DS 7 Crossback E-Tense: Luxusný hybrid má 4x4 aj batérie na 50 km

Vlajková loď divízie DS, luxusný crossover DS 7, prichádza konečne v plug-in hybridnej verzii E-Tense. Tá je zároveň najvýkonnejšou aj najúspornejšou a jedinou, ktorá ponúka zákazníkom pohon oboch náprav. To by mohlo zmeniť pohľad na prémiovú francúzsku značku aj v Európe.

02.10.2018 12:00
debata
Svalnatý dizajn odľahčuje „diamantová“ predná... Foto: DS
DS 7 Crossback E-Tense - 2018 Svalnatý dizajn odľahčuje „diamantová“ predná maska a veľké disky kolies. LED svetlá sú vybavené adaptívnou technológiou pracujúcou až v piatich režimoch.

DS predstavil svoj luxusný crossover DS 7 Crossback už vlani na jar v Ženeve. V prvej vlne však zamieril do Číny a až začiatkom tohto roka sa objavil na vybraných európskych trhoch. Zatiaľ však len s klasickými motormi 1,6 PureTech (135, 162 kW) a dieselmi 1,6 BlueHDi (96 kW) a 2,0 BlueHDi (132 kW). Vždy v spojení so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a predným náhonom. Vrcholová verzia prichádza až teraz. Prívlastok E-Tense 4×4 prezrádza jej najväčšie tajomstvá. Pôjde totiž o plug-in hybrid s pohonom oboch náprav. Ekologická technológia rozhodne nejde na úkor výkonu. Práve naopak. E-Tense ponúkne až 220 kW a 450 Nm krútiaceho momentu.

Hybridný pohon tvorí preplňovaný 4-valec 1,6 THP (147 kW) a dvojica elektromotorov s výkonom 2 × 80 kW. Jeden je umiestnený medzi zážihovým agregátom a premiérovou 8-stupňovou automatickou prevodovkou, druhý na zadnej náprave. Takže E-Tense bude mať na rozdiel od ostatných verzií poháňané obe nápravy. Zásoba akumulátorov v podlahe s kapacitou až 13,2 kWh a výkonom 90 kW umožní čisto elektrický dojazd do vzdialenosti 50 km (WLTP), a to do rýchlosti 135 km/h. Nabíjanie by malo z bežnej elektrickej siete trvať osem hodín a s využitím 6,6-kilowattovej domácej nabíjačky len dve hodiny.

Dĺžkou 4 570 mm DS 7 Crossback zapadá do... Foto: DS
DS 7 Crossback E-Tense - 2018 Dĺžkou 4 570 mm DS 7 Crossback zapadá do strednej triedy módnych prémiových crosssoverov.

Vodič bude mať k dispozícii niekoľko jazdných režimov. Predvolený mód Zero emission využíva prioritne čisto elektrický pohon. Až po vyčerpaní zásob energie v akumulátoroch prejde E-Tense do módu Hybrid, keď sa spaľovací motor a elektromotory dopĺňajú v záujme čo najnižšej spotreby paliva. Režim Sport zas dodá potešenie z dynamickej jazdy a režim 4×4 viac schopností v teréne alebo na klzkých povrchoch. Piatym módom je režim E-Save, ktorý vodičovi umožňuje ušetriť dostatok elektrickej energie v batériách na čas, keď sa ju rozhodne využiť. Napríklad na posledných 20 km v meste alebo bezemisnej zóne.

Na palube debutuje dvojica 12-palcových... Foto: DS
DS 7 Crossback - 2017 Na palube debutuje dvojica 12-palcových displejov. Kontrastujú s nimi analógové hodiny B.R.M. 180, ktoré sa odkryjú až po naštartovaní. Na výber sú až štyri dizajnové línie – Bastile, Rivoli, Opera a Performance Line.
Dobrou správou je, že DS 7 Crosback E-Tense svojím ekologickým pohonom nijako neobmedzuje posádku. Veľkosť kufra aj priestor v kabíne sú identické s bežnými verziami. Batérie totiž ukrýva v podlahe. Spolu s plug-in hybridom prichádza špecifický infotainment, upravený pre zobrazovanie funkcií súvisiacich s hybridnou technológiou. Líšiť sa bude aj ponukou špecifických lakov karosérie DS Rivoli a Pearl Grey. Nová verzia by mohla zmeniť pohľad Európanov na logo DS. Zatiaľ ho totiž nevnímali, na rozdiel od Číňanov, ako plnohodnotného súpera prémiových značiek. Štýlový dizajn jednoducho nestačil. Teraz tu je ale nová technológia.
DS 7 Crossback E-Tense - 2018
DS 7 Crossback E-Tense - 2018
+8DS 7 Crossback E-Tense - 2018

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #DS #DS 7 CRossback #E-Tense #DS 7 Crossback E-Tense
Články podľa značiek