Škoda Kodiaq GT: Prvé skice sú tu. Európanom zatiaľ nepomôžu

Prvé kupé-SUV Škody odhaľuje svoj dizajn. Automobilka totiž zverejnila oficiálne skice exteriéru aj interiéru. Bohužiaľ, v Európe naň musíme zatiaľ zabudnúť.

16.10.2018 19:00
debata (2)
Kodiaq GT bude mať strechu zníženú o 60 mm a... Foto: Škoda-Auto
Škoda Kodiaq GT - 2019 Kodiaq GT bude mať strechu zníženú o 60 mm a splývavejšiu zadnú časť. No nie celkom v štýle BMW X4 či Mercedesu-Benz GLC Coupé. Nevyzerá to ani na bezrámové okná.

Už vyše roka nie je tajomstvom, že Škoda pripravuje športový derivát Kodiaqu. Nemyslíme tým však Kodiaq RS, predstavený pred pár dňami v Paríži, ale jeho „kupé“ verziu s označením GT. A teraz tu máme prvé oficiálne skice. Bohužiaľ, príliš sa naň netešte. Kodiaq GT bude totiž určený v prvom rade pre Čínu. Jednak z dôvodu nedostatočných výrobných kapacít Škody v Európe a jednak z dôvodu významu čínskeho trhu pre českú značku. Veď každá štvrtá Škoda mieri dnes k čínskemu zákazníkovi. Čína je jednoducho najväčším trhom Škody.

Prioritu tohto regiónu naznačila už v minulosti. Kým v Európe tvorí jej portfólio SUV len Kodiaq a Karoq, v ríši stredu úraduje aj s menším Kamiqom. A pre čínskych klientov neváhala vytvoriť ani špecifické deriváty európskych modelov, napríklad predĺžené Yeti. Ďalším príkladom je práve Kodiaq GT. Z prvých snímok vyplýva, že novinka má pomerne členitú zadnú časť, ktorá ruší homogénnosť siluety, typickú napríklad pre BMW X4 alebo Mercedes-Benz GLC Coupé. To však neznamená, že by si dizajnéri nedali s Kodiaqom GT dosť práce.

Na zadnej časti sa bude vynímať veľký nápis... Foto: Škoda-Auto
Škoda Kodiaq GT - 2019 Na zadnej časti sa bude vynímať veľký nápis Škoda. Výkonový potenciál naznačia veľké koncovky výfukov.

Karoséria je nová od predných stĺpikov. Strecha klesla k asfaltu o celých šesť centimetrov, takže sa vznáša vo výške len 1 649 mm. Smerom dozadu sa postupne znižuje. A končí sa výraznejším spojlerom. Na bezrámové okná to však nevyzerá. Menili sa aj ďalšie rozmery. Kodiaq GT bude napríklad o 63 mm kratší, hoci si ponechá pôvodný rázvor 2 791 aj šírku 1 883 mm. Kratšie previsy prispejú k športovému vzhľadu, no zároveň pripravia Kodiaq GT o kabínu s troma radmi sedadiel. Odvezie maximálne piatich cestujúcich. Zachovať by si však mal dostatok priestoru a variability, na čom si Škoda zakladá.

Interiér preberie palubnú dosku z Kodiaqu RS... Foto: Škoda-Auto
Škoda Kodiaq GT - 2019 Interiér preberie palubnú dosku z Kodiaqu RS vrátane karbónových dekorácií a anatomických sedadiel s integrovanými opierkami hláv.

Na čínsky trh sa Kodiak GT dostane výlučne s benzínovým 4-valcom 2,0 TSI vo výkonových verziách 136 a 162 kW, vždy v spojení so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Slabšia dostane poháňané predné kolesá a výkonnejšia sériovú štvorkolku. Očakávať môžeme športovejšie naladený podvozok, adaptívne tlmiče a bohatú výbavu, keďže Kodiaq GT bude spolu so Superbom v Číne vlajkovou loďou značky. O tom, či neskôr dorazí do Európy, nie je ešte rozhodnuté. Závisí to najmä od vyriešenia otázky výrobných kapacít.

Samotný šéf značky Bernhard Maier však o potenciálnom úspechu Kodiaqu GT na starom kontinente nepochybuje. „Zákazníci vyjadrili nemalý záujem, ktorého vyústením by mala byť celosvetová produkcia. Očakávame, že koncern nájde nejaké voľné kapacity. Zatiaľ je však všetko len v štádiu diskusií,“ uviedol k európskej produkcii Kodiaqu GT. Podľa neho by bol práve tento model ideálny nástroj na to, aby sa zo Škody stala emotívnejšia značka, než akou je v súčasnosti. Napokon na tento trend „tlačil“ aj ženevský koncept Vision RS, ktorý si obliekol dres ostrého hothatchu.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda-Auto #Škoda Kodiaq #Škoda Kodiaq RS
Články podľa značiek