V prieskume Fordu sa ukázalo, že až 81 % vodičov má strach z nočnej jazdy. V noci pritom považujú za najväčšie riziko situáciu, keď nespozorujú chodca alebo cyklistu. Myslí si to až 53 % opýtaných. Ďalších 43 % sa obáva, že prekážku zbadá neskoro a 23, že neuvidí správny smer jazdy. Preto sa Ford rozhodol vyvinúť adaptívne svetlá, ktoré sa zbavia závislosti od dát ponúkaných z GPS a budú monitorovať vozovku v reálnom čase.
Výsledkom sú reflektory, prepojené s kamerou s dosahom 65 metrov umiestnenou pod čelným sklom. Tá už slúži bezpečnostným systémom, napríklad automatickému prepínaniu diaľkových svetiel, adaptívnemu tempomatu, monitorovaniu jazdných prúdov a tiež čítačke dopravných značiek. A práve tieto dáta sa rozhodol Ford využiť pre ovládanie reflektorov. Vďaka nim môžu svetlá reagovať v predstihu a na základe skutočnej dopravnej situácie. Presnejšie a správnejšie, ako keď využívajú len údaje z GPS.
Až 15 % ciest v Európe sa totiž ročne mení a tieto zmeny nemusia byť zachytené v dátach navigácie. Ako to teda funguje? Vďaka rozpoznaniu dopravných značiek môžu svetlá poskytnúť napríklad širší svetelný kužeľ pri približovaní sa ku kruhovému objazdu, aby vodič ľahšie zbadal chodcov a cyklistov na krajnici. A podľa sledovania čiar zas natočiť svetlá do zákruty skôr, ako otočí vodič volantom. To všetko už funguje v novom Forde Focus. Automobilka však pracuje aj na ďalších inováciách.
Napríklad na technológii bodového osvetlenia chodcov, cyklistov a zvierat pomocou infračervenej kamery, ktorá ich vyhľadáva. To by bolo opäť veľmi užitočné, pretože štatistiky dokazujú, že riziko nehody stúpa v noci až trojnásobne. Zvlášť ohrození sú cyklisti na kruhových objazdoch, pretože bežné svetlá ich v týchto podmienkach často neosvetlia. Pritom počet kruhových objazdov v Európe stále stúpa. Len vlani ich pribudlo 16 %. Svetlá Fordu Focus sú však na ne pripravené v predstihu.