Audi R8 druhej generácie prišlo na svet v roku 2015. Ešte nestihlo poriadne ani zostarnúť a Ingolstadt mu naordinoval hĺbkovú revíziu. Z časti aj z dôvodu prísnejších emisných limitov. Našťastie, obišlo sa to bez túrb, elektrifikácie a najmä bez straty výkonu. Práve naopak, R8 nebolo nikdy v takej kondícii ako práve dnes. Audi podaril veľmi vydarený facelift. Predná maska pôsobí ešte agresívnejšie. Je širšia a bez chrómového lemu. Úplne nové nárazníky dokážu vďaka väčším otvorom priviesť k chladičom či brzdám ešte viac životodarného kyslíka. Predný stabilizátor je teraz vyrobený z uhlíkových vlákien CFRP, čo prinieslo úsporu dvoch kilogramov.
Navyše sa podobne ako v Audi A1 objavujú pod kapotou tri malé štrbiny, ako odkaz na legendárne Quattro. Podobné je to vzadu. Plástová mriežka odvádzajúca horúci vzduch z motora sa rozšírila na celú šírku vozidla. Nový je difúzor aj kruhové koncovky výfukov, ktoré nahradili pôvodné obdĺžnikové. Vynovený je aj dizajn reflektorov s matným pozadím, za príplatok s laserovou technológiou. Z profilu zaujmú nové 19-palcové disky. Za príplatok dostanete ultraľahké dvadsiatky, schopné ukryť obrovské keramické kotúče, ktoré šetria v porovnaní so štandardnými oceľovými až 3,4 kg neodpružených hmôt. Vážia iba 5,2 kg. V palete farieb sa objavili nové odtiene Kemora Gray a Ascari Blue.
Typické lesklé čierne bočné panely možno nahradiť titánovými, to ak sa rozhodnete pre paket Performance. Ten sa môže pretaviť aj do kabíny. Potom je strop čalúnený Alcantarou s kosoštvorcovým prešívaním kontrastnou modrou niťou. To najdôležitejšie sa však skrýva pod zadnou kapotou, vlastne sklom, ktoré odhaľuje dnes už extrémne vzácne atmosférické 10-valcové srdce. Audi tvrdí, že tento motor má veľmi blízko k okruhovej technike z R8 LMS GT3 a R8 LMS GT4. Platí to napríklad pre suchú kľukovú skriňu, ktorá dokáže zabezpečiť dokonalé mazanie aj pri preťažení 1,5 g. Z objemu 5,2 litra dáva V10 FSI výkon až 419 kW, čo je o 21 viac ako predtým. Krútiaci moment narástol o 10 Nm na konečných 550.
To ale nie je koniec. Verziu R8 Plus nahrádza totiž R8 Performance, ktorá aj vďaka titánovým ventilom posiela k všetkým štyrom kolesám cez 7-stupňovú dvojspojku S tronic presne 456 kW, o sedem viac ako v minulosti. A potom je tu o 20 Nm vyšší krútiaci moment, ktorý vrcholí hodnotou 580 Nm. Takže R8 sa už naozaj dotiahlo na sesterské Lamborghini Huracán Performante. Je však podstatne „čistejšie“, pretože dravec z Ingolstadtu upravuje výfukové plyny aj pomocou nového filtra pevných častíc. Dynamické schopnosti sú nepochybne omračujúce. R8 zvláda šprint na stovku za 3,4 a Performance za 3,1 sekundy. Otvorený Spyder je v oboch prípadoch len o desatinku sekundy pomalší.
Ručička rýchlomeru sa zastaví na hodnote 324, respektíve 329 km/h. A rovnako brutálna je aj decelerácia. Úprava stabilizačného systému sa totiž podpísala na skrátení brzdnej dráhy z rýchlosti 100 km/h o 1,5 a z dvojnásobku až o päť metrov. Vodič, či skôr pilot, môže navyše počítať s novými jazdnými módmi Dry, Wet a Snow, ktoré volí cez systém Audi drive select. Presnejšie reakcie na pohyby volantu zabezpečí prekalibrované riadenie a príplatkové dynamické riadenie s elektromechanickým posilňovačom. Novinka Audi sa dostane na linky závodu v Heilbronne začiatkom budúceho roka. Ceny zverejnené neboli.