VW Tarok: V Sao Paule sa rodí nový pikap. Odvezie veľa a v komforte SUV

Na autosalóne v Sao Paule Volkswagen predstavuje koncept pikapu menšieho ako súčasný Amarok. Do výroby už nemá ďaleko. Napriek kompaktnejším rozmerom toho zvládne dosť. Najmä vďaka prepojeniu kabíny s nákladným priestorom.

09.11.2018 06:00
debata
Koncept VW Tarok naznačuje vernú podobu... Foto: Volkswagen
VW Tarok Concept - 2018 Koncept VW Tarok naznačuje vernú podobu menšieho pikapu. Zaujímavým prvkom je zadný strešný oblúk v štýle „targa“, ktorý ostane aj vo finálnej verzii.
V súčasnosti má Volkswagen v ponuke jediný pikap. Je ním luxusný Amarok. A odkedy doň automobilka implantovala 6-valcový diesel 3,0 TDI, darí sa mu lepšie ako kedykoľvek predtým. A tak sa nemožno čudovať, že Volkswagen poškuľuje po ďalšom pikape, ktorý by bol cenovo dostupnejší. Európa síce po tejto triede práve neprahne, ale sú tu regióny, kde sú pikapy extrémne populárne. Nehovoríme pritom len o USA, kde je už roky najpredávanejším modelom Ford F-150. Je tu napríklad aj Južná Amerika.
Nákladný priestor má v základe dĺžku 1 206 mm a... Foto: Volkswagen
VW Tarok Concept - 2018 Nákladný priestor má v základe dĺžku 1 206 mm a odvezie tonu nákladu.

Práve tu, na autosalóne v Sao Paule, predstavila nemecká automobilka koncept menšieho pikapu Tarok. Ide o významný trh, veď Brazília je najväčšou a najľudnatejšou krajinou tohto regiónu. Len v Sao Paule žije 11 miliónov ľudí a s priľahlými oblasťami až 29 miliónov. Celá Brazília má vyše 200 miliónov obyvateľov. A stretnúť tu pikap nie je naozaj problém. Volkswagen preto netají, že koncept Tarok je v podstate predprodukčným prototypom sériového modelu, ktorý čoskoro dorazí na tamojší trh.

Interiér je zariadený v štýle civilných SUV. Aj... Foto: Volkswagen
VW Tarok Concept - 2018 Interiér je zariadený v štýle civilných SUV. Aj preto dostal virtuálny kokpit či multimediálne rozhranie s plnou konektivitou. Odvezie päťčlennú posádku.
Podľa šéfa dizajnu VW Klausa Bischoffa spája Tarok štýl mestského crossoveru s autentickým charakterom off-roadu. Civilne pôsobiaci pikap má na dĺžku takmer päť metrov, čo znamená, že je asi o 30 cm kratší ako Amarok. V podobe konceptu si mohol dovoliť efektné LED osvetlenie masky a loga, zadné svetlá prepojené lištou či dvojfarebné lakovanie karosérie. Zaujímavým prvkom je zadný oblúk v štýle „targa“, ktorý pravdepodobne finálnej verzii zostane. Kabína má ponúknuť komfort osobného auta 5-člennej posádke.
Po otvorení zadnej steny kabíny a sklopení... Foto: Volkswagen
VW Tarok Concept - 2018 Po otvorení zadnej steny kabíny a sklopení zadného veka si Tarok poradí s nákladom dlhým až 2 775 mm.

Aj preto je zariadená takmer ako SUV. Palubná doska obsahuje virtuálny kokpit aj multimediálne rozhranie s plnou konektivitou. Pritom však Tarok nezabúda na svoju pracovnú DNA. Zvládne toho viac, ako si myslíte. Jeho tajomstvom je totiž prepojenie nákladného priestoru s kabínou. Stačí sklopiť zadné operadlá a panel oddeľujúci interiér od ložnej plochy. Potom sa dĺžka „korby“ predĺži zo skromných 1 206 mm na 1 861 mm. To však nie je koniec. Ak sklopíte aj zadné veko, odvezie Tarok predmety dlhé 2 775 mm na úplne rovnej podlahe. Počíta pritom so zaťažením jednej tony.

Modernosť konštrukcie blízkej SUV naznačuje aj... Foto: Volkswagen
VW Tarok Concept - 2018 Modernosť konštrukcie blízkej SUV naznačuje aj 4-valec 1,4 TSI (110 kW), prepojený so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a stálym pohonom oboch náprav. Ale aj nezávislé zavesenie všetkých kolies.

Pod kapotou pracuje známy preplňovaný 4-valec 1,4 TSI s výkonom 110 kW, upravený na spaľovanie v Brazílii populárneho etanolu. A to buď čistého E100, alebo v podobe zmesi E22. Prepojený je so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a permanentným pohonom 4Motion, čo znamená, že hnacou sústavou sa blíži skôr k moderným SUV ako ku klasickým pracovným pikapom. Podobne je to s podvozkom s nezávislým zavesením všetkých kolies, i keď tie zadné sú odpružené listovými perami.

Do predaja sa Tarok dostane najprv s dvojlitrovým naftovým motorom 2,0 TDI (110 kW). Stať by sa tak malo pravdepodobne už na budúci rok. Či Tarok zavíta aj do Európy, isté nie je. Vyrábať sa bude na juhoamerických linkách. Veď VW je najväčším brazílskym producentom áut.
VW Tarok Concept - 2018
VW Tarok Concept - 2018
+11VW Tarok Concept - 2018

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #pikap #VW tarok #autosalón Sao Paulo 2018
Články podľa značiek