BMW odštartovalo éru elektromobility omnoho skôr ako jeho konkurenti. Už v roku 2007 založilo divíziu „i“, ktorej výsledkom sa stal v roku 2013 revolučný elektromobil i3 a následne plug-in hybridný superšpor i8. Oba modely spája ultraľahká konštrukcia z uhlíkových vlákien (CFRP). BMW sa tým podarilo ako prvému na svete dostať do veľkosériovej výroby produkciu kompozitných karosérií, ktoré redukujú hmotnosť ťažkých akumulátorov. Lenže budúcnosť bude bohatšia. Mníchovská automobilka už predstavila elektrické SUV iX3, ktoré zamieri na linky v roku 2020 a vlani koncept sedanu BMW i Vision Dynamics.
Kým však iX3 je prakticky sériovým modelom BMW, i Vision Dynamics sa pozrel do vzdialenejšej budúcnosti divízie „i“. Elektrický sedan, konkurujúci Tesle S či Tesle 3, však neostane sám. Doplní ho SUV, naznačené novou štúdiou iNEXT, ktorá slávi premiéru na autosalóne v Paríži. Tomu zodpovedajú aj rozmery evokujúce BMW X5. Dizajn je veľmi odvážny. Predná maska má spojené ľadvinky a keďže neslúži na prívod chladiaceho vzduchu, ukrýva jej panel množstvo senzorov potrebných pre autonómnu prevádzku. Extrémne úzke svetlá disponujú laserovými diódami. Zboku upúta zúžený profil okien v strednej časti, evokujúci ľadvinky. Vzadu opäť úzke svetlá a bohato dimenzovaný spojler.
Celé to dotvára lak Liquid Greyrose Cooper, ktorý mení odtieň od medenej až po tmavoružovú, ale najmä gigantické 24-palcové, aerodynamicky optimalizované kolesá. Ako sa na koncept patrí, zadný pár dverí sa otvára protismerne, chýbajú stredné stĺpiky aj spätné zrkadlá, ktoré nahrádza kamerový systém. Kabína je zaliata svetlom z veľkej panoramatickej strechy. Zariadená je priam minimalisticky. Obsahuje len dva displeje, čo je na dnešné časy extrémne málo. BMW však tvrdí, že v budúcnosti ich nahradia senzorické povrchy prakticky akýchkoľvek materiálov. iNEXT to demonštruje na drevenej lakťovej opierke, ktorá slúži ako ovládač iDrive. Funkcie zobrazenia zas na seba preberie projekčná technológia.
Takže budúce interiéry nebudú pôsobiť pretechnizovane, ale, naopak, upokojujúco. Platí to aj pre iNEXT, ktorý počíta s autonómnym riadením, a teda odlišným využitím času jazdy. Preto je kabína inšpirovaná nábytkovým dizajnom. Vodičovi však iNEXT nezoberie auto celkom z rúk. Je tu stále volant aj pedále, aktívne v móde Boost. Po prepnutí do režimu Ease s autopilotom sa volant priblíži k palubnej doske a sedadlá sa nastavia do relaxačnej polohy. Dokonca sa zasunú opierky hláv, čo zlepší komunikáciu medzi cestujúcimi vpredu a vzadu. Zmení sa aj obsah displejov. Údaje o jazde nahradia napríklad informácie o podujatiach v blízkosti trasy, o ktoré by mohla mať posádka záujem.
Informácie o technike ostávajú tajomstvom. Istý je len čisto elektrický pohon oboch náprav. Viac sa dozvieme možno už o rok, i keď ostrá premiéra sériového SUV s logom „i“ sa chystá až na rok 2021.