Mercedes-Benz B: Nové ‘béčko‘ chce byť menej MPV a viac Sports Tourer

08.10.2018 12:00

Tretia generácia minivanu triedy B bude bojovať športovejším dizajnom, inteligentným rozhraním MBUX, novými dieselmi, bezpečnostnými prvkami z triedy S ale tiež novou 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Nové „béčko“ sa snaží pôsobiť športovejšie ako...
Nové „béčko“ sa snaží pôsobiť športovejšie ako v minulosti. Pomáha mu k tomu nižšie umiestnená maska, užšie reflektory aj znížený profil strechy. Podpísalo sa to aj na skvelej aerodynamike s koeficientom odporu vzduchu Cd 0,24. Autor: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz triedy B debutoval pred trinástimi rokmi, v časoch, keď sa jednopriestorovým autám stále darilo. V najlepších rokoch predala stuttgartská automobilka z tohto kompaktného MPV aj viac ako 100 000 kusov. Lenže trend tomuto segmentu príliš nepraje. Vlani sa z „béčka“ predalo v Európe len približne 64 000 kusov. Mercedes to napriek tomu s triedou B zabaliť nechce. A tak jej na autosalóne v Paríži naplánoval novú budúcnosť v podobe tretej generácie. Nehovorí pritom o MPV ale o „Sports Tourery“. Samozrejme, základy si požičal z najnovšieho áčka a tak trochu kopíruje aj jeho dizajnový jazyk Sensual Purity, ktorý pred ostrými líniami preferuje pokojné plochy a hladké prepojenia.

To ale neznamená nudu. Práve naopak, novinka sa snaží presvedčiť športovejším akcentom. Pomáhajú jej k tomu kratšie previsy, rázvor predĺžený na 2 729 (+ 30), znížená strecha a až 19-aplcové disky. Inak ostal formát na približne rovnaký. Predná maska, sa podobne ako v triede A, rozširuje smerom nadol. Po stranách má úzke reflektory a za príplatok adaptívne Multibeam LED. Profil oživuje stúpajúca spodná línia okien a zadnú časť zas dvoja falošných výfukov, delené svetlá a veľký zadný spojler. Aj ten sa podieľa na zlepšení aerodynamiky. Boj vo veternom tuneli skončil s koeficientom Cd 0,24, o stotinku lepším ako v minulosti. Prispieva tiež k zníženiu aerodynamické­ho hluku.

Dĺžka sa príliš nemenila, no rázvor narástol o...
Dĺžka sa príliš nemenila, no rázvor narástol o tri centimetre na konečných 2 729 mm. To zároveň znamená menšie previsy. Autor: Mercedes-Benz

V kabíne nájde posádka viac miesta, nielen v porovnaní s triedou A, kde sedí vodič o 90 mm nižšie, ale aj v porovnaní s predošlou generáciou. Napríklad v oblasti ramien pribudlo 33 mm. Takže výsledná šírka je až 1 456 mm. Objem kufra sa nezmenil, dokonca je v základnom usporiadaní o päť litrov menší. Automobilka však zdôrazňuje lepšiu využiteľnosť. Príplatkové zadné sedadlá, delené v pomere 40 : 20 : 40, sa dajú posúvať v rozsahu 140 mm, čo znamená možnosť meniť objem od 455 do 705 litrov. Po sklopení operadiel narastie využiteľná kapacita až na 1 545 litrov a to s úplne vodorovnou podlahou. Navyše má „béčko“ v zálohe sklopené operadlo spolujazdca a elektrické ovládanie veka nožným senzorom.

O športový imidž sa vzadu stará strešný spojler...
O športový imidž sa vzadu stará strešný spojler a dvojica falošných výfukov. Delené svetlá využívajú diódy. Autor: Mercedes-Benz

Predné sedadlá sú širšie a lepšie kontúrované, takže ponúkajú viac pohodlia aj stability. Po prvýkrát môžu byť vybavené masážnou funkciou Energizing. Z komfortných vychytávok spomeňme náladové osvetlenie so 64 druhmi sfarbenia, ktoré sa týka aj „turbínových“ prieduchov ventilácie, a najmä inteligentný infotainment MBUX s hlasovým ovládaním „Hey Mercedes“. Palubná doska definitívne skoncovala s analógovými prástrojmi. Osadená je už v základnej verzii dvoma 7-palcovými displejmi. Vyššia úroveň pridáva väčšiu, 1,25-palcovú obrazovku rozhrania a najvyššia dva 10,25-palcové displeje, spojené do integrálneho celku. Ovládanie funkcií môže prebiehať aj pomocou tochpadu na stredovom tuneli a dotykových plôch na ramenách volantu. Nechýba ani príplatkový head-up displej.

