Hlavnými hviezdami Audi v Paríži bola síce nová generácia A1 a elektrického SUV e-tron, ale nestratil sa ani malý crossover Q2. Po dvoch rokoch od premiéry dorazil totiž pod Eiffelovu vežu v ostrej verzii SQ2. Automobilka z Ingolstadtu tým splnila svoj sľub, že ak bude Q2 spĺňať jej predajné očakávania, zaslúži si účasť v rodine rýchlych Audi. A za svojimi väčšími súrodencami naozaj nezaostáva. Srdcom SQ2 je nový 4-valec 2,0 TFSI s integrovaným výfukovým potrubím. Do vienka dostal dvojstupňový zdvih výfukových ventilov, čo znamená menšie straty pri výmene plynov a rýchlejšie reakcie turbodúchadla, najmä v spektre nižších otáčok. V tomto režime používa agregát nepriame vstrekovanie. To priame prichádza na rad až pri vysokom zaťažení.
Výsledkom maximálneho prepĺňacieho tlaku 1,4 baru je výkon 221 kW a krútiaci moment 400 Nm v extrémne širokom rozpätí od 2 000 až do 5 200 otáčok za minútu. Spracúva ich 7-stupňová prevodovka S-Tronic s dvojicou spojok v olejovom kúpeli. V ekonomickom režime Efficiency používa voľnobežku a navyše štart-stop systém, ktorý deaktivuje motor pri rýchlosti už pod 6 km/h. Štandardom je tiež pohon quattro, rozdeľujúci hnací moment medzi nápravy podľa okamžitých podmienok. V prípade potreby vie presmerovať všetku silu len na jednu z nich. Ovládanie zlepšuje preferovanie zadných kolies pri akcelerácii či v zákrutách. Hmotnosť motora len 150 kg potláča vrodenú nedotáčavosť. Aj perfektná trakcia má potom podiel na raketovom šprinte na stovku za 4,8 sekundy.
Svoje neposedné gény dáva SQ4 jasne najavo neprehliadnuteľným tuningom. Čierna maska Single frame obsahuje osem vertikálnych lamiel a nárazník agresívne sacie otvory. Štandardne dodávané full-LED svetlá majú matné pozadie. Z profilu zaujmú 18– alebo príplatkové 19-palcové disky kolies a rozšírené prahy. O potrebný prítlak sa stará väčší zadný spojler a difúzor so štvoricou integrovaných koncoviek výfukov. Červené strmene bŕzd majú priemer 340, respektíve 310 mm. V kabíne nájdeme anatomické sedadlá čalúnené kožou alebo Alcantarou, kožený sploštený volant, antikorové pedále, matné hliníkové dekorácie a čierny strop. Za príplatok dostanú majitelia virtuálny kokpit s 12,3-palcovým displejom.
Novinka z Ingolstadtu sa dostane k prvým zákazníkom začiatkom budúceho roka.