Peugeot odhaľuje techniku budúcich plug-in hybridov. Dorazia dve sústavy

Doterajšie aktivity Peugeotu na poli hybridov dopadli fiaskom. Systém Hybrid4 s naftovým motorom vo veľkom kombi 508 RXH sa jednoducho neujal. Zmeniť to má nová generácia benzínových plug-in hybridov. Ako prvé ich dostanú modely 508 a 3008. Vďaka tomu ponúknu konečne aj pohon oboch náprav.

04.10.2018 19:00
debata
Už budúcu jeseň dorazia na trh prvé plug-in... Foto: Peugeot
Peugeot - plug-in hybridná technológia 2019 Už budúcu jeseň dorazia na trh prvé plug-in hybridy Peugeotu. Týkať sa to bude crossoveru 3008 aj vlajkovej lodi 508.

Koncern PSA plánuje do roku 2025 príchod až 40 elektrifiko­vaných modelov. Okrem čistých elektromobilov aj hybridy a plug-in hybridy. Týkať sa to bude aj Peugeotu. Skúsenosti síce s hybridnými technológiami francúzsky lev má, a to vďaka modelu 508 RXH, no veľkú dieru s ním do sveta neurobil. Podobne ako sesterský Citroën DS5 Hybrid4. Kombinácia naftového motora s elektromototom na zadnej náprave nepriniesla želaný efekt, a to tak v spotrebe paliva, ako aj obchodne. Zmeniť to má celkom nová generácia hybridných technológií, ktorými Peugeot vyzbrojí už na jeseň budúceho roka vlajkovú loď 508 a crossover 3008.

Času je teda síce ešte dosť, no Peugeot napriek tomu prezrádza viac. Vďaka tomu vieme, že vyvíja dve hybridné, presnejšie plug-in hybridné sústavy. Slabšia spojí známy preplňovaný 4-valec 1,6 PureTech (132 kW) s jedným elektromotorom (80 kW), situovaným na prednej náprave a 8-stupňovou automatickou prevodovkou e-EAT8. Z dôvodu prechodu medzi elektrickým a benzínovým pohonom je prevodovka vybavená viaclamelovou kotúčovou spojkou. V druhom prípade zvýši Peugeot výkon spaľovacieho agregátu až na 165 kW a navyše pridá do sústavy druhý elektromotor, tiež s výkonom 80 kW.

Lacnejšia verzia plug-in hybridnej sústavy bude... Foto: Peugeot
Peugeot - plug-in hybridná technológia 2019 Lacnejšia verzia plug-in hybridnej sústavy bude mať celkový výkon 165 kW a len jeden elektromotor.

Vďaka tomu budú vozidlá vybavené drahším systémom disponovať elektrickou štvorkolkou. V oboch prípadoch budú čisto elektrickú jazdu zabezpečovať li-ion akumulátory. Pre jednoduchší systém s kapacitou 11,8 kWh a pre systém s dvojicou elektromotorov až 13,2 kWh. Dojazd v móde EV má byť podľa prísnejšej normy WLTP približne 50 km, a to rýchlosťou do 135 km/h. Spaľovací motor sa aktivuje až po vybití akumulátorov a prejde do hybridného režimu. Módy Zero Emission a Hybrid doplní Peugeot o režim Sport a 4WD. Očakávať môžeme aj režim dobíjania akumulátorov pomocou spaľovacieho motora.

Drahší systém s dvojicou elektromotorov bude... Foto: Peugeot
Peugeot - plug-in hybridná technológia 2019 Drahší systém s dvojicou elektromotorov bude mať výkon až 220 kW. Zároveň ponúkne výhodu elektrickej štvorkolky.

Nabitie batérií má z bežnej zástrčky trvať sedem hodín a pri použití wallboxu (6,6 kW) len 45 minút. Premiéru si plug-in hybridná sústava odbije v crossoveri 3008 Hybrid4 s kombinovaným výkonom až 220 kW. Neskôr bude nasledovať predokolka s výkonom 165 kW. Peugeot 508, a to fastback aj kombi SW, si budú musieť vystačiť so slabšou verziou s predným náhonom. Dobrou správou je, že v oboch prípadoch neovplyvní zástavba elektromotorov a batérii veľkosť batožinového priestoru. Problémom sa ale môže stať pre 7-miestne SUV Peugeot 5008.

Možno aj preto zatiaľ automobilka plug-in hybridnú verziu v tejto súvislosti nespomína, rovnako ako verziu 508 Hybrid4. Rovnaké hybridné technológie sa rozšíria naprieč ďalšími koncernovými značkami, najmä prémiovou divíziou DS, ktorá privedie na svet DS 7 Crossback E-Tense 4×4 a tiež Citroënom s novým crossoverom C5 Aircross.
Peugeot - plug-in hybridná technológia 2019
Peugeot - plug-in hybridná technológia 2019
+8Peugeot - plug-in hybridná technológia 2019

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #plug-in hybrid #Peugeot #Peugeot 508 #Peugeot 3008 #Peugeot 508 SW
Články podľa značiek