Infotainment skoncoval s analógovými...
Infotainment skoncoval s analógovými prístrojmi. Vrcholová verzia využíva dva 10,25-palcové displeje. Rozhranie MBUX využíva pokročilé hlasové ovládanie. Autor: Mercedes-Benz

Vlajkovou loďou triedy S je novinka inšpirovaná aj v oblasti bezpečnosti. Jej senzory, radary a kamery sa pozerajú až 500 metrov vpred a spolupracujú aj mapovými a navigačnými dátami. Vďaka tomu môže „béčko“ využívať výhody semi-autonómneho riadenia, napríklad inteligentnú reguláciu rýchlosti podľa predpisov alebo v zákrutách a na kruhových objazdoch. Udržiavanie v jazdnom prúde je doplnené o asistent zmeny jazdného pruhu. Autonómne brzdy registrujú odteraz nielen vozidlá a chodcov ale aj cyklistov. Takže trieda B je jedným z najbezpečnejších áut vo svojom segmente.

Kufor má o päť litrov menej ako v minulosti....
Kufor má o päť litrov menej ako v minulosti. Vďaka posuvným zadným sedadlám ho ale možno zväčšiť zo 455 až 705 litrov. Po sklopení operadiel je to až 1 540 litrov. Autor: Mercedes-Benz

Pod kapotou preberá stuttgartský „sports tourer“ motory z triedy A. To znamená preplňované 4-valce s objemom 1,33 litra pre benzínové verzie B 180 (100 kW) a B 200 (120 kW), ktoré Stuttgart vyvíjal s Renaultom. Francúzsky pôvod má aj základný diesel s objemom 1,5 litra vo verzii 180d (85 kW). Nad ním ale stojí autorsky vyvinutý naftový dvojliter radu OM 654q s oceľovými piestami a úpravou spalín SCR, plniaci emisnú normu Euro 6d Temp. Určený je pre verzie B 200d (110 kW) a B 220d (140 kW). Zaujímavé je, že v triede B už nenájdete manuálnu prevodovku. Používa výlučne 7-stupňové dvojspojkové prevodovky 7G-DCT a nový diesel dokonca 8-stupňovú dvojspojku 8G-DCT.

Podvozok s množstvom hliníkových komponentov má v základe predné tlmičové vzpery McPherson a zadné zavesenie s torznou priečkou. Výkonnejšie verzie využívajú 4-prvkové nezávislé zavesenie zadných kolies. Za príplatok si môžete dopriať športové odpruženie alebo adaptívne tlmiče, meniace charakteristiku cez systém jazdných režimov Dynamic Select. Nový Mercedes-Benz triedy B sa k prvým zákazníkom dostaví vo februári budúceho roka. Svetovú premiéru absolvoval na autosalóne v Paríži. Ceny zatiaľ automobilka neoznámila.

Technické údaje

Verzia B 180 B 200 B 180d B 200d B 220d
Objem motora (ccm) cca 1 330 cca 1 330 cca 1 500 cca 2 000 cca 2 000
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW) 100 120 85 110 140
Max. krút. moment (Nm) 200 250 260 320 400
Prevodovka 7G-DCT 7G-DCT 7G-DCT 8G-DCT 8G-DCT
Spotreba paliva na 100 km (l) 5,6 5,6 4,4 4,4 4,5
Mercedes-Benz B -
		2018
Mercedes-Benz B -
		2018
+24Mercedes-Benz B -
		2018

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Mercedes-Benz B #Mercedes-Benz #autosalón Paríž 2018
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
8. 10. 2018zdraženie1.329 €zdraženie1.424 €
1. 10. 2018zdraženie1.301 €1.408 €
24. 9. 2018zlacnenie1.286 €zlacnenie1.408 €
17. 9. 2018zlacnenie1.287 €zlacnenie1.409 €
10. 9. 2018zdraženie1.293 €zlacnenie1.421 €
3. 9. 2018zdraženie1.292 €zdraženie1.443 €
27. 8. 2018zdraženie1.278 €zdraženie1.434 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk