Renault Kadjar: S retušami prichádzajú dva nové motory

31.10.2018 06:00

Po troch rokoch sa Renault Kadjar dočkal faceliftu. Najviac zmien však prebehlo pod kapotou. Debutujú tu dva úplne nové motory spĺňajúce emisnú normu Euro 6d. Prinesú viac výkonu aj nižšiu spotrebu.

Vynovený Kadjar dostal najmä širšiu prednú...
Vynovený Kadjar dostal najmä širšiu prednú masku s chrómovými dekoráciami a úplne nový nárazník s obdĺžnikovými diódovými svetlami do hmly. Nová ej aj grafika hlavných svetlomerov. Autor: Renault

Renaultu sa jeho vstup do segmentu módnych crossoverov vydaril. Captur patrí k vôbec najúspešnejším v Európe a aj väčší Kadjar, na základoch Qashqaia, naplnil očakávania. Po troch rokoch od premiéry hlási Renault viac ako 450 000 predaných kusov. Podľa automobilky zaujal najmä svojimi plavnými líniami, a tak sa v čase modernizácie rozhodol príliš neexperimentovať. Retuše mu však rozhodne pomohli. Kadjar má novú širšiu masku s chrómovými dekoráciami aj novú grafiku diódových svetiel. Kruhovú optiku nahradili dve ležaté „céčka“. Z kruhových sa na obdĺžnikové zmenili aj hmlové LED svetlá v nárazníku, umiestnené v obdĺžnikových vložkách.

Spolu s tým bol preštylizovaný prakticky celý tvar nárazníka s väčšou plochou lakovaných častí a širšou nábehovou doskou. Snaha o posilnenie šírky je zjavná aj vzadu, kde má nárazník opäť rozšírený „difúzor“ a viac vzdialené koncovky výfukov, pravdepodobne falošné. Diódy našli miesto aj v zadných svetlách. Vyššie úrovne výbav dostali žraločiu plutvu namiesto klasickej antény. Facelift uzatvára paleta farieb rozšírená o odtiene Oural Green, Iron Blue a Highland Grey. Nové sú aj dva dizajny 17– a 19-palcových diskov kolies.

Aj vzadu pôsobí Kadjar širšie, najmä vďaka...
Aj vzadu pôsobí Kadjar širšie, najmä vďaka novej vložke v nárazníku. Svetlá využívajú výlučne diódy. Autor: Renault

Kabína má pôsobiť hodnotnejšie. Najmä vďaka prepracovanej stredovej konzole s úplne novým 7-palcovým displejom rozhrania R-Link 2, integrovaným pod spoločné krycie sklo s kapacitnými ovládačmi. Infotainment je kompatibilný so smartfónmi cez platformy Apple CarPlay a Android Auto. USB porty sa teraz nachádzajú aj v zadnej časti kabíny. Úplne nový je panel klimatizácie s kruhovými ovládačmi a sústrednými displejmi a tiež ovládače okien vo dverách. Atmosféru zušľachťujú saténové dekorácie a nové čalúnenie, napríklad Alcantarou s kosoštvorcovým vzorom.

Prepracovaná stredová konzola pôsobí omnoho...
Prepracovaná stredová konzola pôsobí omnoho solídnejšie vďaka novému 7-palcovému displeju s prídavnými kapacitnými tlačidlami. Nový je aj panel klimatizácie. Autor: Renault

Sedadlá dostali novú penovú výplň a nastaviteľnú dĺžku sedáku. Praktickým prvkom je posuvná lakťová opierka. Zadní cestujúci budú profitovať z nových prieduchov ventilácie. Renault myslel aj na viac odkladacích priestorov. Do nových výplní dverí sa teraz zmestia až 1,5-litrové fľaše a viac držiakov nájdete aj v stredovom tuneli. Do kufra naložíte 472 litrov batožín a po sklopení sedadiel, ktoré možno odistiť priamo z batožinového priestoru (Easy Brake), a tiež operadla spolujazdca, dokáže odviezť predmety dlhé 2,5 metra. Najviac sa toho však zmenilo pod prednou kapotou.

Pod kapotou sa objavili dva úplne nové 4-valce....
Pod kapotou sa objavili dva úplne nové 4-valce. Benzínový 1,3 TCe a dieselový 1,7 Blue dCi. Autor: Renault

V súvislosti s emisnou normou Euro 6d prichádza Kadjar s novými motormi. Pôvodný 4-valec 1,2 TCe nahrádza 1,3 TCe, známy už z Renaultu Mégane či Scénicu. Má filter pevných častíc a dodáva sa vo dvoch výkonových verziách 103 alebo 118 kW. Pre oba je pripravená okrem 6-stupňového manuálu dvojspojková prevodovka EDC. Vždy však s predným náhonom. Diesely reprezentujú 4-valce 1,5 Blue dCi (85 kW) a úplne nový 1,7 dCi (110 kW). Slabší z nich si polepšil o 4 kW a 10 Nm. Zatiaľ je k dispozícii len s manuálnou prevodovkou.

Silnejší má až o 14 kW viac ako jeho predchodca a môže byť ako jediný spojený s pohonom 4×4. Ten pochádza z Nissanu Qashqai a poskytuje tri režimy – 2WD, Auto a Lock. Verzie s pohonom predných kolies môžu byť vybavené za príplatok aspoň trakčným systémom Extended Grip, ktorý upravuje záber pomocou pribrzďovania preklzujúceho sa kolesa. Pre úplnosť dodajme, že Kadjar má svetlú výšku 200 mm a nábehové uhly 17, respektíve 25 stupňov. Na trhu by sa mal modernizovaná novinka objaviť začiatkom budúceho roka.

Benzínové motory

  Motor 1.3 Tce 1.3 Tce 1.3 Tce 1.3 Tce
  Zdvihový objem (cm3) 1 332 1 332 1 332 1 332
  Počet valcov/ventilov 4.4 4.4 4.4 4.4
  Maximálny výkon (kW/k pri ot./min) 103/138 pri5 000 103/138 pri 5 000 117/158 pri 5 500 117/158 pri 5 500
  Krútiaci moment (Nm/ot.) 240/1 600 240/1 600 260/1 750 270/1 800
  Prevodovka 6M 7EDC 6M 7EDC
  Poháňaná náprava predná predná predná predná
  Maximálna rýchlosť (km/h) 203 203 210 210
  0 na 100 km/h (s) 10,4 9,6 9,9 9,3

Naftové motory

  Motor 1.5 Blue dCi 1.5 Blue dCi 1.7 Blue dCi 1.7 Blue dCi
  Zdvihový objem (cm3) 1 461 1 461 1 749 1 749
  Počet valcov/ventilov 4.2 4.2 4.4 4.4
  Maximálny výkon (kW/k pri ot./min) 85/113 pri 3 750 85/113 pri 3 750 110/148 pri 4 000 110/148 pri 4 000
  Krútiaci moment (Nm/ot.) 260/2 000 260/2 000 340 pri 1 750 340 pri 1 750
  Prevodovka 6M 7EDC 6M 6M
  Poháňaná náprava predná predná predná 4×4
  Maximálna rýchlosť (km/h) 189 189
  0 na 100 km/h (s) 11,7 11,9
Renault Kadjar -
		2018
Renault Kadjar -
		2018
+28Renault Kadjar -
		2018

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Renault #Renault Kadjar #autosalón Paríž 2018
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
15. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.366 €
8. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.350 €
1. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.351 €
24. 6. 2019zdraženie1.214 €zdraženie1.329 €
17. 6. 2019zlacnenie1.194 €zlacnenie1.324 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR