojica elektromotorov s výkonom 2 × 80 kW. Jeden je umiestnený medzi zážihovým agregátom a premiérovou 8-stupňovou automatickou prevodovkou, druhý na zadnej náprave. Takže E-Tense bude mať na rozdiel od ostatných verzií poháňané obe nápravy. Zásoba akumulátorov v podlahe s kapacitou až 13,2 kWh a výkonom 90 kW umožní čisto elektrický dojazd do vzdialenosti 50 km (WLTP), a to do rýchlosti 135 km/h. Nabíjanie by malo z bežnej elektrickej siete trvať osem hodín a s využitím 6,6-kilowattovej domácej nabíjačky len dve hodiny.
Vodič bude mať k dispozícii niekoľko jazdných režimov. Predvolený mód Zero emission využíva prioritne čisto elektrický pohon. Až po vyčerpaní zásob energie v akumulátoroch prejde E-Tense do módu Hybrid, keď sa spaľovací motor a elektromotory dopĺňajú v záujme čo najnižšej spotreby paliva. Režim Sport zas dodá potešenie z dynamickej jazdy a režim 4×4 viac schopností v teréne alebo na klzkých povrchoch. Piatym módom je režim E-Save, ktorý vodičovi umožňuje ušetriť dostatok elektrickej energie v batériách na čas, keď sa ju rozhodne využiť. Napríklad na posledných 20 km v meste alebo bezemisnej zóne.