Veľká rošáda motorov v súvislosti s nástupom emisnej normy Euro 6d temp a nová homologizácia podľa procedúry WLTP síce pripravila najpredávanejšie SUV v Európe na čas o verzie s pohonom oboch náprav All-Mode, ale na scénu prichádza nový agregát, ktorý zabezpečí nielen čistejšie emisie a nižšiu spotrebu, ale aj lepšiu dynamiku. Aliancia Renault-Nissan totiž postupne rozširuje svoj nový benzínový preplňovaný 4-valec 1,3 TCe s filtrom pevných častíc do stále širšieho spektra modelov. Po debute v Renaulte Scénic tak mieri aj pod kapotu Qashqaia.
Ako je známe, tento moderný agregát vyvíjal Renault spolu s Mercedesom-Benz. Nemecká značka ho už nasadila napríklad v novej generácii triedy A a B. V službách Nissanu dostal označenie 1,3 DIG-T. Dostupný bude vo dvoch verziách. S výkonom 103 alebo 117 kW. Tie dáva zo zdvihového objemu 1 332 ccm. Štandardom je 6-stupňový manuál, ale v silnejšej modifikácii si bude môcť neskôr dopriať aj 7-stupňovú dvojspojku. Tá je úplnou novinkou, keďže doteraz sa Qashqai spoliehal v kombinácii so starším motorom 1,2 DIG-T na kontinuálnu prevodovku CVT X-Tronic.
V ponuke zostáva aj známy turbodiesel s výkonom 85 kW. Nové verzie Qashqaia už figurujú aj v slovenských cenníkoch. Kedy sa však dočkáme návratu štvorkoliek, nie je zatiaľ známe.
Technické údaje
Motor | 1,3 DIG-T | 1,3 DIG-T | 1,3 DIG-T DCT | 1,5 dCi |
---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/8 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 332 | 1 332 | 1 332 | 1 461 |
Max. výkon (kw/ot.) | 103/5 000 | 117/5 500 | 117/5 500 | 85/3 750 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 240/1 600 | 260/2 000 | 270/2 000 | 260/2 000 |
Prevodovka | 6M | 6M | 7– | 6MDCT |
0 – 100 km/h (s) | 10,5 | 8,9 | 9,9 | 12,3 |
Max. rýchlosť (km/h) | 193 | 200 | – | 181 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,3 | 5,3 | 5,4 | 3,8 |