Audi R8: ‘Huracán‘ z Ingolstadtu je ešte silnejší. A verný atmosfére

26.10.2018 00:00

Po troch rokoch podstupuje superšport z Ingolstadtu výrazný facelift. Audi tvrdí, že žiaden iný sériový model nemá toľko spoločných komponentov s okruhovými špeciálmi ako práve R8. A platí to najmä o úžasnom atmosférickom 10-valci, ktorý je ešte silnejší ako v minulosti.

Audi R8 má ešte agresívnejší pohľad. To vďaka...
Audi R8 má ešte agresívnejší pohľad. To vďaka širšej čiernej maske a úplne prepracovanému nárazníku so zväčšenými otvormi pre prívod chladiaceho vzduchu. Nechýbajú ani tri úzke štrbinky pod kapotou ako odkaz na legendárne Audi Quattro. Autor: Audi

Audi R8 druhej generácie prišlo na svet v roku 2015. Ešte nestihlo poriadne ani zostarnúť a Ingolstadt mu naordinoval hĺbkovú revíziu. Z časti aj z dôvodu prísnejších emisných limitov. Našťastie, obišlo sa to bez túrb, elektrifikácie a najmä bez straty výkonu. Práve naopak, R8 nebolo nikdy v takej kondícii ako práve dnes. Audi podaril veľmi vydarený facelift. Predná maska pôsobí ešte agresívnejšie. Je širšia a bez chrómového lemu. Úplne nové nárazníky dokážu vďaka väčším otvorom priviesť k chladičom či brzdám ešte viac životodarného kyslíka. Predný stabilizátor je teraz vyrobený z uhlíkových vlákien CFRP, čo prinieslo úsporu dvoch kilogramov.

Vzadu prechádza plástová vložka pre odvod...
Vzadu prechádza plástová vložka pre odvod vzduchu z motora celou šírkou vozidla. Navyše sú to nové okrúhle koncovky výfukov. Autor: Audi

Navyše sa podobne ako v Audi A1 objavujú pod kapotou tri malé štrbiny, ako odkaz na legendárne Quattro. Podobné je to vzadu. Plástová mriežka odvádzajúca horúci vzduch z motora sa rozšírila na celú šírku vozidla. Nový je difúzor aj kruhové koncovky výfukov, ktoré nahradili pôvodné obdĺžnikové. Vynovený je aj dizajn reflektorov s matným pozadím, za príplatok s laserovou technológiou. Z profilu zaujmú nové 19-palcové disky. Za príplatok dostanete ultraľahké dvadsiatky, schopné ukryť obrovské keramické kotúče, ktoré šetria v porovnaní so štandardnými oceľovými až 3,4 kg neodpružených hmôt. Vážia iba 5,2 kg. V palete farieb sa objavili nové odtiene Kemora Gray a Ascari Blue.

Vo verzii Performance je strop čalúnený...
Vo verzii Performance je strop čalúnený Alcantarou s kosoštvorcovým prešívaním kontrastnou modrou niťou. Autor: Audi

Typické lesklé čierne bočné panely možno nahradiť titánovými, to ak sa rozhodnete pre paket Performance. Ten sa môže pretaviť aj do kabíny. Potom je strop čalúnený Alcantarou s kosoštvorcovým prešívaním kontrastnou modrou niťou. To najdôležitejšie sa však skrýva pod zadnou kapotou, vlastne sklom, ktoré odhaľuje dnes už extrémne vzácne atmosférické 10-valcové srdce. Audi tvrdí, že tento motor má veľmi blízko k okruhovej technike z R8 LMS GT3 a R8 LMS GT4. Platí to napríklad pre suchú kľukovú skriňu, ktorá dokáže zabezpečiť dokonalé mazanie aj pri preťažení 1,5 g. Z objemu 5,2 litra dáva V10 FSI výkon až 419 kW, čo je o 21 viac ako predtým. Krútiaci moment narástol o 10 Nm na konečných 550.

Všetky dizajnové a technické zmeny sa dotkli aj...
Všetky dizajnové a technické zmeny sa dotkli aj otvorenej verzie Spyder. Autor: Audi

To ale nie je koniec. Verziu R8 Plus nahrádza totiž R8 Performance, ktorá aj vďaka titánovým ventilom posiela k všetkým štyrom kolesám cez 7-stupňovú dvojspojku S tronic presne 456 kW, o sedem viac ako v minulosti. A potom je tu o 20 Nm vyšší krútiaci moment, ktorý vrcholí hodnotou 580 Nm. Takže R8 sa už naozaj dotiahlo na sesterské Lamborghini Huracán Performante. Je však podstatne „čistejšie“, pretože dravec z Ingolstadtu upravuje výfukové plyny aj pomocou nového filtra pevných častíc. Dynamické schopnosti sú nepochybne omračujúce. R8 zvláda šprint na stovku za 3,4 a Performance za 3,1 sekundy. Otvorený Spyder je v oboch prípadoch len o desatinku sekundy pomalší.

Ručička rýchlomeru sa zastaví na hodnote 324, respektíve 329 km/h. A rovnako brutálna je aj decelerácia. Úprava stabilizačného systému sa totiž podpísala na skrátení brzdnej dráhy z rýchlosti 100 km/h o 1,5 a z dvojnásobku až o päť metrov. Vodič, či skôr pilot, môže navyše počítať s novými jazdnými módmi Dry, Wet a Snow, ktoré volí cez systém Audi drive select. Presnejšie reakcie na pohyby volantu zabezpečí prekalibrované riadenie a príplatkové dynamické riadenie s elektromecha­nickým posilňovačom. Novinka Audi sa dostane na linky závodu v Heilbronne začiatkom budúceho roka. Ceny zverejnené neboli.

Audi R8 Coupe -
		2018
Audi R8 Coupe -
		2018
+12Audi R8 Coupe -
		2018

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Audi #facelift #Audi R8
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
11. 11. 2019zlacnenie1.242 €zdraženie1.324 €
4. 11. 2019zdraženie1.243 €zdraženie1.317 €
28. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
21. 10. 20191.242 €zdraženie1.316 €
14. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
7. 10. 2019zdraženie1.242 €zlacnenie1.321 €
30. 9. 2019zlacnenie1.233 €zlacnenie1.328 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR