IQ-Lights: VW ukázal svetlá budúcnosti. A nie sú laserové

Technológia svetiel napreduje míľovými krokmi. Lenže tie najmodernejšie s laserovými diódami sú príliš drahé. VW si myslí, že má riešenie. Jeho mikropixelové reflektory by mali byť lacnejšie a pritom inteligentnejšie. Dokážu totiž premietať.

22.10.2018 16:00
debata (5)
Mikropixelová technológia svetiel obsahuje 30... Foto: Volkswagen
VW - IQ-Lights Mikropixelová technológia svetiel obsahuje 30 000 individuálne riadených svetelných bodov. Tie dokážu urobiť z noci deň, a to vraj za zlomok ceny laserových reflektorov.

Ako budú vyzerať reflektory Volkswagenov v blízkej budúcnosti? Tak to nedávno predviedol počas otvorenia nového svetelného centra vo Wolfsburgu. Je vybavené špeciálnym tunelom dlhým 100, širokým 15 a vysokým päť metrov. Vývojári v ňom dokážu simulovať všetky druhy počasia aj fázy dňa. Práve tu ukázal Volkswagen projekt reflektorov, ktoré by sme mali zanedlho vidieť v sériovej produkcii. A to nielen v luxusných značkách koncernu, ale v jeho masovej produkcii. Napríklad v Golfe alebo v Tiguane. Pred drahou laserovou technológiou dala automobilka prednosť mikropixelovým svetlám IQ-Light, ktorých cena má byť niekoľkonásobne nižšia. A pritom dokážu nevídané veci.

Svetlá budúcnosti zvládnu aj projekciu rôznych... Foto: Volkswagen
VW - IQ-Lights Svetlá budúcnosti zvládnu aj projekciu rôznych symbolov priamo na vozovku. To má nespočetné možnosti aplikácií. Napríklad v podobe virtuálnych vodiacich čiar.

Zdrojom svetla je totiž 30 000 svetelných bodov. Okrem špičkovej svietivosti do vzdialenosti viac ako 500 metrov, tak zvládnu aj funkciu projektorov. To znamená schopnosť premietať na cestu rôzne symboly, napríklad virtuálne vodiace lišty, znázorňujúce šírku vozidla, ktoré pomôžu nielen samotnému vodičovi, ale aj iným účastníkom premávky. Ale tiež signál smerových svetiel, alebo zebru priechodu pre chodcov. Mali by tiež v spolupráci s kamerou lepšie osvetliť chodcov alebo zvieratá a menej oslňovať vodičov odrazom lúčov z dopravného značenia.

Nová technológia by mala svoje opodstatnenie aj... Foto: Volkswagen
VW - IQ-Lights Nová technológia by mala svoje opodstatnenie aj v zadných združených svetlách.

S projekčnými svetlami sme sa síce už stretli, napríklad v novom Mercedese-Maybach, ktorý ponúka zakzvané Digital Light, no Volkswagen pridáva k tým predným aj zadné, takzvané Matrix Tail Light. Pri cúvaní napríklad vyznačia vďaka funkcii Optical Park Assist, trajektóriu, podobne ako vodiace čiary na displeji cúvacej kamery. Môžu sa na nich tiež zobrazovať rôzne symboly ako trojuholníky pri panickom brzdení alebo iné znaky varujúce ostatných pred nebezpečenstvom. Pri elektromobiloch by zas dokázali zobrazovať stav nabitia akumulátorov.

Zatiaľ však automobilka neprezradila, kedy nové mikropixelové svetlá zamieria do výroby. S niektorými funkciami by sme sa mohli stretnúť v pripravovanej ôsmej generácii Golfu, a najmä v elektrickom VW I.D., ktorý má premiéru naplánovanú na budúci rok.
VW - IQ-Lights
VW - IQ-Lights
+20VW - IQ-Lights

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #VW #svetlá #IQ-Lights
Články podľa značiek