Automobilky sa v snahe o dosiahnutie čo najnižších emisií oxidu uhličitého a oxidov dusíka predbiehajú v plánovaní elektrifikácie modelového portfólia. Cesta ekologickejších dopravných prostriedkov však vedie aj cez stlačený zemný plyn (CNG). Keď k tomu pripočítame karosériu mestského crossoveru, dostaneme vozidlo so šancou na úspech.
Seat je z hľadiska pohonu na CNG osvedčeným hráčom na trhu. Momentálne ponúka tri modely na stlačený zemný plyn, a to Mii, Ibiza a Leon. Štvrtým v poradí bude Arona. Keďže ide o módny crossover, záujemcov by nemuselo byť málo. Všetko závisí od hustoty siete čerpacích staníc na CNG.
Seat Arona TGI bude mať pod kapotou jednolitrový trojvalec 1.0 TGI s výkonom 66 kW (88 k) a krútiacim momentom 160 Nm. Ten auto zrýchli z 0 na 100 km/h za 12,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je 172 km/h. Agregát spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Arona TGI si so sebou vezie tri nádrže na stlačený zemný plyn, do ktorých sa zmestí 14,3 kg paliva. To by malo vystačiť na približne 400 kilometrov jazdy. Po vyčerpaní zásob plynu sa auto prepne na režim spaľujúci benzín. Ten vystačí na ďalších 160 kilometrov. Pri teplote okolia –10°C a nižších auto štartuje prostredníctvom benzínu. Až po dostatočnom zahriatí vstrekovačov plynu začne spaľovať CNG.
Prítomnosť nádrží na zemný plyn prináša aj nevýhodu v podobe objemu batožinového priestoru. Kým Arona s konvenčným spaľovaním poskytuje 400 litrov objemu, verzia spaľujúca CNG len 282 litrov. Naopak výhodou je ekologická stopa, ktorá je oproti zážihovým a vznetovým verziám nižšia v priemere o 25% v prípade emisií CO2 a o 75% v prípade zlúčenín NOx.
Seat Arona TGI bude v ponuke vo všetkých stupňoch výbavy. Po premiére na autosalóne v Paríži bude nasledovať spustenie predaja a k prvým zákazníkom sa dostane na budúci rok.