V lete predstavilo BMW po devätnástich rokoch obnovené kupé radu 8 a v októbri aj jeho otvorenú verziu kabriolet. V prvej vlne príde na trh s dvoma motormi – naftovým šesťvalcom 840d (235 kW) a benzínovým 8-valcom M850i (390 kW). To však rozhodne nie je vrchol výkonovej ponuky. Tá sa len chystá vo forme brutálneho BMW M8. Mníchovská automobilka ho už usilovne testuje, čo dokladá snímkami zamaskovaných predprodukčných prototypov. Po techniku BMW M8 ďaleko chodiť nemuselo. Tento rok totiž debutovalo aj BMW M5 a novinka využije jeho hnaciu sústavu.
Srdcom novej mníchovskej rakety tak bude 4,4-litrový 8-valec s dvojicou centrálne umiestnených dvojkomorových turbodúchadiel TwinPower Turbo s výkonom rovných 600 koní, teda 441 kW, ktoré sú dostupné v rozmedzí od 5 600 do 6 700 otáčok za minútu. Rovnako gigantický je krútiaci moment. Kulminuje hodnotou 750 Nm a neklesá pod ňu od 1 800 až po 5 600 otáčok. Spracúvať ho bude 8-stupňová automatická prevodovka M Steptronic, čo znamená možnosť využiť cez systém Drivelogic športový alebo manuálny režim radenia. A keďže takú obrovskú silu by už na asfalt nedokázali preniesť dve kolesá, dostane BMW M8 pohon oboch náprav xDrive.
Ale nie obyčajný, keďže to by okruhovým maniakom veľkú radosť nespravilo. BMW „vykorčuľovalo“ z tejto dilemy brilantným spôsobom. Systém M xDrive je zásadne odlišný. Nenapraviteľným drifterom ponechá možnosť užiť si zadný náhon v celej jeho kráse. K premene na čistú zadokolku stačí stlačenie jediného ovládača na volante. O všetko ostatné sa postará medzinápravová viaclamelová spojka. Režimov je však podstatne viac. Tie vychádzajú jednak z nastavenia trakčnej kontroly a stabilizácie (DSC on, MDM, DSC off) a zo samotných módov pohonu oboch náprav (4WD, 4WD Sport, 2WD).
V základnom nastavení so zapnutou stabilizáciou DSC a s pohonom 4WD sa pri výjazde zo zákrut môžu dostávať zadné kolesá do mierneho šmyku. V režime M Dynamic (MDM, 4WD Sport) sa zas systém M xDrive postará o ľahko kontrolovateľné drifty, stále však pod taktovkou elektroniky. A potom sú tu tri režimy s vypnutým DSC, keď ostane BMW M8 plne v rukách vodiča či skôr pilota. Na vypnuté DSC je viazaný aj spomínaný „driftovací“ mód s pohonom 2WD. Pomôže však aktívny zadný diferenciál so svornosťou od 0 do 100 %. Dynamické parametre ostávajú zatiaľ tajomstvom.
Ak ale vychádzame z BMW M5, ktoré šprintuje na stovku za 3,4 sekundy a na dvojnásobok za 11, je jasné, že M8 za ním zaostávať určite nebude. O emócie sa navyše postará špeciálny výfuk so štyrmi koncovkami a aktívnymi klapkami, ktoré upravia akustiku motora v závislosti od zvoleného jazdného režimu. Razantnými zmenami prešiel aj podvozok. Predné dvojité lichobežníkové ramená a zadné priečne ramená dostali špecifické naladenie s tuhším uložením a tuhšími stabilizátormi. Krúteniu karosérie zamedzuje karbónová vzpera medzi prednými tlmičmi a nová výstuha pod prednou nápravou. Samozrejmosťou sú adaptívne tlmiče a riadenie M Servotronic.
Brzdová sústava využije predné 6-piestikové strmene a kotúče s priemerom 395 mm. Zadné kotúče majú 380 mm. Dopriať si však budete môcť aj výkonnejšie karbón-keramické brzdy s priemerom 400, respektíve 380 mm. Do predaja sa novinka chystá v priebehu budúceho roka. A k emkovému kupé zakrátko pribudne aj M8 Cabrio a M8 Gran Coupé.