Audi R8: ‘Huracán‘ z Ingolstadtu je ešte silnejší. A verný atmosfére

Po troch rokoch podstupuje superšport z Ingolstadtu výrazný facelift. Audi tvrdí, že žiaden iný sériový model nemá toľko spoločných komponentov s okruhovými špeciálmi ako práve R8. A platí to najmä o úžasnom atmosférickom 10-valci, ktorý je ešte silnejší ako v minulosti.

26.10.2018 00:00
debata (3)
Audi R8 má ešte agresívnejší pohľad. To vďaka... Foto: Audi
Audi R8 Coupe - 2018 Audi R8 má ešte agresívnejší pohľad. To vďaka širšej čiernej maske a úplne prepracovanému nárazníku so zväčšenými otvormi pre prívod chladiaceho vzduchu. Nechýbajú ani tri úzke štrbinky pod kapotou ako odkaz na legendárne Audi Quattro.

Audi R8 druhej generácie prišlo na svet v roku 2015. Ešte nestihlo poriadne ani zostarnúť a Ingolstadt mu naordinoval hĺbkovú revíziu. Z časti aj z dôvodu prísnejších emisných limitov. Našťastie, obišlo sa to bez túrb, elektrifikácie a najmä bez straty výkonu. Práve naopak, R8 nebolo nikdy v takej kondícii ako práve dnes. Audi podaril veľmi vydarený facelift. Predná maska pôsobí ešte agresívnejšie. Je širšia a bez chrómového lemu. Úplne nové nárazníky dokážu vďaka väčším otvorom priviesť k chladičom či brzdám ešte viac životodarného kyslíka. Predný stabilizátor je teraz vyrobený z uhlíkových vlákien CFRP, čo prinieslo úsporu dvoch kilogramov.

Vzadu prechádza plástová vložka pre odvod... Foto: Audi
Audi R8 Coupe - 2018 Vzadu prechádza plástová vložka pre odvod vzduchu z motora celou šírkou vozidla. Navyše sú to nové okrúhle koncovky výfukov.

Navyše sa podobne ako v Audi A1 objavujú pod kapotou tri malé štrbiny, ako odkaz na legendárne Quattro. Podobné je to vzadu. Plástová mriežka odvádzajúca horúci vzduch z motora sa rozšírila na celú šírku vozidla. Nový je difúzor aj kruhové koncovky výfukov, ktoré nahradili pôvodné obdĺžnikové. Vynovený je aj dizajn reflektorov s matným pozadím, za príplatok s laserovou technológiou. Z profilu zaujmú nové 19-palcové disky. Za príplatok dostanete ultraľahké dvadsiatky, schopné ukryť obrovské keramické kotúče, ktoré šetria v porovnaní so štandardnými oceľovými až 3,4 kg neodpružených hmôt. Vážia iba 5,2 kg. V palete farieb sa objavili nové odtiene Kemora Gray a Ascari Blue.

Vo verzii Performance je strop čalúnený... Foto: Audi
Audi R8 Coupe - 2018 Vo verzii Performance je strop čalúnený Alcantarou s kosoštvorcovým prešívaním kontrastnou modrou niťou.

Typické lesklé čierne bočné panely možno nahradiť titánovými, to ak sa rozhodnete pre paket Performance. Ten sa môže pretaviť aj do kabíny. Potom je strop čalúnený Alcantarou s kosoštvorcovým prešívaním kontrastnou modrou niťou. To najdôležitejšie sa však skrýva pod zadnou kapotou, vlastne sklom, ktoré odhaľuje dnes už extrémne vzácne atmosférické 10-valcové srdce. Audi tvrdí, že tento motor má veľmi blízko k okruhovej technike z R8 LMS GT3 a R8 LMS GT4. Platí to napríklad pre suchú kľukovú skriňu, ktorá dokáže zabezpečiť dokonalé mazanie aj pri preťažení 1,5 g. Z objemu 5,2 litra dáva V10 FSI výkon až 419 kW, čo je o 21 viac ako predtým. Krútiaci moment narástol o 10 Nm na konečných 550.

Všetky dizajnové a technické zmeny sa dotkli aj... Foto: Audi
Audi R8 Spyder - 2018 Všetky dizajnové a technické zmeny sa dotkli aj otvorenej verzie Spyder.

To ale nie je koniec. Verziu R8 Plus nahrádza totiž R8 Performance, ktorá aj vďaka titánovým ventilom posiela k všetkým štyrom kolesám cez 7-stupňovú dvojspojku S tronic presne 456 kW, o sedem viac ako v minulosti. A potom je tu o 20 Nm vyšší krútiaci moment, ktorý vrcholí hodnotou 580 Nm. Takže R8 sa už naozaj dotiahlo na sesterské Lamborghini Huracán Performante. Je však podstatne „čistejšie“, pretože dravec z Ingolstadtu upravuje výfukové plyny aj pomocou nového filtra pevných častíc. Dynamické schopnosti sú nepochybne omračujúce. R8 zvláda šprint na stovku za 3,4 a Performance za 3,1 sekundy. Otvorený Spyder je v oboch prípadoch len o desatinku sekundy pomalší.

Ručička rýchlomeru sa zastaví na hodnote 324, respektíve 329 km/h. A rovnako brutálna je aj decelerácia. Úprava stabilizačného systému sa totiž podpísala na skrátení brzdnej dráhy z rýchlosti 100 km/h o 1,5 a z dvojnásobku až o päť metrov. Vodič, či skôr pilot, môže navyše počítať s novými jazdnými módmi Dry, Wet a Snow, ktoré volí cez systém Audi drive select. Presnejšie reakcie na pohyby volantu zabezpečí prekalibrované riadenie a príplatkové dynamické riadenie s elektromecha­nickým posilňovačom. Novinka Audi sa dostane na linky závodu v Heilbronne začiatkom budúceho roka. Ceny zverejnené neboli.
Audi R8 Coupe - 2018
Audi R8 Coupe - 2018
+12Audi R8 Coupe - 2018

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #facelift #Audi R8
Články podľa značiek