Lamborghini Aventador SVJ: Nový kráľ zo Sant Agaty dá stovku za 2,8 sekundy

Je to najrýchlejšie sériové „lambo“ všetkých čias. Jeho úžasný 12-valec posiela k štyrom kolesám 770 koní. A k stabilite mu pomáha aktívna aerodynamika. Vznikne len 63 kusov.

08.11.2018 12:00
debata
Aerodynamické úpravy sú neprehliadnuteľné. V... Foto: Lamborghini
Lamborghini Aventador SVJ - 2018 Aerodynamické úpravy sú neprehliadnuteľné. V prednej časti má SVJ výrazne väčšie sacie otvory a splitter upravujúci prúdenie vzduchu v oblasti kapoty a podvozka. Bočné klapky podporujú stabilitu v priamom smere.

Snímky dôsledne maskovaného „ospojlerovaného“ Aventadora obleteli svet už začiatkom roka. Špekulovalo sa nad verziou Aventador GT, no nakoniec sa z neho vykľul Aventador SVJ. Pričom SV znamená SuperVeloce (super rýchly) a prípona „J“ Jota. Po všetkých stránkach prekonáva doteraz najostrejší Aventador S. Napokon, svoju brutalitu už novinka potvrdila na referenčnom nemeckom okruhu Nurburgring, kde trať dlhú 20,6 km zvládla za rekordných 6:44:97 minúty, najrýchlejšie zo všetkých sériových áut. Nič rýchlejšie s cestnou homologizáciou v Sant Agate ešte nevyrobili.

Karbónové krídlo je síce pevné, ale jeho účinok... Foto: Lamborghini
Lamborghini Aventador SVJ - 2018 Karbónové krídlo je síce pevné, ale jeho účinok regulujú aktívne klapky riadiace prúdenie vzduchu v zadnej časti vozidla.

Za všetkým stojí najmä prepracovaný atmosférický 12-valec, ktorý dáva z objemu 6,5 litra pri 8 500 otáčkach úžasných 566 kW (770 koní), teda o 22 viac ako Aventador S. Na krútiacom momente zas pribudlo 30 Nm, takže vrcholí hodnotou 720 pri 6 750 otáčkach za minútu. To aj vďaka optimalizovanému saniu s novými titánovými ventilmi a novému ľahkému výfukovému traktu, ktorý kladie odchádzajúcim plynom nižší odpor. Dynamike pomáha aj prekalibrovaná 7-stupňová dvojspojková prevodovka ISR a pohon oboch náprav, ktorý dokáže k zadným kolesám poslať o 3 % viac hnacieho momentu ako v Aventador S.

Výfuky sa posunuli nahor, aby vytvorili... Foto: Lamborghini
Lamborghini Aventador SVJ - 2018 Výfuky sa posunuli nahor, aby vytvorili dostatok miesta pre gigantický difúzor prisávajúci túto šelmu k asfaltu.

Ak to dáme do rovnice so suchou váhou len 1 525 kg, tak potom tu máme výkonovú hmotnosť 1,98 kg/k. Aventador SVJ tak vystrelí na stovku za 2,8 sekundy, o desatinku rýchlejšie ako S, a na dvojnásobok za 8,6 sekundy, čo je zas zlepšenie o tri desatiny sekundy. Maximálna rýchlosť končí pri údaji 350 km/h. Fascinujúca je aj decelerácia. Zo stovky zastaví SVJ na dráhe dlhej len 30 m. To sa nezaobíde bez aerodynamickej alchýmie. V Sant Agate tak zdokonalili svoj patentovaný systém aktívneho riadenia vzduchu LDVA (Lamborghini Dinamica Veicoli Attiva), ktorý poskytuje o 40 % väčší prítlak, no zároveň o jedno percento nižší odpor vzduchu.

Interiér je plný Alcantary, kože a hliníka. Za... Foto: Lamborghini
Lamborghini Aventador SVJ - 2018 Interiér je plný Alcantary, kože a hliníka. Za príplatok získate telemetrické funkcie, zaznamenávajúce vaše výkony na okruhoch.

Zásluhu má na tom zo 70 % tuning vrchnej časti karosérie vrátane zväčšených sacích otvorov v nárazníku či neprehliadnuteľného zadného karbónového krídla a 30 % podvozok s priam gigantickým difúzorom, ktorému museli ustúpiť aj výfuky. Tie sú teraz umiestnené vyššie, takmer v štýle superbajkov. Tajomstvo aktívnej aerodynamiky sa skrýva v elektromotormi ovládaných klapkách v prednej aj zadnej časti. Keď sú otvorené, znižujú odpor vzduchu pre dosiahnutie čo najlepšej akcelerácie, a, naopak, keď sa uzavrú, zvyšujú prítlak. Reagujú v priebehu 500 milisekúnd. Navyše sú kanály rozdelené na nezávislú pravú a ľavú časť, čo pomáha zvyšovať tlak na vnútornej strane zákruty a stáčať vozidlo okolo jeho osi.

Úžasný atmosférický 12-valec dáva zo 6,5 litra... Foto: Lamborghini
Lamborghini Aventador SVJ - 2018 Úžasný atmosférický 12-valec dáva zo 6,5 litra výkon 770 koní (566 kW) pri 8 500 otáčkach za minútu. Posiela ich cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku k obom nápravám.

Aventador je s asfaltom spojený pneumatikami Pirelli P Zero Corsa alebo príplatkovými P Zero Trofeo R, vhodnými najmä na okruhy. Náklony v zákrutách znižujú stabilizátory tuhšie o 50 % a pružiny o 15 %. Magnetoreologické tlmiče však dokážu poskytnúť posádke aj komfortnejšie naladenie podvozka, to podľa zvoleného jazdného módu. K dispozícii sú režimy Strada, Sport, Corsa a mód I pre individuálne nastavenie vozidla podľa preferencií majiteľa. Špičkovú ovládateľnosť podporuje riadenie zadných kolies a odlišne nastavený posilňovač riadenia.

V kokpite plnom Alcantary, karbónu a hliníka to vyzerá takmer ako v stíhačke. Klasické prístroje nahradil TFT displej. Za príplatok si môžete dopriať telemetrické funkcie zaznamenávajúce výkony na okruhoch. No už bez príplatkov je Aventador SVJ hriešne drahým superšportom. Bez daní zaň zaplatíte 349 100 eur a ešte nemusíte mať šťastie. Vznikne totiž len limitovaná edícia 63 kusov. S najväčšou pravdepodobnosťou je i tak neskoro.
Lamborghini Aventador SVJ - 2018
Lamborghini Aventador SVJ - 2018
+36Lamborghini Aventador SVJ - 2018

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Lamborghini #Lamborghini Aventador #Lamborghini Aventador SVJ
Články podľa značiek