Renaultu sa jeho vstup do segmentu módnych crossoverov vydaril. Captur patrí k vôbec najúspešnejším v Európe a aj väčší Kadjar, na základoch Qashqaia, naplnil očakávania. Po troch rokoch od premiéry hlási Renault viac ako 450 000 predaných kusov. Podľa automobilky zaujal najmä svojimi plavnými líniami, a tak sa v čase modernizácie rozhodol príliš neexperimentovať. Retuše mu však rozhodne pomohli. Kadjar má novú širšiu masku s chrómovými dekoráciami aj novú grafiku diódových svetiel. Kruhovú optiku nahradili dve ležaté „céčka“. Z kruhových sa na obdĺžnikové zmenili aj hmlové LED svetlá v nárazníku, umiestnené v obdĺžnikových vložkách.
Spolu s tým bol preštylizovaný prakticky celý tvar nárazníka s väčšou plochou lakovaných častí a širšou nábehovou doskou. Snaha o posilnenie šírky je zjavná aj vzadu, kde má nárazník opäť rozšírený „difúzor“ a viac vzdialené koncovky výfukov, pravdepodobne falošné. Diódy našli miesto aj v zadných svetlách. Vyššie úrovne výbav dostali žraločiu plutvu namiesto klasickej antény. Facelift uzatvára paleta farieb rozšírená o odtiene Oural Green, Iron Blue a Highland Grey. Nové sú aj dva dizajny 17– a 19-palcových diskov kolies.
Kabína má pôsobiť hodnotnejšie. Najmä vďaka prepracovanej stredovej konzole s úplne novým 7-palcovým displejom rozhrania R-Link 2, integrovaným pod spoločné krycie sklo s kapacitnými ovládačmi. Infotainment je kompatibilný so smartfónmi cez platformy Apple CarPlay a Android Auto. USB porty sa teraz nachádzajú aj v zadnej časti kabíny. Úplne nový je panel klimatizácie s kruhovými ovládačmi a sústrednými displejmi a tiež ovládače okien vo dverách. Atmosféru zušľachťujú saténové dekorácie a nové čalúnenie, napríklad Alcantarou s kosoštvorcovým vzorom.
Sedadlá dostali novú penovú výplň a nastaviteľnú dĺžku sedáku. Praktickým prvkom je posuvná lakťová opierka. Zadní cestujúci budú profitovať z nových prieduchov ventilácie. Renault myslel aj na viac odkladacích priestorov. Do nových výplní dverí sa teraz zmestia až 1,5-litrové fľaše a viac držiakov nájdete aj v stredovom tuneli. Do kufra naložíte 472 litrov batožín a po sklopení sedadiel, ktoré možno odistiť priamo z batožinového priestoru (Easy Brake), a tiež operadla spolujazdca, dokáže odviezť predmety dlhé 2,5 metra. Najviac sa toho však zmenilo pod prednou kapotou.
V súvislosti s emisnou normou Euro 6d prichádza Kadjar s novými motormi. Pôvodný 4-valec 1,2 TCe nahrádza 1,3 TCe, známy už z Renaultu Mégane či Scénicu. Má filter pevných častíc a dodáva sa vo dvoch výkonových verziách 103 alebo 118 kW. Pre oba je pripravená okrem 6-stupňového manuálu dvojspojková prevodovka EDC. Vždy však s predným náhonom. Diesely reprezentujú 4-valce 1,5 Blue dCi (85 kW) a úplne nový 1,7 dCi (110 kW). Slabší z nich si polepšil o 4 kW a 10 Nm. Zatiaľ je k dispozícii len s manuálnou prevodovkou.
Silnejší má až o 14 kW viac ako jeho predchodca a môže byť ako jediný spojený s pohonom 4×4. Ten pochádza z Nissanu Qashqai a poskytuje tri režimy – 2WD, Auto a Lock. Verzie s pohonom predných kolies môžu byť vybavené za príplatok aspoň trakčným systémom Extended Grip, ktorý upravuje záber pomocou pribrzďovania preklzujúceho sa kolesa. Pre úplnosť dodajme, že Kadjar má svetlú výšku 200 mm a nábehové uhly 17, respektíve 25 stupňov. Na trhu by sa mal modernizovaná novinka objaviť začiatkom budúceho roka.
Benzínové motory
Motor | 1.3 Tce | 1.3 Tce | 1.3 Tce | 1.3 Tce | |
---|---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (cm3) | 1 332 | 1 332 | 1 332 | 1 332 | |
Počet valcov/ventilov | 4.4 | 4.4 | 4.4 | 4.4 | |
Maximálny výkon (kW/k pri ot./min) | 103/138 pri5 000 | 103/138 pri 5 000 | 117/158 pri 5 500 | 117/158 pri 5 500 | |
Krútiaci moment (Nm/ot.) | 240/1 600 | 240/1 600 | 260/1 750 | 270/1 800 | |
Prevodovka | 6M | 7EDC | 6M | 7EDC | |
Poháňaná náprava | predná | predná | predná | predná | |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 203 | 203 | 210 | 210 | |
0 na 100 km/h (s) | 10,4 | 9,6 | 9,9 | 9,3 |
Naftové motory
Motor | 1.5 Blue dCi | 1.5 Blue dCi | 1.7 Blue dCi | 1.7 Blue dCi | |
---|---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (cm3) | 1 461 | 1 461 | 1 749 | 1 749 | |
Počet valcov/ventilov | 4.2 | 4.2 | 4.4 | 4.4 | |
Maximálny výkon (kW/k pri ot./min) | 85/113 pri 3 750 | 85/113 pri 3 750 | 110/148 pri 4 000 | 110/148 pri 4 000 | |
Krútiaci moment (Nm/ot.) | 260/2 000 | 260/2 000 | 340 pri 1 750 | 340 pri 1 750 | |
Prevodovka | 6M | 7EDC | 6M | 6M | |
Poháňaná náprava | predná | predná | predná | 4×4 | |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 189 | 189 | – | – | |
0 na 100 km/h (s) | 11,7 | 11,9 | – | – |