
Premiéra Škody Scala je skutočne za rohom. Po prvýkrát sa s ňou mladoboleslavská automobilka pustí do boja s hatchbackmi v nižšej strednej triede. Aj keď na lacnejšej platforme MQB A0, ktorá „podopiera“ Polo či Ibizu. To znamená, že Scala nedostane nezávislé zavesenie zadných kolies ani v najvýkonnejších verziách, hoci v podobe konceptu Vision RS sa tvárila na ostrý hothatch. To by jej však nemalo veľmi ublížiť. Tento hendikep má dobehnúť mimoriadne priestranným interiérom, ktorým prekoná aj súčasný Golf a Octaviu.
Najnovšie informácie sa týkajú práve kabíny. Škoda totiž uvoľnila prvú skicu interiéru. Z nej je evidentné, že čerpá z dizajnu parížskej štúdie, i keď bez sklenených prvkov. To podstatné však zostane. Úplne nová palubná doska dá na rozdiel od súčasných modelov prednosť voľne stojacemu displeju. Navyše s uhlopriečkou až 9,2 palca, čo je podľa Škody rekord v triede. Samozrejme, vo vyšších stupňoch vybavenia alebo za príplatok. Ovládanie uľahčí opierka pre zápästie, ktorú tvorí predsunutá časť palubnej dosky. Scala tiež počíta s 10,25-palcovým virtuálnym kokpitom s viacerými grafickými módmi.

Dobrou správou je zachovane samostatného panelu klimatizácie. Nový mäkčený povrch palubnej dosky s veľkoplošnými dekoráciami podobne ako výplne dverí dostanú špecifickú úpravu napodobňujúcu kryštalickú štruktúru, ktorá sa má neskôr objaviť aj v ďalších modeloch Škody. Nové budú aj poťahy sedadiel s kontrastným prešívaním, za príplatok z ušľachtilého mikrovlákna Suedia. Príjemnú atmosféru na palube zabezpečí ambientné podsvietenie s bielym alebo červeným svetlom. K dispozícii však budú aj ďalšie tri teplé odtiene.

Systém infotainmentu vychádza z najnovšej modulárnej stavebnice MIB. To znamená, že vďaka službám Škoda Connect môžu majitelia využiť svoj smartfón napríklad na zamykanie alebo odomykanie vozidla či aktualizovať softvér a navigačné dáta. Scala bude totiž prvou Škodou sériovo pripojenou na internet. Ďalšia SIM karta už potom nie je potrebná. V základe však bude LTE podporovať len funkcie tiesňového volania. Škoda sa tiež chváli priestorom. Interiér má ponúkať podobné parametre ako Octavia aj vďaka rázvoru 2 649 mm.
Aitomobilka to dokumentuje na priestore pre nohy zadných cestujúcich, ktorý je identických 73 mm, a na priestore pre hlavu zadných cestujúcich 982 mm, čo je dokonca o dva viac. Navyše dostanú zákazníci rekordný kufor. Pod zadné veko, za príplatok ovládané elektricky, sa zmestí 467 litrov batožín a po sklopení operadiel 1 410 litrov. Počítať máme aj s vychytávkami, ako napríklad s dáždnikom vo dverách a s neodmysliteľnou škrabkou vo veku nádrže. Novinkou bude elektricky výklopné ťažné zariadenie. O bezpečnosť sa postará sériové monitorovanie jazdných prúdov Lane Assist a autonómne brzdy Front Assist.
Škoda predstaví novú Scalu presne 6. decembra v Tel Avive na internej akcii.