Ako budú vyzerať reflektory Volkswagenov v blízkej budúcnosti? Tak to nedávno predviedol počas otvorenia nového svetelného centra vo Wolfsburgu. Je vybavené špeciálnym tunelom dlhým 100, širokým 15 a vysokým päť metrov. Vývojári v ňom dokážu simulovať všetky druhy počasia aj fázy dňa. Práve tu ukázal Volkswagen projekt reflektorov, ktoré by sme mali zanedlho vidieť v sériovej produkcii. A to nielen v luxusných značkách koncernu, ale v jeho masovej produkcii. Napríklad v Golfe alebo v Tiguane. Pred drahou laserovou technológiou dala automobilka prednosť mikropixelovým svetlám IQ-Light, ktorých cena má byť niekoľkonásobne nižšia. A pritom dokážu nevídané veci.
Zdrojom svetla je totiž 30 000 svetelných bodov. Okrem špičkovej svietivosti do vzdialenosti viac ako 500 metrov, tak zvládnu aj funkciu projektorov. To znamená schopnosť premietať na cestu rôzne symboly, napríklad virtuálne vodiace lišty, znázorňujúce šírku vozidla, ktoré pomôžu nielen samotnému vodičovi, ale aj iným účastníkom premávky. Ale tiež signál smerových svetiel, alebo zebru priechodu pre chodcov. Mali by tiež v spolupráci s kamerou lepšie osvetliť chodcov alebo zvieratá a menej oslňovať vodičov odrazom lúčov z dopravného značenia.
S projekčnými svetlami sme sa síce už stretli, napríklad v novom Mercedese-Maybach, ktorý ponúka zakzvané Digital Light, no Volkswagen pridáva k tým predným aj zadné, takzvané Matrix Tail Light. Pri cúvaní napríklad vyznačia vďaka funkcii Optical Park Assist, trajektóriu, podobne ako vodiace čiary na displeji cúvacej kamery. Môžu sa na nich tiež zobrazovať rôzne symboly ako trojuholníky pri panickom brzdení alebo iné znaky varujúce ostatných pred nebezpečenstvom. Pri elektromobiloch by zas dokázali zobrazovať stav nabitia akumulátorov.
Zatiaľ však automobilka neprezradila, kedy nové mikropixelové svetlá zamieria do výroby. S niektorými funkciami by sme sa mohli stretnúť v pripravovanej ôsmej generácii Golfu, a najmä v elektrickom VW I.D., ktorý má premiéru naplánovanú na budúci rok.