Dlho avizovaný nástupca legendárneho McLarenu F1 z deväťdesiatych rokov, v tom čase najrýchlejšieho sériového auta planéty, je tu. A hoci titul v disciplíne maximálnej rýchlosti ostáva stále v Molsheime, s Bugatti Chiron si to môže novinka z Wokingu rozdať v iných oblastiach. Napríklad v akcelerácii z nuly na 300 km/h. Nový Speedtail to zvládne za 12,8 sekundy, o osem desatín sekundy rýchlejšie ako Chiron. Porovnanie týchto dvoch áut nie je vôbec od veci. Nehrajú sa totiž na okruhové špeciály. Ide o hyper GT, ktoré okrem ohromujúcej dynamiky doprajú posádke vysokú mieru komfortu. Britský prístup k tejto téme je však diametrálne odlišný.
Speedtail si zakladá na nízkej hmotnosti. Kým Bugatti Chiron má na váhe so svojim štyrikrát preplňovaným 16-valcom 1 995 kg, Speedtail je o neuveriteľných 565 kg ľahší- Váži presne 1 430 kg. A to si so sebou vozí zásobu akumulátorov, keďže na rozdiel od Chironu, ktorý sa spolieha len na brutálnu silu benzínového motora, využíva Speedtail hybridný pohon. Presnejšie informácie síce chýbajú, ale aj to, čo vieme, stačí. K zadným kolesám posiela 1 050 koní, čo je 772 kW. Pravdepodobne z preplňovaného 8-valca. Nízka váha je výsledkom celokarbónovej konštrukcie s centrálnym monokokom (Monocage), ale aj nasadenia ďalších ultraľahkých materiálov ako magnézia a titánu. Takže výkonovú stratu na Chiron, ktorá predstavuje 450 koní, vie dohnať svojím atletickým telom.
Kľúčová bola aj aerodynamika. Kým konkurencia stavia zväčša na brutálnych spojleroch, Speedtail je neuveriteľne elegantný. Kvapkovou siluetou s pretiahnutou zadnou časťou pripomína rýchlostných rekordérov z tridsiatych rokov minulého storočia. Aj preto má na dĺžku neskutočných 5 137 mm, čo znamená, že je o pol metra dlhší ako McLaren P1 a až o 583 milimetrov dlhší ako Bugatti Chiron. Prúdnice vzduchu tak opúšťajú karosériu s minimálnymi turbulenciami, čo je aj výsledkom aerodynamických krytov 21-palcových diskov kolies, hladkého podvozku, riadeného prúdenia vzduchu v oblasti podbehov a nahradenia spätných zrkadiel výsuvnými kamerami. Ak je potrebný prítlak, postarajú sa oň aktívne klapky v zadnej časti, ktoré za normálnych okolností úplne splývajú s povrchom.
Ladnosť nenarúšajú ani sacie otvory citlivo zakomponované do spodnej časti nosa, v zadnej časti presklenej kabíny a pri dverách. Stierače sú v deaktivovanej polohe skryté. Chýba dokonca aj veko konektora pre dobíjanie akumulátorov. McLaren dal radšej prednosť elegantnému indukčnému nabíjaniu. Ak chce vozidlo dosiahnuť maximálnu rýchlosť, musí vodič aktivovať mód Velocity, podobný režimu Top Speed v Bugatti Chiron. V tomto prípade sa zníži podvozok o 35 mm, takže strecha klesne k asfaltu len na 1 120 mm, aktivujú sú aerodynamické klapky do polohy pre čo najmenší odpor vzduchu a hybridná sústava „preladí“ na maximálny výkon. A ešte jeden detail. V režime Velocity sa virtuálne zrkadla zasunú, veď načo by vám boli, keď idete o 200 km/h rýchlejšie ako ostatní.
O deceleráciu sa starajú karbónovo-keramické brzdy ale aj brzdný moment elektromotora a o kontakt s asfaltom zas špeciálne vyvinuté pneumatiky Pirelli P Zero. Rovnako fascinujúca je kabína s jasným odkazom na ikonický McLaren F1. Speedtail totiž odvezie troch pasažierov, pričom vodič sedí v strede a spolujazdci po bokoch vzadu. Aj preto nemá „pilot“ k dispozícii bočné airbagy, no zato dostal skvelý prehľad a dostatok priestoru. Kým jeho karbónové sedadlo je nastaviteľné, podobne ako pedále a volant, zadné sedadlá sú integrované priamo do monokoku. Palubnú dosku tvoria tri symetricky umiestnené displeje. Pri stĺpikoch nájdeme ďalšie dve obrazovky, prenášajúce obraz kamier. Raritou je tiež umiestnenie ovládania prevodovky a okien na strope a dva batožinové priestory s objemom 162 litrov.
Na luxuse sa pritom nešetrilo. Kabíne vládne koža, dokonca aj na podlahe, a vzdať sa nemusíte výkonnej audiosústavy či klimatizácie. Navyše vám divízia McLaren Special Operations (MSO) splní každé individuálne prianie. Napríklad aj výrobu špeciálnej súpravy kožených kufrov. Zadarmo to však rozhodne nie je. Už len pre astronomickú cenu Speedtailu, za ktorý zaplatíte 1,75 milióna libier. Ale pozor, hovoríme o sume bez dane. Pritom v niektorých krajinách musia budúci majitelia počítať aj s nákladmi na individuálnu homologizáciu, napríklad z dôvodu absencie bočných airbagov a použitiu virtuálnych spätných zrkadiel. A nevyhnú sa ani obmedzeniam v počte najazdených kilometrov. V USA je to napríklad 4 000 míľ ročne.
Vy sa však už trápiť nemusíte. Všetkých 106 plánovaných exemplárov, ladiacich s počtom vyrobených McLarenov F1, je vypredaných. Z toho asi tretina poputuje do USA. Prvé kusy sa k zákazníkom dostanú v roku 2020.