PSA predstavuje platformu CMP. Aj pre elektromobily

Koncern PSA už vo veľkom využíva platformu EMP2, teraz sa k nej však pridá druhá pre menšie modely. Napríklad Peugeot 208, Opel Corsa alebo Citroën C3. Navrhnutá je aj pre elektrický pohon. Vyvinutá bola spoločne s čínskym podnikom Dongfeng.

29.10.2018 16:00
Nová platforma CMP bude určená menším vozidlám... Foto: PSA
PSA- platforma CMP Nová platforma CMP bude určená menším vozidlám triedy B a C, ako napríklad Peugeotu 208 alebo Opelu Corsa.

Modulárne platformy znižujú automobilkám výrobné náklady. Sú to akési nové „šasi“ pre vozidlá so samonosnými karosériami. Na jej zákaldoch možno postaviť rôzne autá a s rôznym pohonom. Nie je to nič nové pod slnkom. Koncern VW už dávno používa platformy MQB, MLB a pripravuje MEB pre elektromobily. Toyota stavia nové modely na platformách TNGA a novej GA-K. Nissan s Renaultom a Mitsubishi prechádzajú na základy CMF a Volvo spolu s čínskym Geely na CMA a SPA. V roku 2013 predstavil koncern PSA, teda Peugeot s Citroënom a DS platformu EMP2 (Efficient Modular Platform 2). A teraz k nej pribudne druhá CMP (Common Modular Platform).

Z dôvodu zníženia hmotnosti využíva CMP okrem... Foto: PSA
PSA- platforma CMP Z dôvodu zníženia hmotnosti využíva CMP okrem ocele aj hliník či kompozitné materiály.

Pre PSA je mimoriadne dôležitá, pretože do partie pribudol Opel a tiež preto, že budúcnosť koncernu sa bude stále viac orientovať na alternatívne pohony, vrátane čisto elektrických. Nová platforma bude určená menším modelom kategórie B a C a to pre všetky štyri koncernové značky. Využije ju však aj čínsky partner DongFeng, ktorý s PSA na vývoji spolupracoval. Nová architektúra ponúkne rozsiahlu variabilitu – dve šírky rozchodov kolies, tri dĺžky rázvoru náprav, možnosť montáže troch druhov zadného zavesenia a okrem klasických benzínových a naftových pohonov aj elektrický s výkonom 100 kW a batériami s kapacitou 50 kWh. Využiť ju môžu klasické modely aj SUV.

Platforma umožní dva druhy rozchodov, tri dĺžky... Foto: PSA
PSA- platforma CMP Platforma umožní dva druhy rozchodov, tri dĺžky rázvoru, montáž troch druhov náprav a troch druhov pohonov, vrátane čisto elektrických.

Vývojári sa snažili dosiahnuť čo najnižšiu hmotnosť. Preto je v konštrukcii použitá ultravysokopev­nostná oceľ, kalená oceľ, hliník a dokonca kompozitné materiály. Zlepší aj aerodynamiku a tým emisie vozidiel, ktoré na nej v budúcnosti koncern postaví. Prvým je crossover DS 3 Crossback. Nasledovať budú v budúcom roku nástupcovia súčasných generácií Peugeotu 208, 2008 a Opelu Corsa, neskôr aj v elektrických verziách. Dočkajú sa jej aj Citroëny C3 a C3 Aircross. Prevahu by mali mať stále verzie so spaľovacími motormi – konkrétne 3-valcami 1,2 PureTech a dieselmi 1,5 Blue HDi. Platforma má novinkám priniesť aj nižšiu hlučnosť, menej vibrácií a integráciu pokročilých asistenčných systémov, vrátane asistenta pre jazdu v kolónach alebo adaptívneho tempomatu.

PSA- platforma CMP
PSA- platforma CMP
+15PSA- platforma CMP

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #Opel #Citroen #Peugeot #PSA #DS #CMP #platforma CMP
Články podľa značiek