To čo Škoda sľúbila už takmer pred dvoma rokmi, je realitou. Na čínskom autosalóne v Guangzhou predstavuje športový derivát Kodiaqu. Nové SUV s prívlastkom GT zaútočí tam, kde zatiaľ operovali len prémiové značky Mercedes-Benz a Audi modelmi GLC Coupé a X4. Kodiaq GT je jednoducho kupé-SUV, ktoré má k automobilke pritiahnuť celkom nových zákazníkov. Bohužiaľ, zatiaľ len čínskych. Čína je totiž od roku 2010 najväčším trhom Škody. Len vlani predala v ríši stredu 325 000 vozidiel, čo znamená, že každá štvrtá Škoda skončila v čínskych rukách. Že na Číne Škode záleží dokazuje aj Kodiaq GT.
Nie je totiž jednoduchou verziou európskeho Kodiaqu. Prepracovaná je prakticky celá karoséria, azda až na prednú kapotu. Úplne nový predný nárazník má zväčšené sacie otvory a väčší spojler. Maska dostala dvojité chrómové lamely a svetlá čierne pozadie. Zboku je zjavná znížená silueta strechy, ktorá sa zvažuje už od stredných stĺpikov do plochého veka. Profil okien lemovaný chrómom má úplne nový tvar. Dynamické proporcie podporuje výrazne skrátený zadný previs. Nárazník ukrýva dve koncovky výfukov a reflexný pás, ktorý sa tiahne celou šírkou. Ani svetlá nemajú nič spoločné so známou verziou.
Navyše sa tu objavuje nápis Škoda namiesto loga s okrídleným šípom. Kodiaq GT tým predbieha aj Škodu Scala, teda nástupcu Rapidu, ktorý bude prvým modelom značky s takýmto nápisom v Európe. Zmeny sa pochopiteľne podpísali aj na zmene formátu. Čínske kupé-SUV má na dĺžku 4 630, na šírku 1 883 a na výšku 1 649 mm. To znamená, že je o 63 mm kratšie a o 60 nižšie. Rázvor náprav 2 791 mm ostáva bez zmien. Na rozdiel od európskeho súrodenca sa však bude musieť vzdať tretieho radu sedadiel. Odvezie teda maximálne piatich cestujúcich. Stále však s veľkorysou ponukou priestoru a dostatočne veľkým kufrom.
Palubnú dosku si čínska novinka požičala z Kodiaqu RS, čo znamená karbónové dekorácie, ale aj virtuálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3 palca. Športové emócie podporí sploštený volant a anatomické sedadlá s integrovanými opierkami hláv a výraznou bočnou oporou. Škoda sľubuje plnú konektivitu so smartfónmi cez platformy Mirror Link, Apple Carplay a Carlife od spoločnosti Baidu. Paleta asistenčných systémov zahŕňa autonómne brzdy s detekciou chodcov, monitorovanie slepých uhlov zrkadiel či adaptívny tempomat s funkciou úplného dobrzdenia a opätovným rozbehom.
Na čínsky trh sa Kodiaq GT dostane výlučne s benzínovým 4-valcom 2,0 TSI vo výkonových verziách 136 a 162 kW, vždy v spojení so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Slabšia dostane poháňané predné kolesá a výkonnejšia sériovú štvorkolku. Očakávať môžeme športovejšie naladený podvozok, adaptívne tlmiče a bohatú výbavu, keďže Kodiaq GT bude v Číne vlajkovou loďou značky. O tom, či neskôr dorazí do Európy, nie je ešte rozhodnuté. Závisí to od vyriešenia výrobných kapacít, ktoré sú momentálne plne vyťažené. Samotný šéf značky Bernhard Maier však o potenciálnom úspechu Kodiaqu GT na starom kontinente nepochybuje.