Mitsubishi L200: Omladený pikap má nový dizajn aj techniku 4x4

Už po štyroch rokoch prichádza Mitsubishi s výraznou inováciou legendárneho pikapu. Piata generácia L200 sa dočkala neprehliadnuteľného faceliftu, nového off-roadového módu, novej automatickej prevodovky aj nových asistenčných systémov.

14.11.2018 06:00
debata
Úplne prepracovaná predná časť priniesla L200... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi L200 - 2019 Úplne prepracovaná predná časť priniesla L200 výrazne robustnejší vzhľad aj masku Dynamic Schield. Nové sú aj blatníky a vyššie umiestnená kapota. Reflektory sú odteraz delené, umiestnené vertikálne.

Piata generácia pikapu L200, predávaného na niektorých trhoch aj ako Mitsubishi Triton, je na trhu necelé štyri roky, no japonská automobilka mu už naordinovala hĺbkovú revíziu. Nie náhodou. Tento pikap patrí ku kľúčovým globálnym modelom Mitsubishi. Veď od roku 1978 putovalo k zákazníkom takmer 4,5 milióna exemplárov, pričom je prítomný približne na 150 trhoch planéty. Nie div, že Japoncom na L200 veľmi záleží, lenže rozsah zmien, ktorý pikap podstúpil, naozaj prekvapí. Novinka sa ukázala vo svetovej premiére v Bangkoku, teda vo svojom thajskom rodisku, kde sa vyrába v závode Laem Chabang Plant.

Vzadu nájdeme nové svetlá a nový nárazník. Foto: Mitsubishi
Mitsubishi L200 - 2019 Vzadu nájdeme nové svetlá a nový nárazník.

Modernizované L200 spoznáte na prvý pohľad. Prepracovaná je celá predná časť v štýle Dynamic Shield, známom z osobných modelov značky, vrátane nového crossoveru Eclipse Cross. Horizontálne delené svetlá, vyššie umiestnená kapota a mohutné oblúky blatníkov podporujú dojem robustnosti a spoľahlivosti. Nie je vylúčené, že v drahších verziách sa objavia LED reflektory, nahrádzajúce pôvodné xenónové výbojky. Úplne nové sú aj zadné svetlá a zadný nárazník. K dispozícii budú opäť tri verzie – dvojmiestna s krátkou kabínou, predĺženou kabínou Club Cab a 4-dverová Double Cab s plnohodnotným 5-miestnym interiérom.

Interiér využíva kvalitnejšie plasty a nový... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi L200 - 2019 Interiér využíva kvalitnejšie plasty a nový infotainment s väčšou dotykovou obrazovkou. Nový je aj volant a grafika prístrojov.

Zmeny v kabíne nie sú až také razantné. Mitsubishi však nasadilo kvalitnejšie mäkčené plasty v oblasti palubnej dosky a výplní dverí, a tiež nové multimediálne rozhranie s väčším dotykovým displejom. Nový je volant aj grafika prístrojov. O vyššiu bezpečnosť sa postarajú asistenčné systémy známe z civilných SUV Mitsubishi. Napríklad výstraha pred kolíziou, autonómne brzdy detekujúce vozidlá aj chodcov, monitorovanie slepých uhlov a tiež monitorovanie križujúcich vozidiel pri cúvaní. Nový Multi Around Monitor dokáže vďaka štyrom kamerám zobraziť blízke okolie vozidla z vtáčej perspektívy, čo uľahčuje manévrovanie v teréne a v stiesnených priestoroch.

V teréne sa má L200 cítiť ešte lepšie vďaka... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi L200 - 2019 V teréne sa má L200 cítiť ešte lepšie vďaka novému režimu Off-road, ktorý ponúka viacero módov pre jazdu na rozličných povrchoch. Upravuje činnosť motora, prevodovky aj bŕzd v záujme najlepšej trakcie.

Základom je stále rebrinový rám s dvojitými lichobežníkovými ramenami vpredu a so zadnou tuhou nápravou odpruženou listovými perami. Viac komfortu a stability majú však priniesť väčšie zadné tlmiče. Brzdy zas dostali väčšie predné kotúče a väčšie strmene. Zmenami prešiel aj pohon oboch náprav. Základom je systém Easy Select s priraditeľným pohonom prednej nápravy, a to aj počas jazdy. Super Select II pridáva permanentný pohon oboch náprav (40 : 60) využiteľný do rýchlosti 100 km/h. Pre ťažké podmienky je k dispozícii redukčný prevod a navyše uzáver medzinápravového a zadného diferenciálu.

Okrem luxusnej verzie Double Cab budú k... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi L200 - 2019 Okrem luxusnej verzie Double Cab budú k dispozícii aj „pracovné“ verzie s dvojmiestnou kabínou a predĺženou kabínou Club Cab.

Novinkou pre obe verzie štvorkolky je nový terénny režim Off-Road s módmi Gravel (Štrk), Mud/Snow (balato/sneh), Sand (piesok) a Rock (kamene). Tie prispôsobujú celý hnací reťazec daným podmienkam. Mení sa reakcia motora, prevodovky, ale aj zásahy trakčných systémov regulujúcich preklz kolies. L200 by tak malo ľahšie zvládať rozbeh na šmykľavých povrchoch. Pri prudkom klesaní zas využije Hill Descent Control. Pod kapotou ostáva naďalej 4-valcový naftový motor 2,4 DI-D MiVEC s atypickým variabilným časovaním ventilov. Jeho výkon zatiaľ automobilka neprezradila. V súčasnosti má 113 alebo 133 kW.

Novinkou je 6-stupňová automatická prevodovka, ktorá nahradí starší 5-stupňový automat a doplní 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Očakávať tak môžeme lepšiu dynamiku a nižšiu spotrebu paliva. Nie je vylúčené, že s emisiami bude bojovať aj pomocou vstrekovania prísady AdBlue, aspoň v Európe, kde sa chystá do predaja v priebehu leta budúceho roka. Mitsubishi očakáva, že tento rok predá asi 180 000 kusov L200 vrátane staršej verzie.
Mitsubishi L200 - 2019
Mitsubishi L200 - 2019
+24Mitsubishi L200 - 2019

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mitsubishi #Mitsubishi L200
Články podľa značiek