PSA predstavuje platformu CMP. Aj pre elektromobily

29.10.2018 16:00

Koncern PSA už vo veľkom využíva platformu EMP2, teraz sa k nej však pridá druhá pre menšie modely. Napríklad Peugeot 208, Opel Corsa alebo Citroën C3. Navrhnutá je aj pre elektrický pohon. Vyvinutá bola spoločne s čínskym podnikom Dongfeng.

Nová platforma CMP bude určená menším vozidlám...
Nová platforma CMP bude určená menším vozidlám triedy B a C, ako napríklad Peugeotu 208 alebo Opelu Corsa. Autor: PSA

Modulárne platformy znižujú automobilkám výrobné náklady. Sú to akési nové „šasi“ pre vozidlá so samonosnými karosériami. Na jej zákaldoch možno postaviť rôzne autá a s rôznym pohonom. Nie je to nič nové pod slnkom. Koncern VW už dávno používa platformy MQB, MLB a pripravuje MEB pre elektromobily. Toyota stavia nové modely na platformách TNGA a novej GA-K. Nissan s Renaultom a Mitsubishi prechádzajú na základy CMF a Volvo spolu s čínskym Geely na CMA a SPA. V roku 2013 predstavil koncern PSA, teda Peugeot s Citroënom a DS platformu EMP2 (Efficient Modular Platform 2). A teraz k nej pribudne druhá CMP (Common Modular Platform).

Z dôvodu zníženia hmotnosti využíva CMP okrem...
Z dôvodu zníženia hmotnosti využíva CMP okrem ocele aj hliník či kompozitné materiály. Autor: PSA

Pre PSA je mimoriadne dôležitá, pretože do partie pribudol Opel a tiež preto, že budúcnosť koncernu sa bude stále viac orientovať na alternatívne pohony, vrátane čisto elektrických. Nová platforma bude určená menším modelom kategórie B a C a to pre všetky štyri koncernové značky. Využije ju však aj čínsky partner DongFeng, ktorý s PSA na vývoji spolupracoval. Nová architektúra ponúkne rozsiahlu variabilitu – dve šírky rozchodov kolies, tri dĺžky rázvoru náprav, možnosť montáže troch druhov zadného zavesenia a okrem klasických benzínových a naftových pohonov aj elektrický s výkonom 100 kW a batériami s kapacitou 50 kWh. Využiť ju môžu klasické modely aj SUV.

Platforma umožní dva druhy rozchodov, tri dĺžky...
Platforma umožní dva druhy rozchodov, tri dĺžky rázvoru, montáž troch druhov náprav a troch druhov pohonov, vrátane čisto elektrických. Autor: PSA

Vývojári sa snažili dosiahnuť čo najnižšiu hmotnosť. Preto je v konštrukcii použitá ultravysokopev­nostná oceľ, kalená oceľ, hliník a dokonca kompozitné materiály. Zlepší aj aerodynamiku a tým emisie vozidiel, ktoré na nej v budúcnosti koncern postaví. Prvým je crossover DS 3 Crossback. Nasledovať budú v budúcom roku nástupcovia súčasných generácií Peugeotu 208, 2008 a Opelu Corsa, neskôr aj v elektrických verziách. Dočkajú sa jej aj Citroëny C3 a C3 Aircross. Prevahu by mali mať stále verzie so spaľovacími motormi – konkrétne 3-valcami 1,2 PureTech a dieselmi 1,5 Blue HDi. Platforma má novinkám priniesť aj nižšiu hlučnosť, menej vibrácií a integráciu pokročilých asistenčných systémov, vrátane asistenta pre jazdu v kolónach alebo adaptívneho tempomatu.

PSA- platforma
		CMP
PSA- platforma
		CMP
+15PSA- platforma
		CMP

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#PSA #platforma CMP #Peugeot #Opel #DS #CMP #Citroen
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
29. 4. 2019zdraženie1.272 €zdraženie1.411 €
22. 4. 2019zlacnenie1.259 €1.389 €
15. 4. 2019zdraženie1.260 €zdraženie1.389 €
8. 4. 2019zdraženie1.250 €zdraženie1.369 €
1. 4. 20191.241 €zdraženie1.344 €
25. 3. 2019zdraženie1.241 €zdraženie1.322 €
18. 3. 2019zlacnenie1.240 €zdraženie1.301 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk